![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Burger
|
![]() Maar wat als je als slachtoffer met een insolvabele chauffeur wordt geconfronteerd ?
![]() |
#22 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan heb jij als slachtoffer een probleem.
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wij gebruiken de overheid als middel om een aantal verzekeringen voor iedereen betaalbaar te houden. Zoals je zelf heel goed weet worden verzekeringen pas rendabel aan lage kost wanneer zeer veel mensen participeren. Helaas is 't zo dat men via privatisering deze hele grote pot in kleinere potjes verdeeld heeft, waardoor 't minder rendabel is aan lage kost. Mijn Amerikaanse vrienden zijn bijzonder jaloers op ons systeem van verzekeringen. 't Systeem in Amerika, dat liberaler is dan 't onze, is door en door rot. De juiste 'reflex' zou zijn om alle 'verplichte' verzekeringen terug in één grote 'pot' te herbergen. Waarom moet er eigenlijk zo nodig winst gemaakt worden op iets elementair als een ziekteverzekering ? Anders dan de inflatie met rente trachten te compenseren ? Waarom vind jij het noodzakelijk dat er op de beurs kan gespeeld worden met onze 'verzekeringsgeld' en onze 'pensioenen' ? Hoe dat jij je bijkomend pensioen belegd kan mij geen zier schelen, dat is jouw persoonlijke keuze.
![]() |
![]() |
#25 |
Gouverneur
|
![]() Tot zover uw morele redenatie.
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat die ook het aspect solidariteit in zich dragen, is alleen maar aan te moedigen. vrijwilligheid is zalig, he. Dat is trouwens een argument voor mijn kraam - dat mensen vrijwillig grootschalig solidair kunnen zijn. Niet voor uw kraam, die wenst dat de overheid dat oplegt.
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik geef om dat slachtoffer.
Jij?
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 4 december 2008 om 20:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Kritische Theorie : 4 december 2008 om 20:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet dat u dweept met de Frankfurters - die stuk voor stuk apologeten waren voor gigantische overheden om mensen te 'bevrijden'. Ik weet dat u gelooft in Marxistische analyses van loonarbeid & dergelijke. En ik weet dat geen zak begrijpt van solidariteit, door dwang gelijk te stellen met solidariteit.
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, ik ben degene die denkt dat mensen niet solidair kunnen zijn, want ik ben degene die het wilt verplichten. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Gouverneur
|
![]() U geeft zoveel om het slachtoffer dat u er niets onderneemt om slachtoffers te voorkomen.
![]() |
#33 |
Gouverneur
|
![]() U bent vooral een voorstander van verminderde solidareit. Indien u immers gelooft dat er niets zou veranderen bij een omschakeling van vrijwillige solidareit naar vrijwillige solidareit, dan pleit u voor nutteloze maatregelen.
![]() |
#34 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Maar daar zal hij zijn dokterskosten, revalidatie en gemist loon (als hij werkonbekwaam of gehandicapt raakt) niet van kunnen betalen. Is het niet gewoon beter om een verzekering te verplichten in de onzekere toestand, die het verkeer nu eenmaal is, wat 'zekerder' te maken. Ik denk ook niet dat mensen vrijwillig veiliger of defensiever zullen gaan rijden, omdat ze geen verzekering hebben.
“De gezellig pruttelende boemeltrein der hypocrieten sjokt, als een meanderende lintworm, met vrolijke beginselloosheid gestaag voort” Laatst gewijzigd door Quixote : 4 december 2008 om 20:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat u nie tbegrijpt is dat er geen perfecte wereld is. In 'mijn' voorstel zullen er inderdaad een paar gevallen zijn waarbij er mensen het slachtoffer zijn van een ongeluk, waarbij de dader onsolvabel zal zijn. Dit zal echter relatief weinig gebeuren, zeker als we de eigenaar van een weg nog eens deels verantwoordelijk stellen voor wat er op zijn weg gebeurt. Gecombineerd met private eigendom van de weg, zal iedereen elke mogelijke incentive hebben om geen ongelukken te laten gebeuren. Als er dan nog ongelukken gebeuren (in het totaal minder), waarbij de dader onsolvabel is, zal dat slachtoffer niet genoeg geld kan terugvorderen van de dader. Dan zal de dader alles moeten afstaan wat hij heeft en levenslang mogen afbetalen. De rest zal aangevuld moeten worden door mensen die omdat slachtoffer geven. Vrijwillige solidariteit is, uiteindelijk, waarmee een succesvolle samenleving staat of valt. En dat vernietig je het meest efficiënt door solidariteit te verplichten.
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik denk dat er wel degelijk iets zal veranderen: zij die het nodig hebben zullen meer krijgen. Zij die het niet nodig hebben zullen minder krijgen.
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan is er geen probleem.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En heb geen sympathie voor links. Ook niet voor rechts. Beiden zijn noodzakelijk en ik heb sympathie voor het compromis. Daarbij, links is niet tegengesteld aan jou. Jij bent enkel met één kant van de economie bezig, politiek en democratie is niet aan jouw besteed. Daarbij, je hebt mij nog steeds niet uitgelegd hoe je 't non agressie principe gaat handhaven zonder enige vorm van dwang.
![]() |