![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: 2009, het einde van België? | |||
JA! |
![]() ![]() ![]() |
24 | 47,06% |
NEE! |
![]() ![]() ![]() |
27 | 52,94% |
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een gelijkaardige evolutie had je in het jonge België. Ideologische rattachisten evolueerden tot pragmatische belgicisten. Charles Rogier is een mooi voorbeeld. Dat zal natuurlijk wel te bourgeois zijn in uw ogen, maar alle begin is moeilijk.
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja, mits de LDD, de NVA en het VB een meerderheid van de zetels halen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Europees Commissaris
|
![]() De LDD is voor Vlaamse onafhankelijkheid indien Belgie onbestuurbaar is naar hun mening wat nu het geval is. De jongerenbeweging is per definitie al voor Vlaamse onafhankelijkheid, ik verwacht dus van wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onzin. Dit is ons land en wij zullen het inrichten zoals wij willen. De usurpatoren zijn de separatisten die in 1830 het land kapot gemaakt hebben, en zij zijn het die nu zullen barsten of verdwijnen.
![]() |
#26 |
Parlementslid
|
![]() 2 reacties op het Waalse forum van Toudi Wallonie Républicaine:
José Fontaine : "Un politologue de l'université de Liège dit avec raison que la séparation absolue entre pouvoir judiciaire et politique est une fiction. On peut quand même se poser la question de savoir si ce qui s'est passé met en cause cette séparation. Mais il me semble que la crise politique est grave puisque l'on ne parvient pas �* s'entendre - au fédéral - depuis juin 2007. C'est avec amertume que je constate dans l'opinion publique que les seuls qui aient mis en place une vraie solution de rechange - les autonomistes wallons - sont �* ce point rejetés. Ce n'est pas toute l'opinion publique. Et les dirigeants politiques devraient montrer que notre avenir ne peut se situer dans un belgicanisme �* outrance. ( vert.: En de politieke bewindslieden moet duidelijk maken dat onze toekomst niet ligt in een grenzeloos Belgicisme ) zonder Souvenons-nous d'Onkelinkx et Milquet chantant la Brabançonne �* tue-tête le 27 septembre sur la place des martyrs." Stephane Dohet: "Le plus affligeant est d'entendre certains belgicains dire que "ça irait mieux s'il n'y avait qu'un gouvernement en Belgique", alors que c'est précisément le gouvernement fédéral qui ne fonctionne pas ! Vous imaginez le bazar si les Régions n'existaient pas ? Tout ça montre une fois de plus que le transfert massif de compétences fédérales aux Régions est la seule issue pour les Wallons." ( vert.: Dit alles wijst er maar nog eens op dat alleen de massieve overdracht van federale bevoegdheden naar de regio's de enigste uitweg is voor de Walen.) bron : http://forum.toudi.org/viewtopic.php?t=4924 ![]() Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 20 december 2008 om 01:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Vreemdeling
|
![]() Ik ga dat scenario alvast helpen door op de NVA te stemmen!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Dat lijkt mij voor de hand liggend.
![]() |
#34 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hebben we een probleem met België, of is er een probleem met België? Of is dat feitelijk hetzelfde?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Mja, belgique is momenteel DNR 1 denk ik.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
De enigen die met het communautaire bezig waren, waren beroepspolitiekers. Ondertussen toonde de arbeidersklasse waar haar echte bekommernissen lagen: de Sociale Zekerheid en de koopkracht. Dit uitte zich soms op een knullige manier, zoals met de petitie Rede de Solidariteit, maar de boodschap erachter was wel duidelijk. En werd genegeerd door de politieke kaste. Vanaf september is de crisis zo hard beginnen toeslagen dat zelfs Leterme en vriendjes het niet meer konden negeren. Vooral omdat nu de heersende klasse mee in de klappen deelde. En dan zie je de lakeien van het kapitaal zich nog al eens uitsloven. Het communautaire moest nu echt de kast in, en het kapitaal moest gered worden. Gevolg, meer dan 6.7 miljard euro, werd er i een weekend gevonden.
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 21 december 2008 om 12:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Meer en meer Vlamingen hebben inderdaad een probleem met België en met de Franstaligen. Ik zie dat elke dag op het werk en ik zag dat ook toen in mijn vorige jobs : de contacten tussen de Franstaligen en de Vlamingen zijn er bijna onbestaand geworden behalve natuurlijk voor pure professionele redenen. Maar bon, voor mij is dat geen probleem. We blijven onder Franstaligen en het gaat perfect.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dedecker is een populistische liberaal, geen nationalist. Oppassen geblazen dus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |