Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 december 2008, 07:11   #21
barbaar
Banneling

Standaard wereldwijd offensief

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Niet elk klein onnozel incidentje opblazen nog beter.
Het is niet 1 incidentje, maar duizenden en duizenden, het één al erger dan het andere, elke dag , heel de Europese Unie door, en over de hele planeet. De schuldigen ? Steeds , en steeds weer, moslims.
barbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2008, 07:13   #22
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Mochten het nu blanke autochtonen zijn die een allochtone buschauffeuse bespuwen dan was je reactie wel anders geweest
Ja zeg ! Dat zou pas schandalig zijn ! Werk aan de winkel voor de CGKR ! Nog zo een gedrocht van een instelling !
barbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2008, 08:59   #23
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Geen respect, geen manieren... 1 woord: uitschot.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2008, 09:00   #24
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Geen respect, geen manieren... 1 woord: uitschot.
Ik vind dat u wel heel hard oordeelt over 'barbaar' na de paar posts die hij hier nog maar geplaatst heeft.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2008, 09:04   #25
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Ik vind dat u wel heel hard oordeelt over 'barbaar' na de paar posts die hij hier nog maar geplaatst heeft.
Ik oordeel niet over barbaar.

Ik beschrijf gewoon die stoute kinderen.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2008, 14:13   #26
Heiden
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Indien sommigen niets ernstig kunnen vinden blazen ze een onnozel incidentje buiten proporties op, maar haat zaaien zullen ze, mordicus steeds opnieuw, die beroepshaters van die haatpartij.
Dat gebeurt helaas, maar dit is toch ernstig genoeg of niet?
Heiden is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2008, 14:46   #27
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heiden Bekijk bericht
Groot gelijk, Sus Iratus.

Filosoof, tolerantie is een goed ding, maar moeten we elk incident waaraan moslims schuld zijn verzwijgen om niet het risico te lopen dat de autochtone bevolking alle moslims over een kam gaat scheren? Sorry, ik kan uw redenering niet volgen.
Dan zult u met de tijd leren, dat een 'filosoof' alles wat allochtonen uitsteken, niet het noemen waard is. Alles wat erover wordt vertelt is volgens hem overdreven. Hun daden zijn volgens hem te wijten aan racisme, discriminatie, de ongelijkheid waar deze volgens 'hem' in de westerse samenleving mee moeten leven en ect. en etc.

Dus volgens een 'filosoof' is dit allochtoons gedrag enkel en alleen de schuld van de autochtoon. Ook wanneer deze laatste het slachtoffer ervan wordt.

Verder kan ik u de raad geven (hoeft niet voor mij, maar misschien handig) de reactie's van deze 'filosoof ' er eens op na te lezen wanneer het onderwerp Duitsers en Duitsland ter sprake komt (dit aangezien u Duitser bent). Daar kunnen de hedendaagse geschiedenis lessen nog een puntje aan zuigen. Zou kunnen verschieten welke haat er van deze persoon uitgaat naar het vernoemde volk.

Ook nog even vermelden, wanneer men hem op bepaalde reactie's aanspreekt, hij verdwijnt als sneeuw voor de zon.

Voorts wil ik me verontschuldigen voor deze inmenging, maar zoals men zegt, 'een verwittigd man/vrouw, is er twee waard'.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2008, 14:50   #28
gomer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Dan zult u met de tijd leren, dat een 'filosoof' alles wat allochtonen uitsteken, niet het noemen waard is. Alles wat erover wordt vertelt is volgens hem overdreven. Hun daden zijn volgens hem te wijten aan racisme, discriminatie, de ongelijkheid waar deze volgens 'hem' in de westerse samenleving mee moeten leven en ect. en etc.

Dus volgens een 'filosoof' is dit allochtoons gedrag enkel en alleen de schuld van de autochtoon. Ook wanneer deze laatste het slachtoffer ervan wordt.

Verder kan ik u de raad geven (hoeft niet voor mij, maar misschien handig) de reactie's van deze 'filosoof ' er eens op na te lezen wanneer het onderwerp Duitsers en Duitsland ter sprake komt (dit aangezien u Duitser bent). Daar kunnen de hedendaagse geschiedenis lessen nog een puntje aan zuigen. Zou kunnen verschieten welke haat er van deze persoon uitgaat naar het vernoemde volk.

