Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 4 januari 2009, 23:58   #21
dirk001
Parlementslid

Standaard

wow .... wat een slechte maatregel.

Tja lang leve het communisme zeker ! Na de gloeilamp beginnen ze nu met die zever.

In een normaal land hebben mensen de KEUZE. Daarnaast ik zou kraantjeswater aan NIEMAND aanraden. Er is veel meer aan de hand dan enkel smaak. Je moest eens weten wat voor vuiligheid er allemaal in kraantjeswater zit.
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2009, 00:00   #22
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
wow .... wat een slechte maatregel.
beargumenteren aub?

Citaat:
Tja lang leve het communisme zeker ! Na de gloeilamp beginnen ze nu met die zever.
Actief aan milieubescherming doen heet communisme?
En wat was er mis met het aanpakken van de gloeilamp?

Citaat:
Daarnaast ik zou kraantjeswater aan NIEMAND aanraden. Er is veel meer aan de hand dan enkel smaak. Je moest eens weten wat voor vuiligheid er allemaal in kraantjeswater zit.
Vertel?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2009, 00:18   #23
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
beargumenteren aub?

Actief aan milieubescherming doen heet communisme?
En wat was er mis met het aanpakken van de gloeilamp?

Vertel?
Ik vind dit artikel heel erg verontrustend en ik hoop dat het NIET overwaait naar de EU. Alhoewel die gekken in het EU parlement zijn tot alles in staat sinds ze de gloeilamp hebben verbannen.

Kijk als u geen flessenwater wil, ga uw gang en koop het dan niet en als u anderen kan overtuigen om het ook niet te kopen mij niet gelaten. Maar ik wens keuzevrijheid en ik ben absoluut tegen die betutteling van onze regering die als maar erger lijkt te worden.

Ik vind het persoonlijk heel erg raar dat er maar 2 mensen zijn in dit topic die tegen deze maatregel zijn en ik begin me af te vragen of er 1 of andere massale brainwashing aan de gang is die ik gemist heb.

Ik huiver van dit soort maatregelen.

En nee ik heb geen probleem met het aanpakken van de vervuiling, maar de mens is wat mij betreft wel iets belangrijker dan de natuur.

Daarnaast in kraantjeswater zit er :
1) nitraten/nitriet
2) chloor
3) vaak zware metalen
4) soms fluor (maar zover ik weet niet in ons land)
5) allerlei soorten opgeloste medicatie. .
En misschien nog wel andere zaken die we niet eens weten

Sorry maar ik vertrouw dit soort zaken niet, het wordt dan wel heel erg makkelijk om een stad of land zonder drinkwater te zetten lijkt me.
Oud 5 januari 2009, 00:39   #24
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind dit artikel heel erg verontrustend en ik hoop dat het NIET overwaait naar de EU. Alhoewel die gekken in het EU parlement zijn tot alles in staat sinds ze de gloeilamp hebben verbannen.

Kijk als u geen flessenwater wil, ga uw gang en koop het dan niet en als u anderen kan overtuigen om het ook niet te kopen mij niet gelaten. Maar ik wens keuzevrijheid en ik ben absoluut tegen die betutteling van onze regering die als maar erger lijkt te worden.
Een maatschappij heeft per definitie grenzen en plichten. Als u per sé in absolute vrijheid wil leven, ga dan naar de zuidpool. Alhoewel, de zuidpool is ook vitaal voor de ecologie.

Citaat:
Ik vind het persoonlijk heel erg raar dat er maar 2 mensen zijn in dit topic die tegen deze maatregel zijn en ik begin me af te vragen of er 1 of andere massale brainwashing aan de gang is die ik gemist heb.
Neen, het gros van de mensheid heeft misschien toch nog enig gevoel voor verantwoordelijkheid.

Citaat:
En nee ik heb geen probleem met het aanpakken van de vervuiling, maar de mens is wat mij betreft wel iets belangrijker dan de natuur.
De mens = natuur. Zonder natuur geen mens. Water is zelfs een van de meest belangrijke zaken voor de mens.

Citaat:
1) nitraten/nitriet
2) chloor
3) vaak zware metalen
Dat zit ook in flessenwater hoor.
Trouwens, er kunnen waterzuiveringsinstallaties gebouwd worden.

