![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() Uit de reacties op verschillende sites blijkt dat ook nogal wat Vlamingen Nederland als de hoofdschuldige zien. Dat de Belgische overheid dit dacht te bekonkelen zonder Nederland komt niet als een verrassing voor mij, overigens. Maar dat ook Luxemburg aan tafel zat is wel een teleurstelling. Het beklag van Juncker achteraf over het gebrek aan samenwerking binnen de Benelux in dit dossier, is nogal hypocriet, en een Europeaan als hem onwaardig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Belgen zijn niet te vertrouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 24 december 2008 om 15:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() Nederland en Belgie leven al 178 jaar in onmin met elkaar.
De Fotis affaire is weer zoiets om olie op het vuur te gooien. Wij kunnen ons beter richten op de Vlamingen die het graag anders willen. Laat de Belgen maar gaar koken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() Niet als ze fortisbestuurder zijn, dat is gebleken, maar heeft dat iets met nationaliteit of met "graaizucht" te maken? Laatst gewijzigd door filosoof : 24 december 2008 om 17:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() Maar ik ben dan ook geen politicus. Mocht D66 mij ooit vragen om minister te worden, dan zal ik zeker mijn persoonlijke gevoelens opzij zetten, en een professionele houding aannemen. Niet zoals de Belgische politici, die het niet kunnen laten om Nederland(ers) te beschimpen(De Gucht, Van den Bossche, Van Brempt, etc), of zelfs uit te kafferen op een Europese top, zoals Verhofstadt ooit deed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Parlementslid
|
![]() Maar ja..Verhofstadt...nou noem je ook een naam. Die man ziet er uit alsof tie regelmatige de grens overwipt voor een joint.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En dat "big deal" dat Boske zo prompt op zijn naam schreef was niet het zijne maar dat van Potter. Hij was het die de laatste onderhandelingen (nou ja) voerde en de deal afsloot. Een beetje objectiviteit zou je zeker niet schaden ![]()
![]() |
![]() |
#33 |
Parlementslid
|
![]() Lang Leve Potter !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gaarne zou ik een onderscheid willen maken tussen Belgische politici en gewone burgers.
Er is wel iets dat Nederland en België gemeen hebben: de achterkamertjespolitiek van hun bestuurders. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister-President
|
![]() Dat kun jij dan wel graag willen, maar die "gewone burgers" blijven wel in meerderheid op die politici stemmen. Ook nu weer wil een aanzienlijk aantal Belgen/Vlamingen Verhofstadt van stal halen. Dus men moet niet de handen in onschuld wassen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Acacia_(loge) Dat is de ware macht achter de politiek In België. Ze beschermen elkaar en geven elkaar de mooiste baantjes in de politiek, maar ook in de publieke sector. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bos liet in Juni al weten dat hij Fortis wou kopen. Dat was toen politiek niet correct (te duur) en daardoor dit scenario: - ze komen overeen om in het geniep negatieve geruchten te verspreiden over Fortis teneinde de koop gunstiger te maken. - mede door de crisis komt de aftakeling van de aandelen in een stroomversnelling terecht. - Fortis vraagt om interventie en de Benelux stemt (op een week-end tijd) in voor financiële hulp (28 September) - 2-3 dagen later laat NL weten dat ze afhaken (zoals eerder onderling afgesproken) en ze Fortis NL kopen. - ondertussen zijn de aandelen nog verder gezakt en is het een koud kunstje om de belgen het mes op de keel te zetten. - Balkenende drukt de deal door en geeft aan Bos de toelating om de pluim op zijn hoed te steken. Zo blijft hij min of meer buiten schot en mag Bos als man van het jaar enz. blijven opdraven. Indien ik de bal ver mis sla zeg me dan waar.
![]() |
![]() |
#38 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#39 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
|
![]() Laat ik in ding voorop stellen de overheden zijn niet verantwoordelijk, de bedrijven , in dit geval Banken, wel. Daarbij gaan enkele aandeelhouders ook niet geheel vrijuit. Zelfs hele trieste gevallen doen de wenkbrauwen fronsen, want je belegt niet al je spaargeld in één aandeel... Na dit te hebben gezegd. Blijft het zo dat overheden wel een verantwoordelijkheid dragen. Ten eerste wil ik opmerekn dat ik er altijd voorstander van ben geweest om Fortis gezamelijk te redden, eventueel zonder ABN AMRO, en dat ik het betreur hoe het gelopen is. Als het zo is dat deze berichten kloppen, dan is de Nederlandse opstelling heel begrijpelijk. Wanneer men achter je rug om al iets afspreekt en later je toch nodig blijkt te hebben dan moet je het niet raar vinden dat er argwaan is. Sterker Nederland er nier eerder in betrekken is ronduit schandalig gezien het belang wat Fortis en Abn Amro gezamelijk op de Nederlandse markt hebben. Eerlijkheidshalve kan je concluderen dat zowel de Belgische als de Nederlandse Overheid beter als professionals (vrienden hoef je echt niet te zijn) hadden moeten samenwerken, omdat ze dat aan hun burgers verplicht zijn. Tot slot Luxemburg, als eerste blijkbaar met Belgie in gesprek, maar ook samen met Nederland er als de kippen bij toen het om nationalisaties ging; interessante dubbelrol (gezien Nederland en Belgie ook een rol worden toegedicht).
|
![]() |
![]() |