![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik zie niet in wat België van meerwaarde kan hebben voor Vlamingen en Walen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() oh jawel, zowel Vlamingen als Walen worden geremd door de communautaire problemen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hollanders blijven sowieso waar ze zijn. Alleen is het tijd om in een moderne visie naar grotere gehelen te streven. Ik hoop dat u de nutteloze verbrokkeling niet in stand wenst te houden.
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat heeft allemaal geen fluit te maken met "groter is mooier", maar wel de subsidiariteit van het overheidsingrijpen. Een overheidsbevoegdheid moet best op het laagst mogelijk nivo uitgeoefend worden. Voor de munt is dat zeer duidelijk niet op Vlaams of oud nationaal nivo; voor ekonomische konkurrentie ... enz. duizenden voorbeelden. Maar waarom Brussel nog uit zo'n lappendeken van gemeenten moet bestaan, Joost mag het weten. Ah ja, sorrie, Laeken is toch al afgeschaft als zelfstandige gemeente. Hoe zou dat komen?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Maar niet alleen de Hollanders, maar ook de Friezen, Limburgers, Utrechters, Brabanders, Gelderlanders én Vlamingen horen in Nederland thuis. Ik geef toe, men moet er wel even aan wennen. _____________________ Er is geen reden om (Noord/Zuid of Oost/West) Limburg, Holland en Brabant te splitsen met een staatsgrens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dit is tegen het beginsel van subsidiariteit en ik dacht dat de Europese vertegenwoordigers daar terecht problemen mee hadden. Flaminganten gebruiken het subsidiariteitsprincipe alleen wanneer het hun uitkomt.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In België is er geen rechtstreekse verkiezing van de burgemeester door de bevolking. Daar hebben "de flaminganten" niet voor gezorgd, nietwaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Blijkbaar ben jij een supporter van die Franse staatscrimineel die sporen van bloed over Europa trok, mss minder despotisch dan den Adolf, maar een even grote machtswellusteling.
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Nederland wordt een burgemeester nog minder gekozen, want daar is hij soortement benoemd als onze goeverneurs. Die met het meeste stemmen is daar de eerste schepen. Voor Vlaanderen (en onze Waalse broeders) is er al sinds zeer lang een bijkomende voorwaarde die gesteld wordt aan de voordracht door de gemeenteraad, en dat is dat je waardig moet zijn om de 1° vertegenwoordiger te zijn van de regering in je gemeente. Je mag dus vb. geen krimineel zijn, je mag de wetten niet teveel of te sistematisch of te zwaar overtreden ....
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
In Nederland loopt die discussie, ik dacht op aandringen van Europa. Het aanduiden van een goeverneur is historisch anders gegroeid maar Hij zou best ook gekozen worden door de bevolking. Zeker indien de Provincie meer bevoegdheden zou krijgen, hetgeen logisch zou zijn. De Vlaamse regering tracht tegenwoordig op Jacobijnse wijze zowel de bevoegdheden van de federale regering als van de gemeenten naar zich toe te halen. Het gaat uiteraard om de beslissingsbevoegdheden en de controle van de geldstromen. Het is het tegensgestelde van subsidiariteit en heeft weinig te maken met goed bestuur.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Och Valentius, een rechtstreekse verkiezing van de burgemeester zal in essentie niks veranderen aan de situatie met en van de niet-benoemde burgemeester. Een verkozen en benoemde burgemeester kan en moet nog steeds de laan uit als hij of zij de wet niet respecteert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Heeft een bevoking het recht haar burgemeester te kiezen? Of rechtstreeks of zoals nu uit een groep gekozenen. Dus niet via een hoger bestuursniveau (regionaal of federaal) omdat dit tegen het principe van subsidiariteit ingaat.
|
![]() |
![]() |