Ook nog even vermelden, wanneer men hem op bepaalde reactie's aanspreekt, hij verdwijnt als sneeuw voor de zon.

Voorts wil ik me verontschuldigen voor deze inmenging, maar zoals men zegt, 'een verwittigd man/vrouw, is er twee waard'.

Het is legendarisch wat ik lees van deze persoon. Zijn haat is ongekend t.o.v. mensen die niet plat op de buik gaan voor de islam. Dan ben je een vlaams belanger. Ik heb nog nooit zulk persoon ontmoet in mijn leven. Alles moet wijken van gezond verstand tot fatsoen voor het gepamper van de muslims. Doe je dat niet dan ben je een vlaams belanger. Kritische inkijk is niet toegestaan bij deze persoon. Onbegrijpelijk dat de moderatie niet ingrijpt.
gomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2008, 16:36   #29
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gomer Bekijk bericht
Het is legendarisch wat ik lees van deze persoon. Zijn haat is ongekend t.o.v. mensen die niet plat op de buik gaan voor de islam. Dan ben je een vlaams belanger. Ik heb nog nooit zulk persoon ontmoet in mijn leven. Alles moet wijken van gezond verstand tot fatsoen voor het gepamper van de muslims. Doe je dat niet dan ben je een vlaams belanger. Kritische inkijk is niet toegestaan bij deze persoon. Onbegrijpelijk dat de moderatie niet ingrijpt.
Moet eens een poging wagen om aan 'die' die persoon te vragen wat, de waarheid is achter zijn verhalen doordrongen van haat tegen al wat zijn gedachtengoed niet deelt?

Zoals bv. de vraag, hoe het komt dat 'hij' alle criminele daden gepleegd door allochtonen minimaliseert, de reden van deze daden probeert te leggen langs de autochtoonse kant van de bevolking maar, tegelijkertijd wanneer er iets wordt ondernomen tegen allochtonen of hun daden nog maar te sprake komen, zich geroepen voelt af te zakken naar de woorden racisme en onverdraagzaamheid dat zou worden geleid door die ene partij het VB.

Kan u al op voorhand zeggen, het antwoord zal hij u schuldig blijven, hij zal verdwijnen als sneeuw voor de zon. Hij zal op en ander onderwerp opduiken en daar z'n haat en afkeer tegenover personen/strekkingen die zijn mening niet delen rondbazuinen tot men hem weer de vraag stelt, bron en wat is de waarheid achter uw verhaal en dan, weer weg is 'filo'.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2008, 18:09   #30
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

maatschappelijke tendens? Das wel een moeilijk woord voor Filo hoor!
Ge moet hem niet treiteren he Sus; het leven van Filo bestaat uit het bestrijden van 'faits divers!' Breed denken hoort daar naar ik vermoed niet bij voor onze Filo.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2008, 22:04   #31
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Mochten het nu blanke autochtonen zijn die een allochtone buschauffeuse bespuwen dan was je reactie wel anders geweest
Dan was er hoogstwaarschijnlijk geen draad over opgestart.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2008, 22:51   #32
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zeker weten van wel!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 14:09   #33
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Indien sommigen niets ernstig kunnen vinden blazen ze een onnozel incidentje buiten proporties op, maar haat zaaien zullen ze, mordicus steeds opnieuw, die beroepshaters van die haatpartij.
Onnozele incidentjes die opgeblazen worden, he filosoof? Kijkt u hier eens:

Citaat:
Agressie in busvervoer schering en inslag

AMSTERDAM - Een op de tien chauffeurs en controleurs in het stads- en streekvervoer heeft te maken gehad met lichamelijk geweld. Een op vijf heeft een doodsbedreiging naar het hoofd geslingerd gekregen en driekwart is uitgescholden.
Dat blijkt uit een enquete die het NIP heeft gehouden in opdracht van CNV Bedrijvenbond en RTL.

Vakbondsbestuurder Wyb Kusters is behoorlijk geschrokken van de resultaten. Hij vindt dat werkgevers meer moeten doen om het personeel bescherming te bieden. “Zij moeten soms maar harde keuzes maken door ritten te schrappen.” Ook de opvang van personeel dat onheus is bejegend kan beter, meent hij.

