![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() To the point, Derk. AUB. En geef me het mail adres van Moscovic even.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() Jemug. Ik heb het gedaan.
![]() Boze dreigmail gestuurd naar H********s, met zichtbaar in copie de Grootste Advocaat van Nederland. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Anderzijds hebt ge dan nog Art. 32.6 WHPC namelijk de mogelijkheid tot inroeping van ontbinding, verweermiddel waarover de consument beschikt bij wanprestatie van de verkoper of overmacht: Art. 32.6 WHPC verbiedt bedingen en voorwaarden die ertoe strekken "de consument te verbieden de ontbinding van de overeenkomst te vragen ingeval de verkoper zijn verbintenis niet nakomt" en tevens belangrijk Art. 32.10 verbiedt bedingen die ertoe strekken "zelfs bij overmacht, de consument niet toe te staan de overeenkomst te ontbinden dan tegen betaling van een schadevergoeding". De kans is groot dat dit in Nederland hetzelfde is aangezien het WHPC tot stand is gekomen na een Europese richtlijn die stelde dat de consument meer bescherming moest krijgen. Heel duidelijk is dit allemaal niet maar volgens mij gaat het hier duidelijk om een tekortkoming van de verkoper (buiten zijn wil uiteraard) en aangezien gij hebt betaald voor oktober? en niet voor 4 maanden erna, hebt ge dan ook recht de overeenkomst te laten ontbinden. Als hun beding dat stelt dat het mogelijk is dat de datum verzet wordt wegens onvoorziene omstandigheden toch geldig moest zijn dan kunt gij nog altijd overmacht van uw kant inroepen (namelijk gij kunt niet gaan op die nieuwe datum) en mits betaling van een schadevergoeding de overeenkomst laten ontbinden. Deze schadevergoeding moet uiteraard billijk zijn en aangezien ge het hun tijdig hebt laten weten dat ge niet kon komen is een schadevergoeding van 159 Euro (prijs van het ticket?) buiten alle proporties. Het enige wat ze zoudne kunnen verhalen zijn die 15 Euro administratiekosten.
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro. Laatst gewijzigd door Rapture : 6 december 2008 om 20:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
En dan Testaankoop enzo, als de verkoopsvoorwaarden vervuld zijn weet ik niet wat die mensen kunnen doen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Staatssecretaris
|
![]() Dat is helemaal niet gezegd. Veel verkopers denken dat ze eender wat in hun verkoopsvoorwaarden mogen neerschrijven en dat alles wat daarin staat wet wordt eens het ondertekend is. Terwijl dit allemaal niet waar is.
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
"Beste Heer F, Na telefoongesprekken met u en uw collega precies een maand geleden, waarbij me terugbetaling beloofd werd, heb ik nog niets vernomen. Ik heb deze informatie gisteren nogmaals naar uw kantoren gestuurd, en verzoek u deze week het nodige te doen. Indien dit niet geregeld wordt zoals de vriendelijke dame aan de telefoon beloofde, dan zal ik contact opnemen met consumentenorganisaties in Nederland en België. Een vriendin die in Californië leeft gaat ook volgende week persoonlijk contact opnemen met de kantoren van Marianne Williamson om haar in te lichten van uw praktijken. U kunt namelijk volgens mijn juridisch adviseur* in uw verkoopsvoorwaarden elke terugbetaling weigeren, maar u loopt wel het risico dat dit een onrechtmatig beding wordt, omdat het onwettelijk is terugbetaling te weigeren, vooral onder bepaalde omstandigheden. U vindt mijn bankgegevens hieronder. Hoogachtend" *namelijk mr. Rapture
Ook zo blij dat 2010 het Europees Jaar van de Strijd tegen de Armoede en de Sociale Uitsluiting was? Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 6 december 2008 om 20:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Ik vind Marianne leuker hoor. ND, ok, zijn eerste boek was spannend, maar daarna maar door blijven gaan? I dunno..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Staatssecretaris
|
![]() Heb dezelfde troep aan de hand gehad met NBC (die boekenclub), die sturen u allerlei rommel toe en indien u NIET wenst in te gaan op hun aanbod (lid woorden + maandelijks lidgeld betalen) moest ik die rommel binnen de 2 weken terugsturen naar hun. Ik heb die rommel gehouden (5 DVD's) en uiteraard kreeg ik een maand later ne aangetekende brief waarin stond dat ik nog moest betalen voor die DVD's (die zij mij opstuurden) en da lidgeld. Hier ben ik niet op in gegaan, nadien begonnen ze te dreigen met processen voor de rechtbank, dat hun advocatenteam alles hadden voorbereid en dat soort dingen indien ik niet onmiddellijk betaalde (het bedrag hadden ze intussen verhoogd met allerlei intresten en vergoedingen). Dat was dan ook ineens het laatste wat ik van hen had gehoord en nu heb ik nog altijd mijn 5 DVD's en hoor ik niks meer van die oplichters.
