![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ontwikkelingshulp gaat door. Zie: Artikel
![]() |
![]() |
#22 |
Vreemdeling
|
![]() De Spaanse beschaving begint blijkbaar vorm te krijgen.
Als ze al diegenen die in naam van de Spaanse staat burgers gemarteld en vermoord hebben nu óók zullen vervolgen én gepast zullen straffen, zal ik ophouden met grinniken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Beste Nr 10:
Op deze in zeer duidelijke taal geschreven brief zult u nimmer een antwoord krijgen dat duidelijkheid schept. De brief is geheel ontdaan van verbale slalomtechniek zonder welks ambtenaren niet zullen begrijpen wat u schrijft. U had de brief in Kikuyu moeten schrijven, of in het Luo, of in het Griqua. dan had men gaarne een commissie benoemd die deze brief zeer grondig zou bestuderen. Ik ben nog net geen getuige geweest, destijds maar zat wel in het vliegtuig met een aantal van de mensen die de massacres hadden meegemaakt, persoonlijk. Dit alles had toen, en nog steeds, een behoorlijke impact op mij. Een paar dagen tevoren immers, had ik de militie van Mobutu de Universiteit zien omringen terwijl ze hun geweren gericht hielden op de scholieren/studenten. Beelden die veel Belgische expat's ook wel gezien zullen hebben. In die periode waar ik over spreek heb ik echter nooit een Nederlander gezien. De enige die iets deed in die tijd was een meisje dat op de VS ambassade woonde en dat door de VN was afgevaardigd om politieke gevangenen van Mobutu te bezoeken. Dit meisje was negentien of twintig jaar oud. Ik heb haar twee maal begeleid omdat ik over een auto met chauffeur beschikte. Desalniettemin hoop ik dat u met uw protestactie iets bereikt. Behoudens Bruynzeel, heeft niemand enig belang in de Congo. Voor zover ik weet.
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondertussen levert Zweden ook geen budgetsteun meer aan Kigali.
Zie: http://www.news24.com/News24/Africa/...443271,00.html
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 22 december 2008 om 03:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze prefereren dat de stinkende potjes (executies) gedekt blijven. Citaat:
![]() |
![]() |
#26 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() @ Nr 10
Heeft u ooit antwoord op de door u gezonden brief aan de 2e Kamer gekregen?
![]() |
#27 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...4707544871.htm
Zijn uitleg pleit de verantwoordelijkheid van de BE regering niet vrij.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een zekere Mevrouw Nelly Koetsier had dat document opgesteld. (gericht aan de 'Vaste Commissie voor Buitenlandse Zaken' van de Tweede Kamer in Nederland)
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'Rwanda's regime vecht tegen zijn desintegratie'
21 apr 2010 Citaat:
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het begon ook met een stammentwist. De rol van de VS was wel heel duidelijk in de invasie van Ruanda en Uganda in het Congo van Laurent Kabila, een marxist die het Westen ten alle prijze wegwilde (zoals Lumumba voor hem). Die oorlog heeft vele miljoenen doden geëist in Oost Congo en de ontwikkeling van Congo een fatale slag toegebracht. Alleen daarvoor al moet Kagame (en de VS) veroordeeld worden. Dat staat allemaal in het boek van le soir journaliste Temmerman.
Laatst gewijzigd door tomm : 14 mei 2010 om 10:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De problemen in de jaren '90 in oost Congo komt voort van een nationaliteitsconflict en de situatie van allochtone bevolkingsgroepen in meerderheidsposities. Bij de eerste Congo oorlog was papa Kabila eerder een woordvoerder dan een bevelhebber van ADFL-CZ en heeft hij in die hoedanigheid afspraken gemaakt met westerse economische maatschappijen in opvolging van de verovering van het grondgebied. Elke politieke sukkelaar gebruikt de Lumumba-fantasie, ook kabila, terwijl zijn prestaties van de regeerperiode het tegendeel bewijzen. Maar ja, dat wisten we al van den Ché. De tweede Congo oorlog is ontstaan nadat Kabila de Rwandezen het land uit gooide omdat zij teveel macht kregen over het overheidsapparaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 15 mei 2010 om 18:27. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Reeds 105.000 handtekeningen.
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 110.000 handtekeningen
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 120.000
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Twintig jaar is het ondertussen geleden. De 100 dagen die beginnen op 6 april 1994, tot half juli 1994.