Citaat:
Sorry maar ik vertrouw dit soort zaken niet, het wordt dan wel heel erg makkelijk om een stad of land zonder drinkwater te zetten lijkt me.
net niet. Het is een goede zaak dat steden hun eigen watervoorziening zouden regelen, in plaats van af te hangen van een paar multinationals die water verkopen.
Oud 5 januari 2009, 08:31   #25
diminike
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

1) nitraten/nitriet
2) chloor
3) vaak zware metalen
Waarom zou dit in kraantjeswater zitten en niet in flessenwater?

Eigelijk is flessenwater zoals verpakte lucht. Dat vindt toch
iedereen onnozel, verpakte lucht.

Laatst gewijzigd door diminike : 5 januari 2009 om 08:33.
diminike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2009, 18:44   #26
dirk001
Parlementslid

Standaard

Nogmaals ... u mag van mij drinken wat u wil, maar laat anderen dan toe hetzelfde te doen.

Ik verbied u niet om kraantjeswater te drinken, maar u wil mij verbieden om flessenwater te drinken ... .

Ik zou zeggen drinkt u maar kraantjeswater en laat mij en anderen flessenwater drinken ok ? Dat is nl keuzevrijheid die men zou moeten hebben in een vrije markt en in een democratisch land, maar blijkbaar willen sommigen graag terugkeren naar het communisme. Ik zou tegen deze groep willzen zeggen dat ze naar China of cuba of Noord-Korea mogen verhuizen en dan zullen ze daar hun gading vinden alhoewel ik vrees dat ze snel weer zullen willen terugkeren.
Oud 5 januari 2009, 21:36   #27
diminike
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Nogmaals ... u mag van mij drinken wat u wil, maar laat anderen dan toe hetzelfde te doen.

Ik verbied u niet om kraantjeswater te drinken, maar u wil mij verbieden om flessenwater te drinken ... .

Ik zou zeggen drinkt u maar kraantjeswater en laat mij en anderen flessenwater drinken ok ? Dat is nl keuzevrijheid die men zou moeten hebben in een vrije markt en in een democratisch land, maar blijkbaar willen sommigen graag terugkeren naar het communisme. Ik zou tegen deze groep willzen zeggen dat ze naar China of cuba of Noord-Korea mogen verhuizen en dan zullen ze daar hun gading vinden alhoewel ik vrees dat ze snel weer zullen willen terugkeren.
Democratie kan ook dingen verbieden hoor...
Als een meerderheid dat wil.
Oud 5 januari 2009, 22:08   #28
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Ik moet altijd lachen met mensen die, vooral in periode van hitte, zeulen met grote hoeveelheden flessenwater en dat allemaal in de auto proberen te proppen.

Het woord "idioten" durft dan bij mij wel eens op te komen.

Kraantjeswater is op zijn minst even gezond, is altijd in de buurt, is volledig afvalvrij en is duizenden keren goedkoper. Het beetje smaakverschil tussen het kraantjeswater onderling, ligt vnl. aan de hoeveelheid calcium.

Flessenwater is gruwelijk duur en een stuk slechter voor het milieu dan men zou denken.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2009, 22:37   #29
Zoom
Partijlid

Zoom's schermafbeelding

Standaard

Zie je het al voor je, je gaat in een café aan de toog zitten met een paar vrienden en je bent BOB...

Je besteld een glaasje water, de barman zet zijn kraan open... alstublieft, dat is dan 1,5€ a.u.b.

Zoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2009, 23:38   #30
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

't is nogal gemakkelijk om met de woorden communisme en noord-korea te gooien. Volgens jou mag en kan alles dus?
Oud 6 januari 2009, 08:15   #31
diminike
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zoom Bekijk bericht
Zie je het al voor je, je gaat in een café aan de toog zitten met een paar vrienden en je bent BOB...

Je besteld een glaasje water, de barman zet zijn kraan open... alstublieft, dat is dan 1,5€ a.u.b.

Barman doet kraan open, je betaalt 0,5 euro....
Het bier komt toch ook uit de tapkraan,... no problemo.

Laatst gewijzigd door diminike : 6 januari 2009 om 08:16.
diminike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2009, 10:42   #32
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZERO Bekijk bericht
In een vrije-markt(waarin we gelukkig leven) wel.

Van mij ook, maar er zijn genoeg mensen die zoiets lekker vinden, dus zal dat nog niet zo snel gebeuren.

Mijn mening over het Gloeilamp/spaarlamp-probleem in de desbetreffende draad:
Oja, alles in de naam van die o zo verheven 'vrije markt'. Straks mogen we nog naar Afrika Congolezen gaan vermoorden 'in naam van de vrije markt'.
Oud 6 januari 2009, 10:44   #33
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ik moet altijd lachen met mensen die, vooral in periode van hitte, zeulen met grote hoeveelheden flessenwater en dat allemaal in de auto proberen te proppen.