Moraal van het verhaal: Indien ze u ongevraagd dingen opsturen, moogt ge die zaken houden en moet ge ze zeker niet terugsturen. Dat ge door die dingen te houden zou ingaan op hun aanbod is eveneens larie. Vele mensen weten dit echter niet en het is daarop dat ze misbruik maken en vooral na te dreigen met processen en boetes zijn veel mensen geneigd te betalen.
![]() |
#34 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De WHPC is tot stand gekomen omdat men de rechtsverhoudingen tussen beide partijen (koper en verkoper) gelijk wou maken (dus geen sterke en zwakke partij). Redelijkwijs lijkt mij het dan ook verkeerd dat die verkoper zich het recht toekent om die datum zomaar met 4 maanden te verplaatsen en dat de koper hier maar akkoord mee moet gaan. Als ge echt zekerheid wilt kan ik u aanraden om naar http://www.juridischforum.be te gaan, daar kunt u gratis terecht met uw vragen en krijgt ge eveneens advies over verdere stappen. Leg wel zo uitgebreid mogelijk uw situatie uit (Wie, wat, waar, wanneer) en wat er juist in dat contract staat.
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
En zijn die dvd's ten minste goed? Ik hoop in elk geval dat ze me mijn 159€ deze week gaan terugstorten, en dan mogen ze voor mijn part 15€ dossierkosten houden, want dat staat daar ook ergens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
Slaat toch nergens op?! Ik heb ook gezegd aan die man: die auteur haar boek heb ik deze zomer gelezen, in augustus. In oktober is het nog leuk om naar haar te gaan luisteren, maar in maart heb ik daar al geen zin meer in, dan is dat boek allang vervaagd en niet meer aan de orde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Marianne Williamson Washington Cathedral
Marianne Williamson spiritual speaker and lecturer talks ... 33 min - http://video.google.com/videoplay?do...96680253299899 Marianne Williamson Department of Peace Interview Marianne Williamson talks about why it is time for a US ... 2 min 46 s - http://www.youtube.com/watch?v=My6BF8GZM2g Marianne Williamson "A Course in Miracles" International acclaimed author and lecturer Marianne ... 53 s - http://www.youtube.com/watch?v=jsIRwRQIh6s |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Vanaf ge laat merken dat ge het hierbij niet laat en zelf dreigt met juridische stappen dan druipen ze af met de staart tussen de benen. Blaffende honden bijten niet...
![]() |
![]() |
#40 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Nog een tip voor iedereen: Als er in een winkel 2 prijzen kleven op een bepaald product dan zijn zij wettelijk verplicht het aan de laagste prijs te verkopen (gene uitleg dus dat het een vergissing ofzo was), heb zo ooit een DVD kunnen kopen aan 10 Euro die in alle andere winkels 30 Euro kostte.
![]() |