Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 december 2008, 20:57   #21
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop Bekijk bericht
Oud nieuws. Wanneer wordt Eurocratie verboden?

Wanneer de regeringen het aandurven daarover referenda te houden is zich ook strikt aan de uitslag houden.
Nee is Nee
En niet via een omweg toch ja.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2008, 21:15   #22
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Ik vind niet dat we iets dat werkt zomaar moeten weggooien omdat er zogenaamd een alternatief is dat vele claims maakt maar die claims niet kan staven en vooral als maar meer nadelen naar boven komen over dit alternatief.
Als jij het universum wil opwarmen met je verlichting, is dat je persoonlijke vrijheid, zolang je de factuur maar betaald elke maand.

Maar je kan niet verwachten van normale mensen dat die dat voorbeeld volgen en nog minder van een overheid dat die dergelijke waanzin zou propageren.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2008, 05:00   #23
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
prima maatregel.

gloeilampen zijn vreselijk inefficient en niet meer van deze tijd.

trouwens ze verbieden enkel gloeilampen van 100w, dus die van 60w, 40w... zijn wel nog te koop alsmede gezellige kerstverlichting wiens warme gezelligheid wij niet door saaie EU-haters (meestal gewoon 'haters' in 't algemeen) zullen laten verzuren.
Als lampen uit de lucht kwamen gevallen, had je gelijk.
Spijtig moeten lampen ook gemaakt worden.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2008, 05:01   #24
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Kiezen voor een ecologisch alternatief, hoe dictatoriaal zeg.
Dit is helemaal niet ecologischer. Waarom maak je jezelf dat wijs?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 7 december 2008, 11:51   #25
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Politici hebben altijd een soort aandrang, te vergelijken met iemand die naar het toilet moet maar er nergens een kan vinden.
Wat is er met die spaarlamp? Een lamp die in de fabricage al zeer millieu-onvriendelijk is en bovendien alleen bruikbaar op plaatsen waar langdurig licht moet branden. Niet voor simpele aan-uit gevallen.
Kortom men heeft in Brussel weer de klok horen luiden maar men weet nog steeds niet hoe laat het is. Het lijkt wel op een soort kleuterschool met halfachterlijke kinderen.
Politici zoals een zekere Bert K., PvdA'er, spaarlampen voor Afrika (waar nauwelijks electriciteit is).
Oud 7 december 2008, 12:05   #26
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als jij het universum wil opwarmen met je verlichting, is dat je persoonlijke vrijheid, zolang je de factuur maar betaald elke maand.

Maar je kan niet verwachten van normale mensen dat die dat voorbeeld volgen en nog minder van een overheid dat die dergelijke waanzin zou propageren.
Het gaat niet per se over de gloeilampen, gewoon over die dictatuur van die Eurodellen.
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2008, 14:14   #27
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
prima maatregel.

gloeilampen zijn vreselijk inefficient en niet meer van deze tijd.

trouwens ze verbieden enkel gloeilampen van 100w, dus die van 60w, 40w... zijn wel nog te koop alsmede gezellige kerstverlichting wiens warme gezelligheid wij niet door saaie EU-haters (meestal gewoon 'haters' in 't algemeen) zullen laten verzuren.
Ik las net dat de top van de EU-abtenaren vergiftigd is door hun luxe 5000 euro koffiemachines. Te veel lood en nikkel in de koffie. Daar wordt men dom van en verliest geheugen. Iets dat in de werkomgeving van de slachtoffers niet opgemerkt zal zijn, wel waarschijnlijk in hun prive situatie.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/2...tenaren__.html
We kunnen dus nog wel wat meer van soortgelijke beslissingen verwachten. Bijvoorbeeld dat PI gelijk aan 3 moet worden ipv. dat onhandige 3,1415...

