![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() koop geen krant , lees de Metro
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Try a little tenderness indeed |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
http://www.bloggen.be/conscience2008/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het is nog gezonder geen enkele krant meer te lezen.
Ik zie niet in waarom ik voortdurend geïnformeerd moet worden over wereldproblemen waar ik toch niets aan kan verhelpen. We informeren ons kapot, en we doen er steeds minder mee.
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() De rotzooi komt niet enkel voor in kranten. Ook TV is puur verrot.
Al jaaaaren lees ik enkel in het weekend af en toe eens een krant en kijk nooit tv tenzij naar Newsnight en de engelse Panorama. Info krijg ik in eerste lijn direct via bloomberg en reuters die ik beroepshalve constant voor mij heb. Nieuws rolt puur neutraal over de schermen zonder duiding en gekleurdheid van een of andere zuil/persoon/ strekking / geaardheid.
![]() |
#26 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 |
Parlementslid
|
![]() Tribune groep met Chicago Tribune en Los Angeles Times zopas failliet.
Wie leest er nog vaak kranten? Alles staat op het Internet. Wat we nodig hebben, zijn niet-politiek gekleurde, neutrale multimediamaatschappijen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Jan modaal is heus wel slim genoeg om te beseffen dat eender welk bolletje hij kleurt dat de facto bijzonder weinig effect heeft op hoe het land bestuurd wordt. En ja, dan verliezen de meeste mensen hun interesse. Invoering van referenda zou dat voor een heel groot stuk veranderen. Kijk maar eens naar hoe er gedebatterd werd over de europese grondwet in de landen waar er een referendum was tov hoeveel er hier gedebatteerd is... Mbt de berichtgeving is het voor een groot stuk ook de 'elite' die bepaald wat het 'plebs' zoals u noemt krijgt voorgeschoteld. Vandaar dat ze zich ook zo'n zorgen maken over iets als het internet dat - voorlopig nog - wel vrije en onafhanleijke media heeft. Het idee om een examen in te voeren om te mogen stemmen is simpelweg absurd. Op welk criteria wou u dat dan doen? IQ? Alleen mogen stemmen als u van linkse/rechtse/centrum signatuur bent? Wie belastingen betaald moet sowieso mogen stemmen. Of wie van belastingen leeft ook en in dezelfde mate mag stemmen vind ik bediscussieerbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Parlementslid
|
![]() Ik suggereer niks. Ik herinner er aan dat het oorpronkelijke kapitaal van de huidige eigenaars van De Morgen voor een deel afstemt van economische collaboratie. Wat trouwens niet per se sympathie voor het nazisme inhoudt, wel sympathie voor geld. Eén van de zonen van de oprichter van de uitgeverij zei daarover ooit in een Trends-interview: "wij hebben geen (politieke) kleur. Wij kennen alleen de kleur van geld". Daar is niks mis mee, vind ik persoonlijk.