![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() Ik denk dat ik één van de weinigen ben die kan zeggen dat hij 100% achter de standpunten van zijn partij staat.
Dat is het grote voordeel van een medestichter van een partij te zijn. Ik ben dan ook medestichter geworden omdat ik een uitgesproken eigen mening heb en dat ik die mening door niemand wou zien beknot worden. Men kan zeggen dat ik het principe huldig dat ik baas ben over mijn eigen leven en dat ik dat leven zelf vorm. Ik trek dat door naar de politiek: Ik laat mijn mening niet blokkeren, door niemand! |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
0,28% van het totaal aantal abortussen
![]() |
![]() |
#24 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister
|
![]() Een partij is maar een partij, niets meer en niets minder. Ik bekijk de politiek vanop een zekere afstand en zal mij nooit meer engageren. Een partijlidkaart is aan mij niet besteed. Ik ga ook niet naar meetings of gespreksavonden die door een partij worden ingericht. Wel naar een debat of avond met spreker, ingericht door bijvoorbeeld de VVB of een cultuurraad of door een vereniging die niet-partijgebonden is. Ik ben als Vlaming geboren, ben opgevoed met christelijke waarden en ben in mijn diepste binnenste een grote liberaal van "Wie gaat er mij zeggen wat ik moet doen?" Die drie basisbegrippen (Vlaams-christelijk-liberaal) bepalen mijn stemgedrag.
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Francis Picabia schreef: ons hoofd is rond om ons denken toe te laten van richting te veranderen.
De meeste mensen stemmen strategisch. Ieder verstandig mens ziet wel in dat de prioriteit nu veiligheid is. Het is dan ook logisch dat de partij die daaraan absolute voorang geeft stemmen wint. Dat wil niet zeggen dat een kwart van de Vlamingen voor Vlaamse onafhankelijkheid is, of de andere standpunten van die partij deelt. Dat hoeft ook niet. Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat Vlaanderen een 19de eeuwse uitvinding is die historisch niet te rechtvaardigen valt. Er is zodanig veel verschil tussen Brugge en Antwerpen, tussen Kortrijk en Hasselt, dat men nauwelijks van één volk kan spreken. De staat België, als verzameling van de noordelijke grensprovincies van het Franse koninkrijk en het Heilig Roomse rijk van de Duitse Natie, is in beperkte mate nog te verdedigen, maar Noord-België als Vlaanderen? Kom nou. Over die fameuze transfers, heb ik ook bedenkingen. Antwerpen staat voor bijna de helft van de Vlaamse welvaart, maar ziet zijn geld wegvloeien naar o.a. embeciele Limburgse 'Feniks'-projecten en de bodemloze put van het Zuid-Westvlaams 'ontwikkelingsgebied'. Maar dat doet voor mij niet terzake. Ik wil die partij mee aan de macht zien, omdat zij de enige is die het veiligheidsprobleem wil oplossen. De rest zien we wel en is overigens van ondergeschikt belang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Spijtig, want het doet de waarde van de rest van de redenering teniet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
wat de topic betreft: ik ben wel bij een partij waar ik het voor 90% mee eens ben en dat lijkt mij al niet slecht. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 |
Gouverneur
|
![]() Er is zeker een groeiend aantal mensen die ondanks het normale generatieconflict volledig achter hun parij kunnen staan: de kinderen van politici die in toenemende mate de kandidatenlijsten vullen.
![]() |
#32 |
Vreemdeling
|
![]() Alleen idioten zijn het altijd op alle vlak voor 100% eens met een ander.
Als je alleen maar lid mocht worden van een partij waar je het voor 100% mee eens bent, dan moest elke Belg een eigen politieke partij oprichten. In politieke partijen verzamelen zich mensen met een gelijklopende visie teneinde het beleid in een bepaalde richting te duwen. Compromissen beginnen in de eigen partij (of kartel), pas dan komen de compromissen met andere partijen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Indien u hier meer informatie over wenst : http://www.sensoa.be/index.cfm?PageID=8394
![]() |
![]() |
#35 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Schepen
|
![]() Ik sta niet voor 100% achter de standpunten van de partij waar ik voor stem. Ik denk dat het voor mij ook niet zo relevant is om een partij te vinden waar ik 100% kan achter staan. Om die reden stem ik dus op de partij waar ik me het meest ik kan terugvinden, en ben ik blij op kleinschalig vlak de 'groten' van die partij af en toe op hun vingers te kunnen tikken, of zoiets..
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik denk niet dat er iemand is dat volledig achter de standpunten staat van zijn partij waarbij hij is aangesloten.