Maar om terug te komen op de lampen: fijn te horen dat de kerstverlichting niet getroffen wordt door de regeling. Maar wat moet mijn oom nu doen?
Die heeft vele zgn. kuikenlampen van 500 Watt in gebruik. Geven veel licht en gewenste warmte voor de jonge piepkuikens. Er is geen alternatief!
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2008, 14:45   #28
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Ik las net dat de top van de EU-abtenaren vergiftigd is door hun luxe 5000 euro koffiemachines. Te veel lood en nikkel in de koffie. Daar wordt men dom van en verliest geheugen. Iets dat in de werkomgeving van de slachtoffers niet opgemerkt zal zijn, wel waarschijnlijk in hun prive situatie.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/2...tenaren__.html
We kunnen dus nog wel wat meer van soortgelijke beslissingen verwachten. Bijvoorbeeld dat PI gelijk aan 3 moet worden ipv. dat onhandige 3,1415...

Maar om terug te komen op de lampen: fijn te horen dat de kerstverlichting niet getroffen wordt door de regeling. Maar wat moet mijn oom nu doen?
Die heeft vele zgn. kuikenlampen van 500 Watt in gebruik. Geven veel licht en gewenste warmte voor de jonge piepkuikens. Er is geen alternatief
!
Verhuizen naar Zwitserland, misschien ?
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2008, 15:23   #29
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Dit is helemaal niet ecologischer. Waarom maak je jezelf dat wijs?
Kun je een life cycle analysis geven die aantoont dat spaarlampen (die veel langer meegaan en veel minder energie verbruiken, maar wel duurder en milieuvervuilender zijn om te produceren en recycleren) meer milieuvervuiling veroorzaken ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2008, 15:31   #30
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Kun je een life cycle analysis geven die aantoont dat spaarlampen (die veel langer meegaan en veel minder energie verbruiken, maar wel duurder en milieuvervuilender zijn om te produceren en recycleren) meer milieuvervuiling veroorzaken ?
Je zegt het toch zelf?
Oud 7 december 2008, 15:55   #31
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Kiezen voor een ecologisch alternatief, hoe dictatoriaal zeg.
Een verbod is dwangmatig en beperkt keuze.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2008, 16:05   #32
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Je zegt het toch zelf?
Ik wil weten hoe die verhoudingen zijn ?

Life Cycle analysis poogt een manier te geven om het ene product met het andere te vergelijken op een objectieve manier.

Het is niet zo dat de spaarlamp veel milieuvervuilender is om te maken dat de levenscyclys van de spaarlamp belastender is voor het milieu.....
Oud 7 december 2008, 16:21   #33
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is niet zo dat de spaarlamp veel milieuvervuilender is om te maken dat de levenscyclys van de spaarlamp belastender is voor het milieu.....
Hangt af van hoe die spaarlamp gebruikt wordt, he. Als je iemand bent die lampen om de 3 weken breekt, dan stel ik voor dat je gloeilampen koopt. (Tussen haakjes: like me.)

Een fatsoenlijke juridisch stelsel incorporeert de vervuilende kost via eigendomsrechten en laat mensen kiezen. Kenmerkend dat de EU zich daar niet mee bezig houdt.

Om maar te zwijgen natuurlijk van het leuke effect als je zaken duurder maakt, he. Aleja, 'k vind het tof dat we er alles aan doen om de zwakkeren in de samenleving te kloten, maar ze zelfs hun lampen afpakken, vind ik een beetje te ver gaan. Jij niet?

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 7 december 2008 om 16:24.
Oud 7 december 2008, 16:30   #34
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Een kortzichtige regel.
Van zodra er goede alternatieve zijn, zou ik het kunnen begrijpen.
Spaarlampen werken pas op volle rendement als ze 10 minuten branden. Daarbij is het licht vreselijk ongezellig.
LED verlichting is geen alternatief en véél te duur. Maar dat is, net zoals bij zonnepanelen, de tendens.
Stel dat je een podium moet uitlichten. Dan ga je met rode kaken staan. De LED-alternatieven voor projectoren geven belachelijk weinig licht.
Wat is de vraag ? Dat we terug met kaarsjes gaan werken ?
De EU zou misschien eerst eens een studie kunnen laten doen.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2008, 16:39   #35
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Hangt af van hoe die spaarlamp gebruikt wordt, he. Als je iemand bent die lampen om de 3 weken breekt, dan stel ik voor dat je gloeilampen koopt. (Tussen haakjes: like me.)

