![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Parlementslid
|
![]() wow .... wat een slechte maatregel.
Tja lang leve het communisme zeker ! Na de gloeilamp beginnen ze nu met die zever. In een normaal land hebben mensen de KEUZE. Daarnaast ik zou kraantjeswater aan NIEMAND aanraden. Er is veel meer aan de hand dan enkel smaak. Je moest eens weten wat voor vuiligheid er allemaal in kraantjeswater zit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() beargumenteren aub?
Citaat:
En wat was er mis met het aanpakken van de gloeilamp? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Kijk als u geen flessenwater wil, ga uw gang en koop het dan niet en als u anderen kan overtuigen om het ook niet te kopen mij niet gelaten. Maar ik wens keuzevrijheid en ik ben absoluut tegen die betutteling van onze regering die als maar erger lijkt te worden. Ik vind het persoonlijk heel erg raar dat er maar 2 mensen zijn in dit topic die tegen deze maatregel zijn en ik begin me af te vragen of er 1 of andere massale brainwashing aan de gang is die ik gemist heb. Ik huiver van dit soort maatregelen. En nee ik heb geen probleem met het aanpakken van de vervuiling, maar de mens is wat mij betreft wel iets belangrijker dan de natuur. Daarnaast in kraantjeswater zit er : 1) nitraten/nitriet 2) chloor 3) vaak zware metalen 4) soms fluor (maar zover ik weet niet in ons land) 5) allerlei soorten opgeloste medicatie. . En misschien nog wel andere zaken die we niet eens weten Sorry maar ik vertrouw dit soort zaken niet, het wordt dan wel heel erg makkelijk om een stad of land zonder drinkwater te zetten lijkt me. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Trouwens, er kunnen waterzuiveringsinstallaties gebouwd worden. Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Eigelijk is flessenwater zoals verpakte lucht. Dat vindt toch iedereen onnozel, verpakte lucht.
Mijn blog: http://thethumbingtraveler.tk/ Laatst gewijzigd door diminike : 5 januari 2009 om 08:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Parlementslid
|
![]() Nogmaals ... u mag van mij drinken wat u wil, maar laat anderen dan toe hetzelfde te doen.
Ik verbied u niet om kraantjeswater te drinken, maar u wil mij verbieden om flessenwater te drinken ... . Ik zou zeggen drinkt u maar kraantjeswater en laat mij en anderen flessenwater drinken ok ? Dat is nl keuzevrijheid die men zou moeten hebben in een vrije markt en in een democratisch land, maar blijkbaar willen sommigen graag terugkeren naar het communisme. Ik zou tegen deze groep willzen zeggen dat ze naar China of cuba of Noord-Korea mogen verhuizen en dan zullen ze daar hun gading vinden alhoewel ik vrees dat ze snel weer zullen willen terugkeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() Als een meerderheid dat wil.
![]() |
![]() |
#28 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik moet altijd lachen met mensen die, vooral in periode van hitte, zeulen met grote hoeveelheden flessenwater en dat allemaal in de auto proberen te proppen.
Het woord "idioten" durft dan bij mij wel eens op te komen. Kraantjeswater is op zijn minst even gezond, is altijd in de buurt, is volledig afvalvrij en is duizenden keren goedkoper. Het beetje smaakverschil tussen het kraantjeswater onderling, ligt vnl. aan de hoeveelheid calcium. Flessenwater is gruwelijk duur en een stuk slechter voor het milieu dan men zou denken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Partijlid
|
![]() Zie je het al voor je, je gaat in een café aan de toog zitten met een paar vrienden en je bent BOB...
Je besteld een glaasje water, de barman zet zijn kraan open... alstublieft, dat is dan 1,5€ a.u.b. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() Het bier komt toch ook uit de tapkraan,... no problemo.
Mijn blog: http://thethumbingtraveler.tk/ Laatst gewijzigd door diminike : 6 januari 2009 om 08:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister
|
![]() Oja, alles in de naam van die o zo verheven 'vrije markt'. Straks mogen we nog naar Afrika Congolezen gaan vermoorden 'in naam van de vrije markt'.
![]() |
#33 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Uit naam van de vrije markt?
![]() |
![]() |
#34 |
Gouverneur
|
![]() Overigens geldt het verbod voor flessenwater alleen op gebouwen/terreinen van de stad Toronto. Prive-woningen/winkels vallen daar dus buiten.
Echt veel verschil zal dit dus niet maken.
![]() |
#35 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik drink alleen maar bruisend water. D�*t gaan ze toch niet verbieden, zeker? Want dan eis ik dat Cola, Fanta ... ook verboden worden.
Overigens kan ik dirk001 wel een beetje begrijpen. Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Daarnaast in kraantjeswater zit er : 1) nitraten/nitriet 2) chloor 3) vaak zware metalen 4) soms fluor (maar zover ik weet niet in ons land) 5) allerlei soorten opgeloste medicatie. . Einde citaat Er is toch ooit sprake geweest dat de hoeveelheid fluor in het water zou worden verhoogd omdat dat zo goed is voor het gebit vooral van kinderen. Hoever het daarmee staat, weet ik echt niet meer. Maar als ze dat kunnen doen, kunnen ze ook andere stoffen in het toevoegen die misschien niet even gezond zijn voor iedereen. Met maar één leverancier van water heeft men geen keuze meer dan te drinken wat er aangeboden wordt.
![]() |
#38 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() De normen voor flessenwater liggen niet zelden lager dan dat van kraantjeswater.
Of anders gezegd, aan kraantjeswater wordt hogere eisen gesteld dan aan flessenwater. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |