Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 november 2008, 20:23   #21
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ja ;dat wil ik ook weten!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2008, 20:30   #22
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Werkt dit in twee richtingen?
Nee. In het stadium waarin onze maatschappij zich nu bevindt, kan het nog maar in één richting werken, en wel wegens het volgende stramien dat zich voortdurend in de geschiedenis van de mensheid herhaalt:

1. Een volk ontwikkelt zich - door beschaving - en de welvaart groeit snel.
2. Het volk in kwestie vindt van zichzelf dat het heel welvarend is, misschien wel té, opperen sommigen
3. Het volk begint - onder impuls van die 'sommigen' - te 'geven' en 'vergeven' - de opstelling versoepelt, verdedigingsmechanismen verzwakken, een algemene slappe, minder imperialistische houding wint veld
4. Het 'geven' en 'vergeven' neemt overdreven proporties aan
5. Buitenstaanders (andere naties en volkeren) merken dit op en beginnen die toestand uit te buiten
6. De ondergang van het welvarende volk zet in, maar de leden ervan bemerken het niet of denken dat het een tijdelijk verschijnsel is. Dat versnelt de ondergang, in combinatie met de toegenomen karakterslapte.
7. De versnelde ondergang is niet meer te stoppen.

Sommige leden van de samenleving in kwestie, zoals de topicstarter, zouden de ondergang graag nog sneller zien verlopen. Het is een natuurlijk proces, dat niet tegen te houden is, zo leert ons de geschiedenis.

Laatst gewijzigd door Jukes : 30 november 2008 om 20:31.
Jukes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2008, 20:31   #23
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik pas voor zo'n samenleving, in ieder geval.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Ik ook. Op die manier kan je zelfs geen zwarte worsten bij de slager vragen.
Ik pas ook voor zo'n samenleving, met racisten die daar dan nog publiekelijk uiting aan geven.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2008, 20:39   #24
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik pas ook voor zo'n samenleving, met racisten die daar dan nog publiekelijk uiting aan geven.
Waarom noemt u mij nu een racist?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2008, 20:51   #25
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom noemt u mij nu een racist?
Ik noem je geen racist, dit is niet mijn bedoeling. Excuseer me als dit niet duidelijk is.
Ik bedoelde alleen dat ik ook pas voor een maatschappij, een maatschappij zoals Jamas ze beschrijft, met mensen die racisten zijn en die hun racisme in het publiek uiten.
Oud 30 november 2008, 20:55   #26
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
... ik ook pas voor een maatschappij...met mensen die hun racisme in het publiek uiten.
U gooit alle mensen die racisme uiten op een hoop. Bent u nu een racist?
Oud 30 november 2008, 21:07   #27
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik noem je geen racist, dit is niet mijn bedoeling. Excuseer me als dit niet duidelijk is.
Ik bedoelde alleen dat ik ook pas voor een maatschappij, een maatschappij zoals Jamas ze beschrijft, met mensen die racisten zijn en die hun racisme in het publiek uiten.
Ik pas daar ook voor.
Ik pas harder voor een samenleving waarbij men moet oppassen voor racistische uitspraken omdat men juridisch vervolgd kan worden.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2008, 21:12   #28
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
U gooit alle mensen die racisme uiten op een hoop. Bent u nu een racist?
Kan je me uitleggen in welke zin ik alle mensen die racisme uiten op een hoop gooi?
Oud 30 november 2008, 21:16   #29
Quixote
Burger

Standaard

Racisme is overroepen.

In de praktijk wordt racisme vooral aangewend om ervoor te zorgen dat bepaalde minderheden met meer kunnen wegkomen als anderen.

Het is te gemakkelijk geworden om snel te smijten met verwijten als "racist"
En zo raakt het woord dan ook onthecht van zijn echte betekenis.

Want toegegeven, de voorbeelden die Jamas aanhaalt zijn puur hypothetisch en zullen in de realiteit niet vaak voorkomen...

Ik dacht dat links-progressieven vertrokken van een positief mensbeeld..?
Quixote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2008, 21:17   #30
shaddy
Banneling

Standaard

Wat doe je als de zoveelste volgeling van Mo vrouwen lastig vallen omdat ze niet bedekt zijn. De politie bellen ah neen madammeke ge maakt het alleen maar erger he. Centrum van racisme en gelijke kansen? Welneen het is hun cultuur he Tiens wat doe je dan mmmmmm ze eens goed uitschelden en zeggen waar het op staat? Neen want dan kunnen ze klacht wegens racisme neerleggen. Amai ik pas voor zulk een wereld waar de pocos baasje spelen en collaborateren met de volgelingen van Mo voor wat stemmetjes.
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2008, 21:17   #31
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Kan je me uitleggen in welke zin ik alle mensen die racisme uiten op een hoop gooi?
Uw zin: 'een maatschappij met mensen... die hun racisme in het publiek uiten'
getuigt van een verregaande veralgemening. Ik kan u garanderen dat iedereen wel ooit kan betrapt worden op een - zelfs ongewilde - racistische uitspraak. Dat maakt van hen nog geen racisten.

