Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 november 2008, 16:30   #21
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
is tewerkestelling in de toeristische sektor uberhaupt wel een type tewerkstelling die gewenst is ? Stel dat iedereen in die sector zonnepanelen zou installeren om energie te sparen bvb en stel dat al het vakantiegeld naar energieinvesteringen zouden gaan ipv naar het buitenland ?

Wat zou het gevolg zijn voor de begroting en handelsbalans ???
- minder uitgaven aan de energiezijde, dus een betere handelsbalans en een efficientere economie
- meer tewerkstelling in de energiesector, dus een betere economie die zijn diensten ook kan exporteren
- een grotere schaalproductie van energievriendelijke technieken... dus een groter rendement
- begrotingtechnisch zouden die besparingen relatief neutraal zijn

Moraal van het verhaal: het was een half slechte maatregel, ze is slecht omdat ze maar HALF is. Stel dat je ze KOPPELT aan een energie investering... Dan was ze een HELE maatregel... En zou het loskoppelen bvb eisen zijn dat er niet alleen geen taks meer op kerosene wordt geheven, maar eisen zijn dat de taks niet meer geinvesteerd wordt in energieprojecten.
Ik neem aan dat meneer niet veel op vakantie kan gaan ?
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2008, 16:33   #22
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
Nen arme zelfstandige misschien?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2008, 16:35   #23
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Die zit in de koelkast. Momenteel zijn er belangrijkere prioriteiten, vind je zelf niet?
Voor wie even wil kijken ziet een echte staatshervorming aan het werk

Deelregeringen,zelfs economische belangegroeperingen zeggen nu eenvoudigweg aan de Belgische regering :NEE,die taks betalen we NIET
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2008, 16:36   #24
jbl
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Je ziet hier hoe ze al zitten te piepen, ryanair zit een beetje te lobbyen en de waalse dynastie plooit weer

DIT IS WERK VOOR EUROPA: lat europa aub een kerosene taks invoeren

waarom zou je toelaten dat mensen massaal de schaarse petroleum verkwanselen aan vakanties ? Die feitelijk alleen maar een verdoken subsidie is van het reisverkeer naar touristische centra die buiten de eurozone liggen, en onze exportbalans vertekenen... We laten de mensen goedkoop op reis gaan naar zone's waar geen sociale zekerheid betaald wordt: een dubbele subsidie...

waarom zou de mensheid die zich noch altijd vergaapt aan de edele droom van Icarus, de transportkosten over land 150% takseren en in de lucht onbelast laten ??? waarom deze vervalsing van concurrentie tussen twee systemen...
U heeft groot gelijk, de taks op kerosine is nul, komma nul euro. Ondertussen worden wij allemaal te pletter belast op onze wagens en vooral op de brandstof (60% belastingen en BTW). Deze kerosine taks was gerechtvaardigd en zelfs niet hoog genoeg.
Maar waar ik niet mee akkoord ga is dat U er weer een communautair thema van maakt, want ook de vlaamse regering was tegen de taks, dus wat dat betreft denk ik dat U de zaken toch wat door elkaar haalt.
Maar inderdaad wij als gewone burgers zullen weer de dupe zijn men zal et uiteindelijk toch bij ons komen halen.

Laatst gewijzigd door jbl : 7 november 2008 om 16:37.
jbl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2008, 16:40   #25
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat zijn dat hier eigenlijk voor Malcontenten ?

Voeren ze een vliegtaks in, deugt het niet.......

Voeren ze hem niet in of voeren ze hem af, deugt het ook niet......

Laatst gewijzigd door Henri1 : 7 november 2008 om 16:41.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2008, 16:41   #26
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik ben in elk geval niet zo zot om 2 tot 4 maand te werken voor mijn 14dagen vakantie en de helft van mijn netto jaarloon te verspillen op een of ander exothisch eiland, je zou het dus zo kunnen samenvatten.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2008, 16:42   #27
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat zijn dat hier eigenlijk voor Malcontenten ?

Voeren ze een vliegtaks in, deugt het niet.......