Als het op bepaalde trajecten echt uit de hand loopt, moeten werkgevers een rit maar niet meer uitvoeren, vindt Kusters. “Dan kijken wij vervolgens wel hoe de samenleving daarop reageert.” Ook voor de overheid is dat een teken dat er iets moet gebeuren.

hele artikel
Ik kan bij voorbaat al vertellen op welk soort trajecten dat schering en inslag is.

Zulks zal alvast niet of nauwelijks voorkomen op bijvoorbeeld het traject van Wassenaar naar Den Haag centrum. Des te vaker zal het voorkomen op het traject van de Schilderswijk in Den Haag naar het centrum van dezelfde stad. Kijken we vervolgens naar de sociaal-etnisch-religieuze samenstelling van de bevolking in respectievelijk Wassenaar en de Schilderswijk, duiken er opeens frappante verschillen op, maar zegt men dat, is onze filosoof er als de kippen bij om de boodschapper te betichten van vreemdelingenhaat en meer van dat fraais.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2008, 19:53   #34
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ephesus Bekijk bericht
Wedden dat u niet eens de moeite heb gedaan om de Islam te leren kennen .
Man toch: met wat de islam-volgers overal ter wereld uitvoeren is het voor ons even interessant en nuttig om dat te leren kennen als het trappen in een hondendrol. En we moeten het niet enkel leren kennen maar ook nog toetreden tot die ideologie ook zeker?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2008, 19:55   #35
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dan was er hoogstwaarschijnlijk geen draad over opgestart.
Zijt maar zeker van wel.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2008, 20:34   #36
Ephesus
Vreemdeling

Ephesus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heiden Bekijk bericht
Ik moet Gomer gelijk geven, Ephesus. Het spijt me voor de 'goede' moslims, maar wij hebben de islam nu eenmaal van zijn slechte kant leren kennen. Al voor 11/09 waren er spanningen met Marokkaanse jongeren hier in België. En jammer nu niet dat ik nine eleven aanhaal en daarmee alle moslims misschien over een kam scheer. Sorry, ik ben Duitser en in de geschiedenislessen werd er ook geen moeite genomen om tussen nazis en Duitsers te onderscheiden. En men wist heel goed wie en wat ik was. En als je nu zegt, dat dat terecht is, dat de Duitsers hier ook grote schade hebben aangericht, dan geef ik je gelijk maar zeg meteen ook dat - op kleinere schaal natuurlijk en in principe niet vergelijkbaar - ook schade aangericht werd door Marokkanen/moslims. DeLijn kan er een liedje van zingen.

A propos: komt je familie uit Ephesos? Ik zou daar graag eens de Artemiszuil gaan bezoeken. men kan daar toch ook zeker kleine "Artemis van Ephesos"-beeldjes kopen?
Ja Heiden, ik kan er spijtig genoeg niets aan doen dat er vroeger in de geschiedenislessen geen onderscheid gemaakt werd tussen uw ware identiteit en die van de Nazi's en dat u de Islam fout hebt leren kennen ( misschien moet u eens nagaan waar de oorzaak hiervan ligt?). Ik kan er op dit moment natuurlijk bovendien ook niets aan doen dat de Islam in heel wat geschiedenisboeken naar voor werd gebracht als een anti-westerse, haatverspreidende 'ideologie' (zelfs geen godsdienst meer), maar ik heb niet de neiging om dat daarom ook zomaar aan te nemen hé Heiden. Daarom neem ik geregeld deel aan en probeer ik grote bijdragen te leveren in de organisatie van interreligieuze en interculturele dialogen ( cfr. Bahattin Koçak: is de voorzitter van het Islamitisch Dialoog en Informatiecentrum). En daar snap ik u even niet: dus u neemt het zomaar aan, omdat u werd geleerd dat "uw identiteit verantwoordelijk is voor enige schade", dat de Duitsers en niet de Nazi's verantwoordelijk zijn? Of begrijp ik u verkeerd? In welke opzicht geeft u Gomer dan eigenlijk gelijk?

