![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Hoe sta jij tegenover interraciale relaties/huwelijken? | |||
Ik ben er tegen |
![]() ![]() ![]() |
3 | 15,79% |
Ik ben er negatief over |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,26% |
In sommige gevallen ben ik er voor, in andere gevallen ben ik er tegen |
![]() ![]() ![]() |
4 | 21,05% |
Ik ben er onverschillig over |
![]() ![]() ![]() |
5 | 26,32% |
Ik ben er positief over |
![]() ![]() ![]() |
4 | 21,05% |
Ik ben er voor |
![]() ![]() ![]() |
2 | 10,53% |
Aantal stemmers: 19. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een andere bron geeft me dan nog aan dat diverse andere eigenschappen bij alle diverse huidpigmentaties en bloedgroepen zodanig veelvuldig voorkomen dat het verschil binnen een bepaalde groep altijd groter is dan tussen vertegenwoordigers van die diverse groepen onderling. Als we dus over "rassenvermenging" moeten we het in principe hebben over huwelijken tussen mensen met een verschillende bloedgroep/rhesusfactor. Ik ken niemand die op basis van een bloedonderzoek met als uitslag dat een van de partners AB positief en de ansdere O negatief is van een huwelijk zou afzien. De bedoeling van een verschil te maken gebazeerd op "huidskleur" is minstens even onzinnig als je bedenkt dat de religieuze/culturele verschillen gewoonlijk groter zijn dan kleur. We moeten prof. Rik torfs misschien eens raadplegen over het canonieke recht ivm huwelijken tussen katholieken en niet-katholieken en een onderzoek doen ivm de rigiditeit van zulke religieuze regels. Het is bv. zo dat in Israël het burgerlijke huwelijk niet bestaat en men dus verplicht is religieus in het huwelijksbootje te stappen. Dit wordt momenbteel omzeilt door een burgerlijk huwelijk in "het buitenland" : meestal Cyprus... Persoonlijk vind ik elke religieuze hindernis op de weg van een verbintenis tussen mensen met een verschillende religie een schending van de mensenrechten en een belemmering van de godsdienstvrijheid.
![]() |
![]() |
#22 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() http://www.elsevier.nl/web/10214692/...nageslacht.htm
Vrije partnerkeuze leidt tot beter nageslacht Afgelopen weekend las ik een interessante uitspraak van KNAW-hoogleraar Bram Buunk, die zei: 'Ik denk dat de vrijheid van vrouwen bij de partnerkeuze leidt tot betere nakomelingen, omdat vrouwen een goede detector hebben voor de meest geschikte genen.' Dat is een verdedigbare hypothese, want mannen met hogere creativiteit, intelligentie of sociale dominantie doen het per definitie beter bij het andere geslacht. Vrouwen zijn daar niet bewust op uit, maar bij een alfa-mannetje dat de groep domineert gaat bij veel vrouwen het hart sneller kloppen, en mysterieuze creatievelingen hebben ook hun aantrekkingskracht. Nageslacht Want: meer kans op succes in de loopbaan, meer zekerheid voor het nageslacht, en beter nageslacht. Anders dan een man heeft een vrouw maar een paar kansen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() - bij Lhermitte was het andersom
- alleen spijtig dat nogal wat kindjes ontvoerd worden naar een ander continent |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Schepen
|
![]() Mixed-race students report more troubles
Students who consider themselves of more than one race are more likely to feel depressed, have trouble sleeping, skip school, smoke and drink alcohol, a study says. http://www.cnn.com/2003/EDUCATION/11/01/mixed.race.ap/ Citaat:
Verder wil ik ook dat mijn kinderen op mij lijken, en niet dat het lijkt alsof ik het vanuit een ander land heb geadopteerd.
![]() |
![]() |
#30 |
Schepen
|
![]() Als je denkt dat het alleen de huidskleur is moet je nog heel erg veel leren:
![]() ![]()
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het enige relevante is wat de betrokken personen er zelf over denken (voor zover het over handelsbekwamen gaat natuurlijk).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Mits sterillisatie wil ik het toelaten.
Indien men toch een kind wil dan moet men verhuizen naar het land van herkomst van de andere partner. |
![]() |
![]() |