Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2008, 23:51   #21
FDM
Banneling

Standaard

koop geen krant , lees de Metro
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 15:08   #22
filosofisch verzet
Partijlid

Standaard zijn er nog muggen om te ziften somewhere

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
De Morgen is gered dankzij het kapitaal van een Antwerpse familie. En die heeft haar kapitaal vergaard door te collaboreren met de nazi's gedurende WO.II. Feiten zijn feiten. Vergeet uw idealistische verhaaltjes dus maar.
Die familie zal wel enkele aandelen bezeten hebben zeker, als je zo redeneert mag ook niemand met het automerk rijden dat door het 3de rijk werd gelanceerd...dat is pas 'idealisme' (van een zeer dom soort eigenlijk)
Try a little tenderness indeed
filosofisch verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 15:18   #23
filosofisch verzet
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
Waar blijft de partij die voorstander is van een examen om aan de verkiezingen deel te mogen nemen? Die heeft gegarandeerd mijn stem!
uiteindelijk zou het beter zijn van in een eerste ronde de bevolkingen van over heel de wereld op een programma van echte humanitaire vooruitgang te laten stemmen...........eens goedgekeurd zouden de dirigenten hiervan, mensen die bewezen hebben iets van hun project (telecom,bouw, transport, milieu, energie, gezondheidszorg,...)zich op projektlijsten verkiesbaar kunnen zetten, maatregelen die tegen de programmaeisen ingaan leiden automatisch tot afzetbaarheid vd dirigenten. Een voorbeeld van een programma(in drie talen al)
http://www.bloggen.be/conscience2008/
filosofisch verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 16:31   #24
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Het is nog gezonder geen enkele krant meer te lezen.

Ik zie niet in waarom ik voortdurend geïnformeerd moet worden over wereldproblemen waar ik toch niets aan kan verhelpen.

We informeren ons kapot, en we doen er steeds minder mee.
Oud 11 december 2008, 17:57   #25
straddle
Europees Commissaris

Standaard

De rotzooi komt niet enkel voor in kranten. Ook TV is puur verrot.

Al jaaaaren lees ik enkel in het weekend af en toe eens een krant en kijk nooit tv tenzij naar Newsnight en de engelse Panorama.

Info krijg ik in eerste lijn direct via bloomberg en reuters die ik beroepshalve constant voor mij heb. Nieuws rolt puur neutraal over de schermen zonder duiding en gekleurdheid van een of andere zuil/persoon/ strekking / geaardheid.
Oud 11 december 2008, 19:45   #26
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosofisch verzet Bekijk bericht
Die familie zal wel enkele aandelen bezeten hebben zeker, als je zo redeneert mag ook niemand met het automerk rijden dat door het 3de rijk werd gelanceerd...dat is pas 'idealisme' (van een zeer dom soort eigenlijk)
Try a little tenderness indeed
U bent wel zeer slecht geïnformeerd. De Morgen is momenteel volledig in handen van de familie in kwestie. De vergelijking met Hitler en VW gaat dus hoegenaamd niet op.
Oud 12 december 2008, 02:33   #27
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Tribune groep met Chicago Tribune en Los Angeles Times zopas failliet.

Wie leest er nog vaak kranten? Alles staat op het Internet. Wat we nodig hebben, zijn niet-politiek gekleurde, neutrale multimediamaatschappijen.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2008, 22:50   #28
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
Het gaat hier over het coflict tussen de informatiegaring door enerzijds het plebs en anderzijds de elite, waarbij de informatie die het plebs tot zich neemt niet alleen kwantitatief maar ook kwalitatief lager ligt.
Dat is altijd zo geweest, en is ook logisch. Men zal geen moeilijke artikels lezen over onderwerpen die het petje te boven gaan. Dan liever een stukje lezen over de bruine strepen in de onderbroeken van Sergio of een ander volksidool. Mij stoort dat niet. Ik lees die rommel niet en zelf de TV staat hoogstens één keer per week op, en dan nog meestal op ARTE. Zo vermijd ik om als een totale idioot behandeld te worden.
Mediocriteit is alom tegenwoordig en leidt tot platheid en gemakzucht.
Mijn grootvader zaliger zei het me duidelijk hoe het zat: "Jongen, de reden waarom onze politici van zo'n laag niveau zijn, heeft dezelfde reden als waarom de mensen liever naar 'Tien om te Zien' luisteren dan naar Chopin."

Het enige storende is dat die massa ook mag gaan stemmen.
Waar blijft de partij die voorstander is van een examen om aan de verkiezingen deel te mogen nemen? Die heeft gegarandeerd mijn stem!
Ik ben het hier geenszins mee eens. Ik ga ermee akkoord dat de meeste mensen liever entertainment dan bvb politieke kwesties volgen. Maar dat is volgens mij in grote mate te wijten aan de apathie die door het huidige systeem simpelweg in de hand gewerkt wordt.

Jan modaal is heus wel slim genoeg om te beseffen dat eender welk bolletje hij kleurt dat de facto bijzonder weinig effect heeft op hoe het land bestuurd wordt. En ja, dan verliezen de meeste mensen hun interesse. Invoering van referenda zou dat voor een heel groot stuk veranderen. Kijk maar eens naar hoe er gedebatterd werd over de europese grondwet in de landen waar er een referendum was tov hoeveel er hier gedebatteerd is...

Mbt de berichtgeving is het voor een groot stuk ook de 'elite' die bepaald wat het 'plebs' zoals u noemt krijgt voorgeschoteld. Vandaar dat ze zich ook zo'n zorgen maken over iets als het internet dat - voorlopig nog - wel vrije en onafhanleijke media heeft.

Het idee om een examen in te voeren om te mogen stemmen is simpelweg absurd. Op welk criteria wou u dat dan doen? IQ? Alleen mogen stemmen als u van linkse/rechtse/centrum signatuur bent? Wie belastingen betaald moet sowieso mogen stemmen. Of wie van belastingen leeft ook en in dezelfde mate mag stemmen vind ik bediscussieerbaar.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2008, 23:57   #29
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Morgen is gered dankzij het kapitaal van een Antwerpse familie. En die heeft haar kapitaal vergaard door te collaboreren met de nazi's gedurende WO.II. Feiten zijn feiten. Vergeet uw idealistische verhaaltjes dus maar.
Citaat:
U bent wel zeer slecht geïnformeerd. De Morgen is momenteel volledig in handen van de familie in kwestie. De vergelijking met Hitler en VW gaat dus hoegenaamd niet op.
Suggerreer je nu dat de Van Thillos nazis zijn en De Morgen met nazikapitaal wordt bestuurd? Daar wist ik niets van. Heb je meer details hierover?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 09:42   #30
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Suggerreer je nu dat de Van Thillos nazis zijn en De Morgen met nazikapitaal wordt bestuurd? Daar wist ik niets van. Heb je meer details hierover?
Ik suggereer niks. Ik herinner er aan dat het oorpronkelijke kapitaal van de huidige eigenaars van De Morgen voor een deel afstemt van economische collaboratie. Wat trouwens niet per se sympathie voor het nazisme inhoudt, wel sympathie voor geld. Eén van de zonen van de oprichter van de uitgeverij zei daarover ooit in een Trends-interview: "wij hebben geen (politieke) kleur. Wij kennen alleen de kleur van geld". Daar is niks mis mee, vind ik persoonlijk.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be