![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Democratie kan wel ingevoerd worden via BROV en recall.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes Laatst gewijzigd door Distel : 19 december 2008 om 22:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het fabeltje dat echte democratie alleen maar bestaat in de fantasie van idealisten, vinden we alleen terug bij mensen die de democratie niet genegen zijn.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die zich vooral laten leiden door het electoraal voordeel dat ze eruit kunnen halen en die stuk voor stuk gebukt gaan onder een enorm ego ,dat hun intellectuele capaciteiten vér overschrijdt.... En wiens eigenbelang een absolute prioriteit voor alles blijkt te zijn... Kortom ,zakkenwassers dus..... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik vrees nl. dat het eerste resultaat van de 'echte' democratie zou zijn : 'eigen volk eerst' hoe korrupt, hoe onbekwaam en hoe hilarisch onze elites ook zijn, ik schat hun gemiddeld moreel oordeel nog altijd een stuk hoger in dan het moreel oordeel van 'het volk' ... een systeem v complexe checks & balances tss belangengroepen, 'zuilen' en machten, is zeker niet het slechtst denkbare en dat de politieke wereld om de haverklap naar de kiezer moet, is zonder meer moeilijkheid nummer 1 in behoorlijk besturen Laatst gewijzigd door Knipp : 20 december 2008 om 00:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister
|
![]() Eyskens was daar ook al voorstander van, van de periode tussen verkiezingen te gaan vergroten. Dan kunnen ze langer blijven sjoemelen zonder dat ze erop afgerekend worden. dik tegen!
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de Latijnse wereld kan dat kloppen. In de Germaanse wereld ,die altijd federalistischer en democratischer geweest, bestaan wel vormen van directe democratie (VS, Zwitserland, Duitsland, Scandinavië...).
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allemaal precies zoals ik vooraf gedacht had. Ik ben m.a.w. blij dat ik me de moeite van het kijken bespaard heb.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het VK kent niet eens een grondwet, toch zou ik het democratisch noemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als u desondanks deze visie gestand blijft, laat ons dan eens weten hoe u de staatsvorm zou omschrijven die aan uw visie voldoet... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij is niet corrupt, niet onbekwaam en zeer zeker niet hilarisch, en het enige 'eigen volk' dat voor haar 'eerst' komt, zijn haar kinderen (kleinkinderen heeft ze nog niet). Maar zelfs voor haar eigen kroost geldt 'iedereen gelijk voor de wet'. Dat betekent bijvoorbeeld dat ik - als ik het ooit in m'n hoofd zou halen een corrupte bandiet te worden, stante pede onterfd wordt. En als ik in haar woning plots racistische praat zou gaan verkopen vlieg ik 'met m'n klieken en m'n klakken' buiten, zonder pardon. Ik vind dat de 'elites' niet vaak genoeg rekenschap kunnen afleggen tegenover mensen als zij. En zo ken ik er nog ontelbaar talrijke andere. Het is toch niet omdat zij nooit een hoger diploma dan dat van verpleegster in handen kreeg, dat zij tot onmondigheid moet worden veroordeeld? Welnu, net d�*�*rvoor zorgt heel uw complex systeem, beste Knipp. Hoe eerder het verdwijnt - met checks & balances & belangengroepen & zuilen & machten & de héle behoorlijk-bestuur-bataclan - en plaats maakt voor echte democratie, hoe beter. Als ge 't niet voor mij wilt doen, doe het dan voor mijn moeder. Groeten, djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Europees Commissaris
|
![]() on topic:
Wie ooit in een niet-democratisch land geleefd heeft weet wel beter dan zonder meer te stellen dat dit land niet democratisch is. Heel wat mensen op deze aardkloot zouden erg ver willen gaan om dezelfde vrijheden en privileges te hebben als de burgers van dit land. Toegegeven, het kan altijd beter en sommige landen doen het ook wat beter, maar die voortdurende melodramatiek en overdrijvingen doen me wat denken aan kinderen die vinden dat hun moeder niet deugt omdat ze het duurste stuk speelgoed niet wil kopen. Laatst gewijzigd door moser : 20 december 2008 om 01:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil een goedkope kladblok en een doos potloden waarmee ik zèlf kan tekenen wat ik wil en desgewenst zowel binnen als buiten de lijntjes kan kleuren. Om maar even in uw speelgoedverhaal te blijven.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil niet gedwongen worden mij in te schrijven in de 'logica' van het systeem van vastgeroeste belangen, ik wil niet gedwongen worden in hetzelfde vuile badwater te moeten zwemmen als al die 'krokodillen', ik wil niet in de richting van de anti-politiek gepusht worden omdat de 'gewone' politiek tot zo'n smerig mechanisme van machtsverstrengeling gemaakt wordt, ik wil dat u en ik en mijn moedertje au sérieux worden genomen als vrije burgers, en niet langer betutteld door een zelfverklaarde elite van beroepsagitatoren en beroepsdemagogen. En het is niet omdat het in pakweg Zimbabwe of Saoedi-Arabië pas ècht huilen met de pet op is, dat ik mij hier en nu zou moeten neerleggen bij een steeds verder verloederende pseudo-democratie, hé. Of wel soms? In landen waar het BROV (of aanverwante meer egalitaire bestuurstechnieken) een geldig instrument is om tot wetgeving en bestuur van de samenleving te komen is de 'anti-politiek' zo goed als kansloos. Hoe zou dat komen, denkt u? Maar misschien had ik er beter aan gedaan uw speelgoed-verhaal te negeren, ik weet het niet. Ik wilde gewoon proberen een analogie te ontwikkelen die het allemaal een beetje aanschouwelijk en ook voor eenvoudige mensen als mijn moedertje begrijpelijk zou maken. Als mij dat niet gelukt is, dan bied ik u hierbij mijn oprechte verontschuldigingen aan, niet onwelwillend, djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 20 december 2008 om 07:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
![]() |
![]() |