Het woord "idioten" durft dan bij mij wel eens op te komen.

Kraantjeswater is op zijn minst even gezond, is altijd in de buurt, is volledig afvalvrij en is duizenden keren goedkoper. Het beetje smaakverschil tussen het kraantjeswater onderling, ligt vnl. aan de hoeveelheid calcium.

Flessenwater is gruwelijk duur en een stuk slechter voor het milieu dan men zou denken.
Ik vind het al erg genoeg dat wij, idioten die we zijn, WILLEN betalen voor iets waaruit je voor 74% bestaat. Volgens mij gaat het hier nog altijd om een levensnoodzakelijkheid, waarom zou daar IEMAND voor moeten betalen?

Uit naam van de vrije markt?
Oud 6 januari 2009, 11:26   #34
ZERO
Gouverneur

ZERO's schermafbeelding

Standaard

Overigens geldt het verbod voor flessenwater alleen op gebouwen/terreinen van de stad Toronto. Prive-woningen/winkels vallen daar dus buiten.
Echt veel verschil zal dit dus niet maken.
Oud 6 januari 2009, 13:18   #35
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... zegt de creationist.

Citaat:
De mens kan niet zonder de natuur. De natuur kan wel zonder de mens.

Citaat:
1) nitraten/nitriet
2) chloor
3) vaak zware metalen
En kan je ons even vertellen hoe dat allemaal schadelijk is (voor zover die dingen er echt inzitten, natuurlijk)?

Citaat:
Het is minstens even gemakkelijk om de invoer van flessenwater tegen te houden.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2009, 19:45   #36
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
De mens kan niet zonder de natuur. De natuur kan wel zonder de mens.
Sterker nog, de natuur zou een stuk beter af zijn zonder de mens.
Oud 20 januari 2009, 14:21   #37
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Ik drink alleen maar bruisend water. D�*t gaan ze toch niet verbieden, zeker? Want dan eis ik dat Cola, Fanta ... ook verboden worden.
Overigens kan ik dirk001 wel een beetje begrijpen.

Oorspronkelijk geplaatst door dirk001

1) nitraten/nitriet
2) chloor
3) vaak zware metalen

Einde citaat

Er is toch ooit sprake geweest dat de hoeveelheid fluor in het water zou worden verhoogd omdat dat zo goed is voor het gebit vooral van kinderen. Hoever het daarmee staat, weet ik echt niet meer. Maar als ze dat kunnen doen, kunnen ze ook andere stoffen in het toevoegen die misschien niet even gezond zijn voor iedereen. Met maar één leverancier van water heeft men geen keuze meer dan te drinken wat er aangeboden wordt.
Oud 20 januari 2009, 15:26   #38
ZERO
Gouverneur

ZERO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Er is toch ooit sprake geweest dat de hoeveelheid fluor in het water zou worden verhoogd omdat dat zo goed is voor het gebit vooral van kinderen. Hoever het daarmee staat, weet ik echt niet meer. Maar als ze dat kunnen doen, kunnen ze ook andere stoffen in het toevoegen die misschien niet even gezond zijn voor iedereen. Met maar één leverancier van water heeft men geen keuze meer dan te drinken wat er aangeboden wordt.
In een aantal Amerikaanse en Britse steden gebeurt dit inderdaad, in Vlaanderen echter nergens.
Oud 21 januari 2009, 21:05   #39
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

De normen voor flessenwater liggen niet zelden lager dan dat van kraantjeswater.

Of anders gezegd, aan kraantjeswater wordt hogere eisen gesteld dan aan flessenwater.
Oud 22 januari 2009, 01:14   #40
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
In Canada heeft de grote stad Toronto flessenwater volledig geband. Tegelijkertijd zullen maatregelen genomen worden om kraantjeswater lekker en zuiver te houden.

Dit is uiteraard een grote slag in het gezicht van Pepsi en Coca-Cola, die de laatste jaren in een verwoestend tempo te watermarkt veroveren. De tactiek die daartegen elders in Canada was toegepast, om flessenwater hoger te belasten, is dus voor Toronto niet radicaal genoeg.

Flessenwater vergt ongeveer het drie tot zesdubbele aan water om één liter te bekomen. Het is alom aanvaard dat kraantjeswater een goed alternatief is, mits het goed onderhouden is.

Link
Ik begrijp het wel, maar ja... wat voor de toeristen, èh?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be