Voeren ze hem niet in of voeren ze hem af, deugt het ook niet......
ja diegene die pro de tax zijn, zijn nu malcontent natuurlijk. We halen straks kyoto niet door de schuld van de regering. De vliegtax was de te gemakkelijke oplossing.
Oud 7 november 2008, 16:43   #28
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jbl Bekijk bericht
U heeft groot gelijk, de taks op kerosine is nul, komma nul euro. Ondertussen worden wij allemaal te pletter belast op onze wagens en vooral op de brandstof (60% belastingen en BTW). Deze kerosine taks was gerechtvaardigd en zelfs niet hoog genoeg.
Maar waar ik niet mee akkoord ga is dat U er weer een communautair thema van maakt, want ook de vlaamse regering was tegen de taks, dus wat dat betreft denk ik dat U de zaken toch wat door elkaar haalt.
Maar inderdaad wij als gewone burgers zullen weer de dupe zijn men zal et uiteindelijk toch bij ons komen halen.
ja ik hoorde peeters ook zijn uitleg geven, ik dacht dat het een ryanair lobby resultaat was...
Oud 7 november 2008, 16:44   #29
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

"Corridor"

Corridor heeft meerdere betekenissen:

een gang in een gebouw

een strook land/gebied liggend tussen twee (of meerdere) territoria of "mainports", waardoor vervoer van goederen/personen plaatsvindt.

een ecologische corridor: een doorgang tussen twee leefgebieden van biologische soorten. Ecologische corridors zijn verbindingen tussen 2 kleine landschapselementen; twee bossen kunnen onderling verbonden zijn door hagen of bomenrijen. Ecologische corridors vormen routes die de verplaatsing van individuen of soorten toelaat van het ene gebied naar het andere.

Voorbeelden

In de tijd van de DDR bestond er na opheffing van de blokkade een corridor tussen West-Berlijn en West-Duitsland.

Tussen Rotterdam en het Ruhrgebied is een langgerekte strook met veel (goederen)verkeer, zowel naar het Ruhrgebied toe als vanaf het Ruhrgebied. Veel goederen die in Rotterdam worden overgeladen zijn bestemd voor het Ruhrgebied of andersom.

De idee van een Corridor Brussel-Wallonië was medio 2008 actueel in de Belgische politieke situatie.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2008, 16:45   #30
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
ik ben in elk geval niet zo zot om 2 tot 4 maand te werken voor mijn 14dagen vakantie en de helft van mijn netto jaarloon te verspillen op een of ander exothisch eiland, je zou het dus zo kunnen samenvatten.
En omdat U het zich niet kan permitteren moet er dan maar niemand op vakantie.

Oud 7 november 2008, 16:58   #31
jbl
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

Dat denk ik niet, iedereen mag op vakantie gaan, maar ik vind wel dat je een correcte prijs dient te betalen, een prijs die alles dekt ook de milieukosten en dat is voor vliegreizen nu niet het geval. Het lijkt mij beter hierop taksen te heffen dan op bv op arbeid want bij reizen heb je de vrije keuze ga je of ga je niet, ga met het vliegtuig, auto of trein, te voet of met de fiets, een twee of drie keer per jaar, je kiest zelf volgens je mogelijkheden en betaalt hiervoor een correcte prijs inclusief taksen en dat is nu juist voor vliegreizen niet het geval.
Ook de vlaamse overheid die toch zo milieubewust wil overkomen en ons opzadelt met allerhande kosten en initiatieven om de inzameling van bv electro toestellen, overal windmolens wil plaatsen, bussen voor de lijn koopt die op sla olie rijden, de zeer dure boscompensatie... kortom die een groen imago wil hebben hiertegen ingaat ik snap het niet.

Laatst gewijzigd door jbl : 7 november 2008 om 16:59.
jbl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2008, 17:22   #32
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

niet permitteren ? laten we zeggen als het gemiddelde gezin er 4 maand moet voor werken, zal ik er maar 1 maand voor moeten werken, en toch vind ik het zot geld. Moesten ze allemaal redeneren als ik zouden al die gesyndiceerde kriepen zo niet staan janken voor hun index omdat de petroleum wat opslaat. Dan zou iedereen gewoon zeggen, ok het is logisch dat het wat slechter gaat.
Oud 7 november 2008, 17:26   #33
LastMohican
Banneling

Standaard

Er zijn zo veel dingen die ik zot geld vind... Dop... Integratiekursussen en taallessen voor "nieuwkomers"... OCMW...

