![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Belliraj werd niet betaald om zijn moorden ongestraft te plegen. Wat niet wegneemt dat politie/justitie in het geval Belliraj gefaald hebben. In het geval Trabelsi bijvoorbeeld niet, en in de nu misschien verijdelde aanslag ook niet.
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() een nieuw regime is dringend nodig en de volgende verkiezingen zien er vrij goed uit na die 850 000 fortis gedupeerden die nu gaan verschuiven van CD&V en VLD naar VB en LDD.....
misschien Filip Dewinter minister van justitie maken ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Of dacht je nu werkelijk dat de staatsveiligheid niets van de moorden wist? Is dat wat je denkt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet het niet.
![]() |
#25 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
1. Belliraj was een informant van de staatsveiligheid. Of die functie rijkelijk betaald was, weet ik niet, maar hij heeft blijkbaar wel goed werk geleverd: http://www.tijd.be/artikel/Belliraj_...jdelen.6441624 Hij had trouwens een blanco strafblad bij zijn indienstreding. 2. Die positie is niet evident (ik verdedig zijn moorden niet e): je moet zowel contacten houden met de "vijand" als met je "werkgever" zonder door de mand te vallen. 3. Hij is "verdacht" van moorden: een onderzoek zal uitwijzen wat daar precies is gebeurd. Als hij inderdaad misbruik heeft gemaakt van zijn positie als informant dient hij te worden gestraft. Maar die veroordeling zal niet betekenen dat het systeem van informanten zinloos is; het toont gewoon aan hij moeilijk het systeem te balanceren is. Ook in de VS gaan informanten soms het boekje (ver) te buiten; toch blijft het een waardevolle bron van informatie over criminelen en terroristen in het bijzonder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Zijn villaatje in Evergem was nu niet bepaald een sociale woning op de Kiel...
en die valiesjesz geld zijn meestal contanten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Simpel; dit is een radicale moslima en zal dus slechts werk willen doen in overeenstemming met haar geloof; Zet haar een dag achter de kassa van een supermarkt, dat zal ze in overeenstemming met de leer weigeren want mannen mag ze niet bedienen.
Dat is het weigeren van een passende betrekking en dus heeft ze dan geen recht op een werkloosheidsuitkering. Het ocmw heeft een activeringsbeleid; ook daar krijgt ze geen uitkering wanneer ze werk weigert! Meas P; u heeft gelijk dat ook Malika gelijke rechten heeft maar HOE ZIT HET MET PLICHTEN? Dat is het punt van andere forummers en volslagen terecht! |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En waarom gaan die 850000 niet naar de SPA verschuiven? Of naar GROEN!. Of naar BUB Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() jaja gewerkt als allemaal op grond artikel 60 OCMW-wet dan naar siekekas en dan onbepaalde tijd big cash, RVA dopgeld aan 1000 euro + nog wat aanvullende invaliditeit
van de FOD via corrupte linkse psychiaters en huisartsen van de eigen soort. Ik weet genoeg... |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als nu zou blijken dat Belliraj die positie heeft misbruikt om persoonlijke afrekeningen te maken, dan moet hij worden veroordeeld en gestraft. Als zou blijken dat hij die moorden pleegde in opdracht van de staatsveiligheid of omdat zijn positie als informant wou beschermen, dan moeten we een discussie houden over de ethische grenzen van de staatsveiligheid en hun methodes. Niet over de loonbriefjes van de mensen die ervoor werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Ik zeg dat de staatsveiligheid wist van de moorden, meer zelfs, het is met die informatie dat men hem heeft kunnen dwingen van "mee te werken". Stijl: meewerken of aanklacht wegens moord. De mensen die denken dat de staatsveiligheid niet op de hoogte was van de zes - en wie weet wel meer, moorden zijn naief. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
dat deze uitkering met de huidige kennis schrijnend is, daar zijn we het allemaal (denk ik toch?) over eens. Maar jullie doen nu gewoon alsof de RVA bewust een terroriste subsidieerde....Daarom zou ik eens graag willen weten hoe jullie bv. van een willekeurige werkloze zouden inschatten welke feiten hij beraamt of zal plegen in 2015 en op welke manier je dan zijn uitkering zou schorsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Goed, dan moeten we inderdaad een discussie houden over de ethiek en de werkwijze van de staatsveiligheid. Of hij dan rijkelijk of niet rijkelijk wordt betaald doet dan niks terzake. Lijkt me wel off topic (maar toch een interessant topic ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Ik vind van wel want het is tenslotte ons geld dat de Marrokaanse moordenaar in staat stelde van rijkelijk te leven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() En trouwens, het zou interresanter zijn om de vraag te stellen waarom Marroko de Belgische staatsveiligheid tegenwerkt door de moorden in Belgie van Belliraj openbaar te maken tegen het belang in van de Belgische staatsveiligheid.
Dat is de echte vraag die beantwoord moet worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dus gaat het hier over de ethiek van het vergoeden en niet de grootte van zijn loon. Maw: stel dat hij een vergoeding kreeg van 2 maaltijdcheques van 5.58 euro per maand: zou je dan een probleem hebben met het feit dat hij voor de staatsveiligheid werkte en met medeweten van de staatsveiligheid moordt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
En dan ben ik nog braaf he, want er zijn mensen die denken dat Belliraj die moorden heeft gepleegd in opdracht van de staatsveiligheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het gaat erom binnen welke ethische grenzen de staatsveiligheid werkt. Citaat:
Dat denken ze; maar waarom zouden ze dat hebben gedaan via een informant? Ik denk dat ze dan eerder "eigen" mensen zouden gebruiken. Voor zover ze die wettelijke grens zouden overschrijden; ik weet echt niet binnen welk kader ze opereren... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk dat als de staatsveiligheid met info naar buitenkomt - zoals in dit geval de zaak was, dan moeten we ons afvragen, liegen ze nu of liegen ze hard? Wie zegt dat die man in werkelijkheid allesbehalve een informant was en geen betaalde moordenaar van de staatsveiligheid? Ik blijf erbij, als we antwoord willen - een ernstig antwoord dan toch, dan moeten we de vraag stellen: Waarom rijdt Marroko de Belgische staatsveiligheid van de baan door de info van/over Beliraj naar buiten te brengen. Er is veel meer aan de hand dan dat wij nu kunnen inschatten. |
|
![]() |
![]() |