![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Vergelijk dit met West-Vlaanderen (130.000), Vlaams-Brabant (120.000), Oost-Vlaanderen (+ 200.000) en Antwerpen (+ 300.000) dan merk ik toch wel een serieus verschil. Ik heb trouwens nooit gezegd dat er in Limburg geen VB-aanhangers zitten hé ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Dat heeft weinig met Vlaanderen te maken: in de traditionele Belgische geschiedenis heeft het oude Prinsbisdom Luik inderdaad nauwelijks een plaats, omdat het niet echt in de historische canon plaatst, die de Belgische geschiedenis als een opgang vanaf Caesar, over de Bourgondiërs en de Habsburgers, via 1648, 1787 en 1815, naar de onafhankelijkheid van 1830. Het Prinsbisdom Luik heeft in die ontwikkeling nauwelijks een plaats: komt het wel aan bod, dan is dat vaak een wat gewrongen situatie, zoals bij de 700 Franchimontezen, die werden geprezen wegens hun verzet tegen Karel de Stoute, die dan weer over de rest van de (toenmalige) Nederlanden heerste.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
In Oost-Vlaanderen is dat 21,00% en in Antwerpen 28,47%! Ook VL-Brabant scoort hoger, namelijk 18,22%. Ik vermoed trouwens dat het VB veel stemmen zal verliezen in Limburg, het is maar een vermoeden natuurlijk ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Mijn docent geschiedenis heeft vorig jaar een curcus uitgegeven met als titel: "het graafschap Loon" (komt overeen met het huidige Limburg). Zeer interessant! Zeker omdat het graafschap Loon niet bekent is bij het grote publiek. Het graafschap Loon heeft trouwens meer met Vlaanderen te maken dan iedereen wel denkt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Internationaal bekende fenomenen zoals Claus, Deus, Loft en ik vergeet er een hele reeks, allemaal niet onbekend bij de Franstaligen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens Destrée had men "une répugnance instinctive et profonde" voor het Nederlands.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. te laat. Ik heb gisteren nog met een franstalige gesproken die de franstaligen heel goed kent en geregeld franstalanderland komt en die zegt dat ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Jules Destrée (Marcinelle, 21 augustus 1863 - Brussel, 3 januari 1936)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://nl.youtube.com/watch?v=bj9yInHp0H4 Loft, daarentegen, zegt me helemaal niets! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Anne-Marie Lizin: "We moeten zoveel mogelijk (franstalige) vreemdelingen binnenhalen zodat de Vlaamse meerderheid kan worden gebroken".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Wie luistert er nu nog naar Lizin. Zelfs in haar eigen gemeente luistert men niet meer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie luistert er nog naar Maingain? Juist ja...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() zijn vrouw?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() Dan zou de hoofdredactrice ervan niet eens de moeite doen om NL te spreken.
|
![]() |
![]() |