Bovendien is de term racist in onze maatschappij compleet uitgehold. Zo wordt een Antwerpenaar die fulmineert tegen het feit dat ca. 70% van de misdrijven in zijn stad door allochtonen wordt gepleegd, veel te snel een racist genoemd. En dat terwijl ik geen breeddenkender volk ken dan Antwerpenaren, die al decennia in harmonie samenleven met o.a. grote aantallen joden en Chinezen. Racisme is dus inderdaad een excuus geworden om de verregaande verslapping van onze samenleving wat legitimiteit te verschaffen.

Laatst gewijzigd door Jukes : 30 november 2008 om 21:21.
Jukes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2008, 21:31   #32
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Uw zin: 'een maatschappij met mensen... die hun racisme in het publiek uiten'
getuigt van een verregaande veralgemening. Ik kan u garanderen dat iedereen wel ooit kan betrapt worden op een - zelfs ongewilde - racistische uitspraak. Dat maakt van hen nog geen racisten.

Bovendien is de term racist in onze maatschappij compleet uitgehold. Zo wordt een Antwerpenaar die fulmineert tegen het feit dat ca. 70% van de misdrijven in zijn stad door allochtonen wordt gepleegd, veel te snel een racist genoemd. En dat terwijl ik geen breeddenkender volk ken dan Antwerpenaren, die al decennia in harmonie samenleven met o.a. grote aantallen joden en Chinezen. Racisme is dus inderdaad een excuus geworden om de verregaande verslapping van onze samenleving wat legitimiteit te verschaffen.
Dat schreef ik niet,he. Ik schreef "Een maatschappij met mensen die racisten zijn en die hun racisme in het publiek uiten."

Kan je me nu uitleggen in welke zin ik alle mensen die racisme uiten op een hoop gooi? Nu aan de hand van wat ik wel schreef a.u.b.
Oud 30 november 2008, 21:36   #33
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Misschien wordt het eens hoog tijd om het oneigenlijk gebruik van racisme te bestraffen, en alle studies... die tot de conclusie komen dat racisme de hoofdoorzaak is van de leerachterstand van sommigen, en de hoge werkloosheid in per geluk dezelfde groepen, niet meer te subsidieren.
Anders gaan de problemen nooit opgelost geraken.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2008, 21:46   #34
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Misschien wordt het eens hoog tijd om het oneigenlijk gebruik van racisme te bestraffen, en alle studies... die tot de conclusie komen dat racisme de hoofdoorzaak is van de leerachterstand van sommigen, en de hoge werkloosheid in per geluk dezelfde groepen, niet meer te subsidieren.
Anders gaan de problemen nooit opgelost geraken.
inderdaad
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2008, 22:14   #35
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik pas daar ook voor.
Ik pas harder voor een samenleving waarbij men moet oppassen voor racistische uitspraken omdat men juridisch vervolgd kan worden.
Ik heb niet zo erg veel last van ideeën die bij mij opborrelen en zouden kunnen resulteren in racistische uitspraken.

Ik vind dat men wat meer mag oppassen voor racistische uitspraken. Het is erg dat er daarvoor wetten moeten worden uitgevaardigd. Met onze hoogstaande normen en waarden.
Oud 30 november 2008, 22:22   #36
piraat
Banneling

Standaard In onze reeks stomme vragen :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Stel je ziet iemand op straat racistisch schelden tegen een kleurling. Hierna doet hij de Hitlergroet. Hoe kan je deze persoon praktisch voor racisme aanklagen? Dien je hiervoor politie te bellen?

Een ander voorbeeld. Stel een man scheldt racistisch op het openbaar vervoer. De buschauffeur merkt dit. Er zijn getuigen. Hoe kan je een klacht neerleggen?

stel iemand doet racistische uitspraken en de persoon is een onbekende. het doet zich voor in een winkelcentrum. Er zijn verschillende getuigen. Kan je hier een klacht tegen indienen?

Is dit mogelijk. Of is onze anti-racisme wetgeving vooral gebaseerd op papier en niet op praktijk.
Stel je ziet een bruinhuidig iemand "vuile blanke hoer " brullen naar een zwangere vrouw . Daarna zwaait hij met een Magrebijnse vlag. Hoe kan je deze persoon voor racisme aanklagen ? Dien je hiervoor de politie te bellen ?
Een ander voorbeeld. Stel een bende mannen schelden iemand racistisch uit voor "vuile blanke" en slaan hem daarna op z'n gezicht tot hij tegen de grond valt. De buschauffeur merkt dit. Er zijn verschillende getuigen. Kan je hier een klacht indienen ?
Enz enz enz...
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2008, 22:24   #37
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Wat zijn dat misschien? Zwarte worsten?
Afgehakte penissen van zwarte verkrachters die de slager als hondenvoer verkoopt ?

Laatst gewijzigd door piraat : 30 november 2008 om 22:24.
Oud 30 november 2008, 22:25   #38
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Een klacht kan je nadien indienen tegen onbekenden. de kans dat de dader dan gepakt wordt is zo goed als onbestaande. De daders ontsnappen dus aan sancties.
Ik denk dat ook...
Oud 30 november 2008, 22:26   #39
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dat schreef ik niet,he. Ik schreef "Een maatschappij met mensen die racisten zijn en die hun racisme in het publiek uiten."
Juist dus, op een hoop. Zonder enige nuance.
Oud 30 november 2008, 22:29   #40
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Mensen zoals Magrebijnen die mensen op de bus doodslagen, buschauffeurs aframmelen, vrouwen voor hoer uitmaken en verkrachten ? Zo een mensen ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be