Over uw vraag ivm Epheze neen, mijn famillie komt niet uit epheze ( is een Antieke stad, een museum?), maar mijn wortels liggen inderdaad in het gebied waar Ephese gelegen is. Inderdaad, u kan daar bovendien de Artemiszuil bezichtigen, maar over die beeldjes kan ik u helaas niets beloven (hoewel ik Efeze al een aantal keer bezocht heb). Misschien moet u de ontdekking zelf eens gaan doen naast al dat moois.
Oud 27 december 2008, 20:54   #37
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ephesus weet nog niet dat we allang kennis gemaakt hebben met zijn ideologie van de piss!

o en ja, ik ben er dus wel geweest. Alleen, als we de vergelijking DUITSERS/NAZI's moeten maken, wat heeft Ephesus dan te maken met TURKEN/MOSLIMS?

Volgens mij werd Ephesis gebouwd door de Romeinen en kwamen de turkse stammen pas later uit het oosten aangewaaid. Daarbij dan de mohammedaanse roversideologie als oorzaak van Ephese proberen te verkopen is wel intriest.

Eén ding is zeker: de mohammedanen zullen nooit een cultuur zo hoogstaand als in Ephese kunnen evenaren.

@ Heiden: ik denk dat het voor U soms vooral vermoeiend moet zijn maar de vergelijking tussen een nationaliteit/volk en een ideologie kan men tegenwoordig niet beter maken dan door net het VERSCHIL aan te tonen tussen "duitser" en "nazi".

Voor vele politiek correctelingen is dat echter héél moeilijk om in te schatten, vandaar dat we dat steeds maar weer moeten herhalen. Ik weet niet of ze het ooit zullen begrijpen, anders ben je natuurlijk geen poco.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 27 december 2008 om 21:00.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2008, 00:55   #38
Ephesus
Vreemdeling

Ephesus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ephesus weet nog niet dat we allang kennis gemaakt hebben met zijn ideologie van de piss!

o en ja, ik ben er dus wel geweest. Alleen, als we de vergelijking DUITSERS/NAZI's moeten maken, wat heeft Ephesus dan te maken met TURKEN/MOSLIMS?

Tot wie/wat is dit eigenlijk gericht? Gaat het over mij persoonlijk of over de antieke stad Ephese?

Volgens mij werd Ephesis gebouwd door de Romeinen en kwamen de turkse stammen pas later uit het oosten aangewaaid.

OK
Daarbij dan de mohammedaanse roversideologie als oorzaak van Ephese proberen te verkopen is wel intriest.

Verduidelijking graag?

Eén ding is zeker: de mohammedanen zullen nooit een cultuur zo hoogstaand als in Ephese kunnen evenaren.

Ik wil me nu niet voordoen als een soort van medium of filosoof of één of ander socioloog, maar ik ben wel benieuwd naar hoe u daar zo 'zeker' van bent en wat u heeft aangezet om die zekerheid te bevestigen?

Oud 28 december 2008, 08:37   #39
pissebed
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een wereldschokkend feit, stuur het leger, de NATO, de VN vredesmacht!
In principe zie ik de ironie van uw post: het gaat hier inderdaad slechts om spugen en schelden.
Maar ik begrijp wel de reden waarom sommige medeforummers hier elk feit posten: er gebeuren namelijk ook zwaardere feiten, tot en met grove geweldplegingen. En helaas zijn de dader(tje)s vaak of (bijna) uitsluitend te zoeken in een bepaalde bevolkingsgroep.
Op zich is dit allemaal niet zo erg of vreemd, maar hetgeen de meeste "fait divers"-posters zich aan storen, is dat de overheid blijkbaar weigert te zien dat er een probleem is. Als je hoort en leest hoe gefrustreerd agenten zijn als ze crimineeltjes en criminelen sneller weer op straat zien lopen dan henzelf, dan versta ik heel goed dat dit kwaad bloed zet. De overheid kijkt doelbewust de andere zijde op, om zeker niet de verdenking van "stigmatisering", "haatzaaierij", "racisme", e.d.
Kunt u daar in komen, dat mensen daar kwaad van worden.
Maar zoals reeds gezegd, spugen en schelden op zich zijn het niet waard om een forum als dit te halen.
pissebed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2008, 08:39   #40
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

... Ephesus: graag uw tekst buiten de quote tags plaatsen, dan weet ik tenminste wat JIJ vraagt.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 28 december 2008 om 08:41.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be