![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je denkt dat ze niet wisten dat hij terrorist was?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() Nee, ik ben verkeerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
Een van de overgrote problemen in Afrika is dat de mensen elkaar geen respect toekennen. Waar je ook komt het is en blijft de familie c.q. clan structuur. Familie eerst, dan de clan en dan helemaal niets meer. Pak de hakbijl!
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En als u dat pessimisme niet deelt, dan mag ik aannemen dat u wél een werkbare oplossing voor die stammenoorlogen in Nigeria weet? Bij voorkeur een andere dan het neocommunisme van C2C. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Het blijkt te gaan om een uitbarsting van geweld waarbij moslim-migranten de oorspronkelijke christelijke (en waarschijnlijk ook animistische) bevolking te lijf zijn gegaan omwille van onvrede met de verkiezingsuitslagen. Blijkbaar zijn daarbij vele doden gevallen aan beide zijden. We kunnen beter wachten op meer precieze informatie om hier verdere conclusies aan te verbinden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarvan akte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
De Islam past naadloos in de clancultuur van de Afrikaan. Daarom is dit de snelst verspreidende godsdienst in Afrika.
![]() |
![]() |
#29 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
![]() Citaat:
Dus waarom geef je jezelf zo snel gewonnen door snel dit onderwerp te recycleren voor goedkope anti-islampropaganda? Vind je dat zelf niet een beetje makkelijk? Of kan een intelligente analyse u eigenlijk niet schelen en ben je gewoon uit op het spuien van wat klassieke rechtse onzin? Als dat het geval is, zeg dat dan meteen. Dan kunnen we onze tijd nuttiger besteden. Je kan in't vervolg beter je draad openen met de volgende zinsnede: "Ja, ik ben een kneuterige, angstige, rechtse figuur en ik durf niet de veranderingen in de wereld aan; ik kies ervoor om mijn angst af te reageren en me terug te trekken onder mijn gebarricadeerde kerktoren, in de veiligheid en beslotenheid van mijn zuiver Vlaamse dorp." Er is niks mis met dat soort eerlijkheid hoor.
Laatst gewijzigd door C2C : 1 december 2008 om 01:22. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Om volledig te zijn, de BBC:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() tja toch is er 1 groep begonnen en ja hoor het waren weer de moslim migranten die plunderden doodden en kerken in brand staken
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() En suggereer je nu dat Reuters en de BBC in een complot zitten met de moslims om dat te verstoppen? Gelukkig dat jij ter plaatse bent en 't zag gebeuren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
![]() Citaat:
De vraag is: wat zijn de oorzaken van die religieus-geïnspireerde conflicten? De oorzaken liggen nogal voor de hand: armoede, overbevolking, lage landbouwproductie, etc... Religie wordt gewoon geïnstrumentaliseerd om socio-economische spanningen af te reageren. Laten we die mensen dus helpen welvarender te worden. Dat is het beste recept tegen dit soort horreur. Zijt gij, Dixie, dus bereid om mee aan een zinnig ontwikkelingsbeleid te beginnen denken, dat de Nigerianen meer kans geeft welvarend te worden? Zijt gij dus ook bereid om de Europese oliebedrijven, die met het geld van de Nigerianen gaan lopen, op de vingers te tikken? Durft gij naar Shell en Exxon schrijven en zeggen dat ge geen benzine meer koopt van hen, tot Nigeria een transparante, niet-corrupte staat is geworden die het geld van zijn burgers eerlijk beheert en inzet voor socio-economische ontwikkeling? Zij gij bereid een geslaagde Doha ronde te eisen? Zoja, dan stijgt gij in de achting der rationele medemensen.
Laatst gewijzigd door C2C : 1 december 2008 om 01:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk dat u het bent die hier even een beetje makkelijk denkt te kunnen scoren. Citaat:
Overigens, waarom heeft u het over 'wij'? Spreekt u namens een groepering of heeft u gewoon last van de pluralis majestatis? Citaat:
Met dat soort eerlijkheid is inderdaad niets mis. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
![]() Citaat:
In Nigeria is de basis er voor zeer velen niet. Namelijk een werkende middenklasse, een gezonde, welvarende bevolking die voldoende proper drinkwater heeft, voldoende voedsel, voldoende infrastructuur, voldoende onderwijs en economische perspectieven. Zolang die fundamenten er niet zijn, heeft het houden van verkiezingen en het instellen van een democratie geen zin. Vele antropologen weten dat die verkiezingen in Nigeria louter worden opgenomen in een traditionele big-men machtslogica. Ze hebben met democratie niks van doen. Dus vergis u niet: zolang de fundamenten waarop een democratie kan werken er niet zijn, handelen die zogezegde "verkiezingen" over iets anders dan wat gij denkt. En moet ge die conflicten dus niet interpreteren als de onwilligheid van Islamieten om zich neer te leggen bij de resultaten van een democratisch proces. Ge moet toch willen een beetje naar de oorzaken en de diepere gronden van dit soort problemen willen kijken? Of wilt ge deze episode enkel aangrijpen om wat platte anti-islampropaganda te voeren? Mogen we dan van u ook verwachten dat ge volgende keer, wanneer de Christenen beginnen, even snel en grondig zult zijn om wat anti-christelijke propaganda te voeren? Want de Christenen daar hebben evenveel boter op hun hoofd. Maar goed, diepgaander analyses interesseren u blijkbaar niet. Ge wilt gewoon weer eens afgeven op moslims. Ik vraag mij af of ge dat zelf niet op den duur beu wordt. Altijd maar afgeven op moslims. Er zijn toch interessantere hobbies? Al was het maar kleiduifschieten of bonen kweken. Doe eens iets nuttigs, man.
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
Banneling
|
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Of suggereer jij dat moslims hun eigen moskeëen in brand hebben gestoken? Nice try. ![]() ![]() De 300 lijken werden naar een moskee gebracht: zouden de christenen hun doden naar de moskee brengen, denk je? Laatst gewijzigd door filosoof : 1 december 2008 om 02:43. |
|||
![]() |
![]() |