![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Compleet van de pot gerukt, maar dat is de EU, nietwaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Goede maatregel, alleen is er volgens mij geen echt alternatief voor plaatsen waar je snel voor enkele minuten licht nodig hebt.
Als je maar heel kort in je garage moet zijn; moet je dan iedere keer een spaarlamp of TL-lampen aanfloepen? Een spaarlamp geeft ook niet meteen licht op volle kracht. LED-lampen staan nog in de kinderschoenen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De vraag is of de totaal wereldvreemden van de EU echt niets anders te bedenken hebben, nu Europa in een economische crisis zonder weerga zit. Eerder dan zich met gloeilampen bezig te houden, zijn er op dit ogenblik wel andere prioriteiten, dacht ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar als er een volkomen fout besluit wordt genomen, betekent dat nog niet dat er een dictatuur ontstaat of al bestaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() IK dacht dat jij voor het milieu was?
Dat moet ik blijkbaar herzien. Of je bent zo'n naïeveling die denkt dat gloeilampen jamais het beste zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en die inruiling in de zin dat er op den duur niets anders meer te verkrijgen zal zijn dan (betere) alternatieven voor de gloeilampen zal uiteindelijk louter een zaak van vraag van de consument zijn nu lijkt me dat inderdaad nog te vroeg om ze volledig weg te denken Laatst gewijzigd door praha : 6 december 2008 om 02:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is ironisch dat de fabrikanten dat zelf niet inzien....
Ook in de Angelsaksische landen (Australie,VS,Canada..) is van het juridisch uitschakelen van deze archeologische technologie sprake.... Eerlijk gezegd,iets dat,pakweg,60 W electrisch vermogen nodig heeft om dezelfde lichthoeveelheid te geven als iets van 11W,en dat je binnen de 3 jaar terugwint op je kilowattuurprijs,dat is toch een "no-brainer"? Bovendien brengt het uitschakelen van "nutteloze" verbruikers meer op dan het bijbouwen van ganse windmolenvelden ![]() Vergeten we niet dat ondertussen de politici zich ook al moeten bezighouden met de aan/uit knop op electrische toestellen,gezien fabrikanten deze "basisinstructie" van ieder electrisch apparaat schromelijk veronachtzaamd hebben....We gaan echt de bal weer eens in het kamp van de electrotechnische industrie moeten leggen.. Het gaat in de EU alleen al om honderden Megawatt geinstalleerd electrisch vermogen dat tot "niks" dient...die oude lampen en de "sluipverbruikers" Laatst gewijzigd door kelt : 6 december 2008 om 09:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik dacht juist hetzelfde. Nogmaals een bewijs dat onze politici vooral zij die verkozen zijn in het EU-parlement naar deze wereld en samenleving kijken vanuit hun ivoren torens. Zulke klucht is prioriteit. De Eu moet nu maatregelen nemen om haar economie te redden en dient te vermijden dat arbeidsplaatsen verdwijnen als sneeuw voor de zon.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Burger
|
![]() Maar er zijn verschillende afdelingen in de EU he jongens, Tis niet omdat de 'milieucommissie' (of hoe die ook al mag noemen) een beslissing maakt, dat men niet met de crisis bezig is he...
Ik vind het een goed idee. De electronica-industrie zal na zulke aankondiging veel meer investeren in LED-onderzoek, om mee op de kar te kunnen springen. Dit kan alleen maar in betere kwaliteit en lagere prijzen resulteren. Principe van vraag en aanbod he jongens. Soms moet de vraag alleen gestimuleerd worden...
![]() |
#12 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Led's zijn idd kostenbesparend, zijn niet veel duurder dan een gloeilamp maar belanden in de winkel tegen veel te hoge prijzen. Een ander nadeel is het harde en koude licht. Ik ben bang dat dit verhaal uit de Nederlandse doos komt. Maar ja, de komkommertijd breekt aan. December t/m Maart kunt u de gekste dingen verwachten.
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn haringstokjes waren 2 mm te lang volgens de EU-richtnormen en niet voorzien van EU-vlaggetjes. Hij kreeg en boete van 5000 Euro en zijn voorraad haring en stokjes is in beslag genomen. ![]() Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 6 december 2008 om 14:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() Ja gloeilampen zijn erg inefficiënt. Maar kijk eens in je eigen huis. Het kelderkastje, de WC, de vliering, het washok etc etc. Plekken waar een gloeilamp zeer kort brand. Een spaarlamp is in die gevallen na 30 jaar terugverdiend.