Maar eens lekker op een wit strand gaan ontstressen...nee...vind ik niet zo zot.
Oud 7 november 2008, 18:11   #34
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn zo veel dingen die ik zot geld vind... Dop... Integratiekursussen en taallessen voor "nieuwkomers"... OCMW...

Maar eens lekker op een wit strand gaan ontstressen...nee...vind ik niet zo zot.
ik vind zot geld bvb alle verborgen monopolies in onze maatschappij
- een verplichte telefoon in de lift met een perperduur contract aan belgacom, ten tijde dat iedereen een GSM op zak heeft

ik vind nog zotter: al het geld die je uitgeeft aan dingen waarvan de waarde totaal niet kan gematerialiseerd worden, tenzij een pak vluchtige herinneringen waar je dan pakweg 4 jaar later niets meer van weet.

Laatst gewijzigd door brother paul : 7 november 2008 om 18:12.
Oud 7 november 2008, 20:00   #35
Pierette
Banneling

Standaard

Ja de patatten, we hebben het al aan ons been, dit zal de armen en middenklasse meer treffen of de rijken dacht ik ;

Sporen wordt fors duurder

Vanaf 1 februari 2009 worden de prijzen van de NMBS met gemiddeld 5,9 procent verhoogd . De tariefwijziging weerspiegelt volgens de NMBS de recente versnelde inflatie en de toegenomen energieprijs.

De prijzen voor de treinkaarten (abonnementen) nemen toe met 6,25 procent. Een Key Card zal 17 euro kosten in plaats van 16 euro, de prijs voor een Go Pass zal toenemen van 46 euro naar 50 euro en een seniorenbiljet zal vanaf die datum 5 euro kosten (+1 euro). De prijs van een Rail Pass zal "slechts" met bijna 3 procent stijgen, van 71 euro naar 73 euro.

http://hln.be/hln/nl/957/Belgie/arti...-duurder.dhtml

ik wist het he ik wist het.... dat ze op een andere manier in de zak zouden zetten...

Laatst gewijzigd door Pierette : 7 november 2008 om 20:01.
Pierette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2008, 20:52   #36
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Een prachtige overwinning, een pestbelasting minder. Daar kan ik alleen maar voor juichen.
Oud 7 november 2008, 22:06   #37
jef
Gouverneur

Standaard

Weer eens een bewijs hoe bekwaam onze politiekers zijn, ze schrappen een regel die ze zelf goedgekeurd hebben waar ze zelf tegen waren alvoren die in voege ging. Of was die enkel even genomen om in de regeringsmededeling met een begrotingsevenwicht te kunnen uitpakken. De bedriegers.
jef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2008, 23:20   #38
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Vliegen is en blijft toch een beetje een luxe vind ik. Ik vind zo een taks best een goed idee omdat het een keuze taks is maw niemand verplicht u om met het vliegtuig op reis te gaan.

Nu zullen ze het weer bij de gewone man gaan halen zoals altijd en dan is er natuurlijk geen protest enkel als de rijken eens moeten betalen is er plots overal protest.

Want dit vergeten de mensen dat als deze taks wordt afgevoerd er ergens anders geld moet gevonden worden. Ik vind dat de tegenstanders van die taks maar het geld op tafel moeten leggen en anders moeten zwijgen.

Of het jobs en dergelijke zou kosten, ik vrees dat dit een vals argument was enkel om ons wat schrik aan te jagen zoals gewoonlijk. Die mannen van het VBO dreigen al 20 jaar weg te lopen en toch blijven ze gewoon. Hun bedreigingen hebben dan ook geen waarde meer. Daarbij als er minder vliegtuigen opstijgen dan zijn er minder problemen met de geluidsnormen en dan is dat probleem misschien ook opgelost.
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2008, 00:01   #39
Jedd
Banneling

Standaard

het is en blijft een bijzonder rare zaak dat de trein naar het buitenland nemen stukken meer kost dan het vliegtuig.

ik heb een vaag gevoel dat minstens één van de twee diensten niet aan reële kostprijs werkt.
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2008, 00:02   #40
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht
het is en blijft een bijzonder rare zaak dat de trein naar het buitenland nemen stukken meer kost dan het vliegtuig.

ik heb een vaag gevoel dat minstens één van de twee diensten niet aan reële kostprijs werkt.
Ja

de trein wordt onnodig veel te duur gemaakt
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be