Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 november 2008, 20:12   #21
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Misschien moeten we daar eens een boom over opzetten in subforum 'staatsinrichting'.
Hoezo? Voor mij is dit geen "stelling" maar een FEIT.
Oud 25 november 2008, 21:36   #22
Daimanta
Parlementsvoorzitter

Daimanta's schermafbeelding

Standaard

Ik ben voor de monarchie omdat ik tegen een een gekozen staatshoofd ben. Je moet niet willen dat je een leiders van een politieke partijen gedurende korte periodes staatshoofd laat zijn, daar komt partijdigheid van de staat en destabiliteit van.
Oud 25 november 2008, 23:36   #23
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta Bekijk bericht
Ik ben voor de monarchie omdat ik tegen een een gekozen staatshoofd ben. Je moet niet willen dat je een leiders van een politieke partijen gedurende korte periodes staatshoofd laat zijn, daar komt partijdigheid van de staat en destabiliteit van.
Niet in Zwitserland, toch?
Oud 26 november 2008, 00:59   #24
Daimanta
Parlementsvoorzitter

Daimanta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Niet in Zwitserland, toch?
Klopt, maar Zwitserland is Zwitserland. Het is een land dat bijna bij geen enkel clubje op de wereld hoort en een redelijk unieke opbouw heeft. Uit unieke landen zoals Zwitserland is echter moeilijk een conclusie te trekken. Als we dat gaan doen kan ik ook beginnen met landen als Liechtenstein of Andorra die ook merkwaardige trekjes hebben rondom het staatshoofd.
Oud 26 november 2008, 02:14   #25
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Klopt, maar Zwitserland is Zwitserland. Het is een land dat bijna bij geen enkel clubje op de wereld hoort en een redelijk unieke opbouw heeft. Uit unieke landen zoals Zwitserland is echter moeilijk een conclusie te trekken. Als we dat gaan doen kan ik ook beginnen met landen als Liechtenstein of Andorra die ook merkwaardige trekjes hebben rondom het staatshoofd.
Zwitserland is iets groter dan die dwergstaatjes; vanwaar de wereldwijde angst voor Directe Democratie, wiens/wier belang om dat tegen te houden?
Oud 26 november 2008, 12:12   #26
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat willen en zullen ze zo houden ook.
Oud 27 november 2008, 20:52   #27
Unie der Provinciën
Parlementslid

Unie der Provinciën's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
't Kan verkeren. Mw Máxima heeft met diverse (haar vermoedelijk door sossen ingefluisterde) uitspraken nogal wat Nederlanders tegen zich in het harnas gejaagd. Niet iedereen wordt blij als een allochtone adspirant-koningin kort na haar dropping omroept dat er geen Nederlandse identiteit bestaat.
Wat een onzin kraam je nou uit! Het zijn enkel een stel intellectuele miskleumen en de media die er een circus van gemaakt hebben. Maxima heeft gezegd dat DE Nederlander niet bestaat zoals hij volgens de statistieken of overleveringen zou moeten zijn. De populariteit van Maxima is nog steeds enorm en ik geef haar nog helemaal gelijk, want DE Nederlander bestaat ook niet! Niets fout aan, behalve als je aanhanger bent van De Roy-Van Zuydewijn en consorten.
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2008, 22:35   #28
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën Bekijk bericht
Wat een onzin kraam je nou uit! Het zijn enkel een stel intellectuele miskleumen en de media die er een circus van gemaakt hebben. Maxima heeft gezegd dat DE Nederlander niet bestaat zoals hij volgens de statistieken of overleveringen zou moeten zijn. De populariteit van Maxima is nog steeds enorm en ik geef haar nog helemaal gelijk, want DE Nederlander bestaat ook niet! Niets fout aan, behalve als je aanhanger bent van De Roy-Van Zuydewijn en consorten.
Over onzin gesproken; Mw M heeft het helemaal over geen overleveringen of statistieken gehad, dat zit jij daar maar ff te verzinnen.

Laat ze zulke misselijke opmerkingen maar eens uitproberen tegen Argentijnen, Basken of Spanjaarden en het lachen zal haar rap vergaan.

Ik heb niets met, maar ook niet tégen koningshuizen en hun (adspirant-)exen, zolang ze geen kwaad aanrichten zoals vanuit hun andere wereld / ivoren toren proberen om het Volk middels ontkenning te beledigen.
Oud 29 november 2008, 02:55   #29
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Ik weet niet hoe duur het Duitse presidentiële systeem kost, maar het lijkt me goedkoper dan de Benelux monarchieën. Bovendien vind ik het systeem democratisch, waar de president wordt verkozen door een Bundesversammlung. De bondskanselier vervult de functie van premier hier.
Het is wel duidelijk dat wanneer er geen geld meer zou gaan naar het koningshuis, de monarchien (die in realiteit parlementaire democratien zijn) goedkoper en democratischer zijn.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be