Een fatsoenlijke juridisch stelsel incorporeert de vervuilende kost via eigendomsrechten en laat mensen kiezen. Kenmerkend dat de EU zich daar niet mee bezig houdt.

Om maar te zwijgen natuurlijk van het leuke effect als je zaken duurder maakt, he. Aleja, 'k vind het tof dat we er alles aan doen om de zwakkeren in de samenleving te kloten, maar ze zelfs hun lampen afpakken, vind ik een beetje te ver gaan. Jij niet?
Ik niet nee.

Sorry ik denk niet op dezelfde manier na als u Indien we een doorgedreven milieuplan willen invoeren moeten we gewoon van verouderde en inefficiente technologie af.

Net zoals we in de autoindustrie emissienormen hanteren. Of je het rechtvaardig of niet vindt, ze werken (en dat is wat voor mij telt als pragmatist).
Oud 7 december 2008, 16:42   #36
Tavek
Banneling

Standaard

Overigens, mijn moeder koopt nog steeds gloeilampen "omdat ze goedkoper zijn".

Ik probeer haar maar duidelijk te maken dat een spaarlamp van 15 W op termijn goedkoper is als een gloeilamp van 60 W. Zeker omdat die spaarlamp nog eens veel langer meegaat (alle spaarlampen in ons huis zijn van toen het huis gebouwd werd, de gloeilampen in bvb de kelder zijn al 2 keer moeten vervangen worden).

Maar ja, als men daar in de winkel staat.....
Oud 7 december 2008, 16:45   #37
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik niet nee.

Sorry ik denk niet op dezelfde manier na als u Indien we een doorgedreven milieuplan willen invoeren moeten we gewoon van verouderde en inefficiente technologie af.

Net zoals we in de autoindustrie emissienormen hanteren. Of je het rechtvaardig of niet vindt, ze werken (en dat is wat voor mij telt als pragmatist).

Een spaarlamp gebruikt bij kortstondig gebruik, meer dan een gloeilamp.
En wat met de kwikdamp in die lampen ?

Laatst gewijzigd door hurricane : 7 december 2008 om 16:46.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2008, 16:46   #38
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik niet nee.

Hoe naïef. Een milieuplan. Klinkt goed. Rationeel uitgedacht en alles.

Citaat:
Werken ze?

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 7 december 2008 om 16:48.
Oud 7 december 2008, 16:46   #39
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Overigens, mijn moeder koopt nog steeds gloeilampen "omdat ze goedkoper zijn".

Ik probeer haar maar duidelijk te maken dat een spaarlamp van 15 W op termijn goedkoper is als een gloeilamp van 60 W. Zeker omdat die spaarlamp nog eens veel langer meegaat (alle spaarlampen in ons huis zijn van toen het huis gebouwd werd, de gloeilampen in bvb de kelder zijn al 2 keer moeten vervangen worden).

Maar ja, als men daar in de winkel staat.....
Dat is helemaal niet 'goedkoper' per se. Dat is de foutieve gedachte die niet-economen maken. Het zal mij een zorg zijn wat jij met jouw geld doet en wat jij goedkoper vindt, daar niet van. Omdat mensen op te leggen - dat snap ik echter niet zo goed.
Oud 7 december 2008, 16:47   #40
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Dat "oude technologie" mettertijd best vervangen wordt door nieuwere en minder energieverbruikende technologie, daar zal iedereen het wel over eens zijn.

De vraag is of de totaal wereldvreemden van de EU echt niets anders te bedenken hebben, nu Europa in een economische crisis zonder weerga zit.

Eerder dan zich met gloeilampen bezig te houden, zijn er op dit ogenblik wel andere prioriteiten, dacht ik.

Wat je vooral moet doen in een crisis is alles laten vallen natuurlijk en je enkel maar op de crisis toeleggen. Dat gaat goed gaan.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be