![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
de Hohenzollern? de Habsburgers? de Bonapartes? ...?
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel van die "sterke figuren" van "machtige landen" hebben hun eigen volk ook naar de verdoemenis gebracht. Denken we maar aan Stalin, Hitler, Mao, Napoleon... Ze verenigden misschien aanvankelijk de natie, maar brachten diezelfde natie vervolgens ook naar de grootste ellende. Geef mij maar een democratische ordening op z'n Zwitsers waar er geen grote ego's zich schijnbaar moeten laten gelden door oorlog en imperialisme te laten gelden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn oordeel is dat je mensen hoort te kiezen op basis van hun kwaliteiten, niet evenwel op basis van hun bloedband. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
Een monarchie met bloedband en waarbij heel die familie ook een dotatie krijgt is uiteraard uit den boze. Ik ben voor een vorm van monarchie die nog nooit bestaan heeft, zijnde een gekroond en verkozen staatshoofd. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 16 november 2008 om 09:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Ik ben het volledig met je eens hiermee. Iedereen moet de kans krijgen om zich kandidaat te stellen. Via een loodzware selectie voor een onafhankelijke commissie worden de beste kandidaten geselecteerd, waaruit het volk dan kan kiezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook vrouwen? Niet-katholieken? Linksen? ![]() Citaat:
Rethorische vragen, uiteraard.
![]() |
![]() |
#27 |
Gouverneur
|
![]() Heeft wel al bestaan, bij de oude kelten, Vaticaanstad en waarschijnlijk op nog wat andere plaatsen.
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We hebben geen monarchie dus nodig. In een democratische staat berust de macht bij het volk en gaat van dat volk uit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen al het woord "monarchie" laat zien dat u de geest niet begrijpt van een democratische rechtsordening. Alleen het volk hoort te regeren. Niet een enkel man. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb nooit gezegd dat men dat moet nastreven, ik heb het alleen gebruikt als voorbeeld van een bestaande verkozen monarch.
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heel tekenend in dat verband: de pauselijke wacht wordt gerecruteerd uit het meest democratische land. Of hoe de twee los van elkaar staan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Inteelt & degeneratie troef...Afvoeren die handel. Zowel Habsburgers als andere koningshuizen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Burger
|
![]() Het weze gezegd!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Vreemdeling
|
![]() Ik stem voor Oprah als keizer. Onafhankelijk per EU-staat maar toch bindend en gerespecteerd voor en door allen.
Nu we het hebben over democratie; ik vind het een belachelijk stelsel. Je laat kinderen toch ook niet hun dieet samenstellen. Dan krijgen ze gaatjes. Het volk zou in mijn optiek een controlerende functie moeten krijgen, i.p.v. een kiezende. Politici worden dan niet gekozen op hoe zij zich presenteren maar hoe zij functioneren. Nu is de grote vraag, wie kiest (op een eerlijke manier) de leiders? ps. Ik geloof ook dat slechts een fractie van de bevolking daadwerkelijk weet welke partij waarvoor staat. Dat deze meerderheid het kiesrecht heeft is volstrekt zinloos en niet goed voor de toekomst. Laatst gewijzigd door Blauwbloed : 16 november 2008 om 18:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dan moeten die spelletjes/uitdagingen/opdrachten uitvoeren gaande van rotte eieren eten, geheugenspelletjes tot liedjes schrijven voor 't goeie doel. De uiteindelijke winnaar van zo'n wedstrijd wordt de president-voor-het-leven. De voordelen van een monarchie ( sterke leider ) zonder de nadelen ( opvolgertjes met 0 kwaliteiten die 't automatisch krijgen ). mvg. sint ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ... voeg daar nog iets met sms'jes aan toe en we hebben een sluitend systeem ...