![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() strips zijn zooo duur geworden echt niet te doen, gelukkig kun je ook ingescande strips downloaden van het net
![]() vroeger grote fan van Storm, torgal en andere klassiekers |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
Inclusief Storm en Thorgal (twee series die ze onlangs nog nieuw leven ingeblazen hebben). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Onlangs gekocht: Cromwell Stone (de drie verhalen in één). Wel een aanrader.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De 'nieuwe' Storm heb ik nog niet echt gelezen maar de tekeningen van Matena vind ik een beetje te ouderwets. Ze kunnen in ieder geval niet tippen aan Lawrence. De nieuwe Thorgals heb ik al wel (Y. Sente als scenarist en Jolan als protagonist) maar ik heb mijn bedenkingen een beetje. De eerste viel nog mee al was het weinig vernieuwend maar de tweede is echt ondermaats vind ik. Een verhaaltje zoals we ze in de Thorgal-reeks al zo vaak gelezen hebben, niks beklijvend. Ik ben bang dat de switch van hoofdpersonnage weinig vernieuwend gaat kunnen brengen. Volgens mij waren ze beter gestopt na de laatste 'echte' Thorgal. En verder hoeven strips idd niet te duur te zijn. Ik volg ebay op dat vlak een beetje en daar kan je vaak voor weinig geld hele mooie strips kopen. Ik kocht onlangs nog 10 nieuwstaten eerste druk (Jeremiah, Doorzon, Marsupilami, Geharrebar) voor net geen 20 euro incl. verzending. Voor die prijs ga je ze in geen enkele winkel vinden.
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb Cyrrus 1 en 2 (Arboris luxereeks) en ik denk er ernstig over na om alles van Andreas in huis te proberen halen. Nadeel is wel dat eerste drukken van bv. Capricornus stinkend duur zijn. Voorlopig koop ik ze dus enkel als er eens een buitenkansje te rapen valt.
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Joris PK heb ik compleet in de Oberon uitgave.
Van Peter de Smet onlangs nog Lodewijk 1 en 2 voor 6 euro samen op de kop getikt. Nummer 3 (Deo Volente) onlangs nog vastgehad maar laten liggen. Genummerd en gesigneerd exemplaar maar aan 30 euro vond ik 'em toch een tikkie te duur...
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het verhaal dat Marvano verstript heeft voor De Eeuwige Oorlog wordt binnenkort verfilmd!
![]()
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() http://users.telenet.be/jeroen.janssen/
had het toen over Bakamé reuze van verwijzingen naar o.m. 'de vos reynaerde' volgens mij hé en prachtig van kleur en tekening (geinspireerd op les fauves) daarna zat er een zwart witte tussen die voor mij een teleurstelling was, net omdat ik zo van zijn kleuren houd, maar nu staat er blijkbaar weer een nieuwe op zijn site !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() zie dat ik nu binnen een half jaar weer ni moet vragen of je daar nog iets mee deed hé
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb ik ook gelezen. Inderdaad nogal langdradig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
![]() Citaat:
De nieuwe tekenaar van Storm is ondertussen Molenaar, en eigenlijk benadert hij vrij goed de stijl van wijlen Don Lawrence. Citaat:
Op zijn hoogtepunt was de reeks bijna onverslaanbaar, maar de serie liep al enkele jaren op een sukkeldrafje. Van Hamme schreef geen goede scenario's meer, enkel Largo Winch interesseerde hem nog, en Rosinski sloeg er met zijn pet naar. Met de "nieuwe" Thorgals - ondertussen al twee - heeft Rosinski zich echter herpakt, en Sente doet zijn best als scenarist, ook al is het minder mjin ding. Maar een Thorgal zonder Thorgal is als een café zonder bier, en Jolan is en blijft een vrij kleurloos hoofdpersonage. De nieuwe opzet heeft duidelijk als doel een nieuw, jonger publiek aan te trekken, vooral in 'Het schild van Thor" valt dit sterk op. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De strip die ik in de winkel vasthad was De Steenvreter en dat is niet de nieuwe Storm zoals ik dacht maar een van de drie delen van de spin-off Kronieken van de Tussentijd. Citaat:
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enig nieuws?
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]()
![]() |
#39 |
|
![]() Mijn vrouw die zaagt dat ik te veel strips koop is voor mij geen nieuws, maar voor de medeforummers waarschijnlijk wel.... Maar kom, echte stripfanaten trekken zich dat niet aan, hé.
Iemand de stripreeks 'Bone' gelezen ? Je ook geërgerd aan dat gebruik van vetgedrukte woorden in de teksten ? ![]()
![]() |
#40 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Moet de titel van de draad niet 6-jaarlijkse stripdraad zijn?
|
![]() |
![]() |