Spaarlampen bevatten kwik en vaak in de schakelelectronica een paar condensators waarvoor 'Coltran' gebruikt wordt. Misschien dat de landelijke overheden de EU richtlijn in hun eigen wet kunnen optuigen met een vergunningen-systeem voor die gevallen dat gloeilampen onontbeerlijk zijn. Er is dan ook de mogelijkheid om een gloeilamp-belasting te heffen. En de gevangenissen kunnen bijgevuld worden met gebruikers van illegale gloeilampen. Er zal vast wel een illegale markt komen voor gloeilampen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En wie weet, sommige commissies zijn misschien zelfs nuttig, zo nu en dan. Maar als je midden in een nog verdiepende economische crisis zit, moet je als EU - welke commissie het ook weze - niet voor de dag komen met verhoudingsgewijs totaal onbelangrijke maatregelen. Dan moet eenieder zich inzetten in de strijd tegen die crisis, om de gevolgen ervan ook voor de zwakkeren in de samenleving binnen het draaglijke te houden. In de huidige omstandigheden moet je iemand die zonder werk valt, en moeite heeft om rond te komen - en zo zijn er meer en meer in Europa - niet om de oren slaan met onnozelheden als een geleidelijk verbod op gloeilampen en dergelijke. Politiek is een mooie zaak, en ze geeft de politiekers veel vermaak. Maar zo nu en dan ligt ze toch wat �*l te ver van de voor de hand liggende logica, vind ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Leve de dictatuur in Australie en California, die deze maatregel ook al hebben ingevoerd.
Ik steun deze maatregel voor 100%. Bovendien wordt het gebruik van gloeilampen -uiteraard- niet verboden, enkel de productie zal moeten afgebouwd worden. Kiezen voor een ecologisch alternatief, hoe dictatoriaal zeg. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Staatssecretaris
|
![]() Oud nieuws. Wanneer wordt Eurocratie verboden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Parlementslid
|
![]() Tja blijkbaar zijn de meeste mensen al mooi gebrainwashed door de linkse rakkers en hun milieuvriendjes.
Ik vind dat consumenten de keuze moeten blijven krijgen. Gloeilampen hebben al meer dan 100 jaar hun deugdelijkheid bewezen. Waarom deze nu gaan verbieden ? Daarbij gaat men voorbij aan de vervuiling die spaarlampen veroorzaken en vooral de kwik die vrijkomt als je zo een lamp breekt. Daarnaast is voor de aanmaak van zo een spaarlamp meer CO2 nodig dan voor een gloeilamp. Ik snap niet dat de mensen zo lichtgelovig zijn. Spaarlampen kunnen ook hoofdpijn en volgens een nieuw onderzoek zelfs huidklachten veroorzaken. Spaarlampen zijn op dit moment een ramp en zeker geen alternatief. Lang leve de gloeilamp !! En wat met de prijs van deze dingen ?? Een gloeilamp kost minder dan 2 euro en gaat voor zover ik weet echt wel even lang mee als een spaarlamp en levert betere kwaliteit af. Spaarlampen daarentegen kosten wel 10 euro per stuk (vorig jaar zelfs 15 euro betaalt toen ik er eens een paar wou uitproberen, maar heb ze moeten teruggeven omdat ze niet pasten ). Ik vind niet dat we iets dat werkt zomaar moeten weggooien omdat er zogenaamd een alternatief is dat vele claims maakt maar die claims niet kan staven en vooral als maar meer nadelen naar boven komen over dit alternatief. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() prima maatregel.
gloeilampen zijn vreselijk inefficient en niet meer van deze tijd. trouwens ze verbieden enkel gloeilampen van 100w, dus die van 60w, 40w... zijn wel nog te koop alsmede gezellige kerstverlichting wiens warme gezelligheid wij niet door saaie EU-haters (meestal gewoon 'haters' in 't algemeen) zullen laten verzuren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
je mag altijd emigreren. naar de US bijvoorbeeld, het beloofde land voor al het tuig dat doorheen de geschiedenis uit europa werd gejaagd. |
|
![]() |
![]() |