![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Lokaal Raadslid
|
![]() De zender die geopend is door de Turkse staat, zend meer Turks uit dan in het Koerdisch, dan wordt het nog slecht vertaald. Meestal zijn het nog Turkse film's met een slechte Koerdisch nog even snel vertaald, net als een vluchteling die hier Nederlands spreekt : ) Zelf ben ik net als onze collega Koerd zelf ook van Koerdische orgine, en ben ook van mening dat we geen behoeften hebben aan een door Turkije opgerichte tv-zender. Deze zender zal de Koerdische vraagstuk zker niet oplossen. De Koerdische kwestie is meer dan alleen maar een zender. Turkse staat moet de Koerdische taal erkennen, wat nu niet het geval is. Eerst en vooral willen we vredig samenleven in Turkije zonder dat we worden gefolterd, we willen onze Koerdische nieuwjaar (Newroz) vieren zonder dat Turkije dit verstoord met zijn legertroepen en deze feest tot een bloedbad eindigd. Kortom Koerden willen een menswaardig bestaan. Koerden willen vrede. Terwijl uw regering de Koerden blijft ontkennen, zend Roj tv dit maand zijn 15 jaar, beetje laat van die Toerken om de Koerden aan hun kant te trekken. Koerden zijn geen bedelaars, maar martelaars die tegen jullie ontkenningspolitiek strijd voert. Koerden leefden al duizenden jaren voordat de Turken van Mongolie naar het Midden-Oosten kwamen, met hun barbaarsheid, kijk maar naar de geschiedenisboeken, en die zijn niet geschreven door Koerden! Je zit heel de forum over de rechten van de Koerden bezig beste Turkse Nederlander, laat de Koerden maar praten als ze efectief zijn rechten hebben, in plaats van hier zowat uit te kramen, Turkije is helemaal geen democratisch land, verre van. In Turkije is anders zijn al genoeg om eens goed gefolterd te worden.
Laatst gewijzigd door DEMOKRATOS : 4 februari 2009 om 18:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Het gaat hier over Turkse Islam, dit is niet gelijk elders. Veel Turken geloven dat Kerdogan de nieuwe verlosser, de nieuwe Messias is. Echte Koerden zullen niet op deze extremist stemmen! Hij misbruikt de Islam om zijn laffe strijd te rechtvaardigen. Hij steunt elke vorm van Moslim extremisme, is ook aanhanger van Hamas, en Hezbollah. Is al meermaals bij Ahmednejad (Iran) geweest. En zoiets wilt zich aansluiten bij de Eu. jahh alleen maar om Europa uit te melken, net als Bulgarije en al dei oostbloklanden... Turkije moet zich maar aansluiten bij Afrika, want daar hoort die thuis... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je kunt Turken wel zwart maken maar daar trappen de Europeanen niet in. Europeanen kennen ons inmiddels goed door onze talloze onderlinge contacten. De Europeaan weet inmiddels dat Turken goede vriendelijke hardwerkende mensen zijn. Laten we elkaar niet zwart maken. In feite willen we beiden hetzelfde: een rechtvaardig Turkije met gelijke rechten voor iedereen waarbij de Koerdische identiteit beschermd wordt. Laatst gewijzigd door Turkse Nederlander : 4 februari 2009 om 23:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#26 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Als de Koerden Ocalan zien als held, kan geen enkele Turk ons dat tegenhouden. Ik zie Abdullah Ocalan als iemand die opkwam tegen de onrecht dat het Koerdische volk werd en wordt aangedaan. Dankzij hem zijn wij vandaag wat we moeten zijn. Dankzij hem zijn we trots dat we Koerden zijn. Hij heeft ons zelfrespect teruggegeven wat door Turkse staat was zoek geraakt. Koerden zijn net als de Indianen in Amerika de oorspronkelijke bewoners van het huidige Turkije, maar worden gewoonweg uitgebuit door de uit Azie overgewaaide Mongolen. Dankzij Abdullah Ocalan zijn strijd zijn er op de dag van vandaag inzake mensenrechten beetje voorruitgang. Dankzij zijn strijd is er vandaag een Koerdische zender. Natuurlijk is dit niet voldoende om de Koerdische vraagstuk op te lossen. Koerden willen hun kinderen hun eigen taal op school onderwijzen, wat op de dag van vandaag nog altijd verboden is. Helaas zijn we zodanig geasimilleerd dat we onze eigen taal niet kennen.... Hoe kan een mens zonder cultuur, zonder taal leven?? Hoe hebben jullie ons decenia's lang de mond gesnoerd! Schaam U. Hier is democratie, alles wat ik hier schreef, daar krijg ik in Turkije een proces aan mijn been. Dat weet ge goed genoeg! Turkije, een mooi land, Maar ondemocratisch....voor mensen die geen Turk zijn, of opkomen voor de anderen....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ocalan was verdoofd op dat moment, dus da argument zou ik er echt nie bijhalen turk. En Ocalan zijn eerste stap was streven naar de val van het feodalisme en aga cultuur onder de Koerden. Voor mij part haal jij de aga cultuur of eerwraak onder koerden erbij. Niemand die daar meer tegen is als mij! Wij, Koerden, staan open voor kritiek. Kunnen wij niet over de TUrken zeggen toch? (Ik moet plots denken aan doodsbedreigen van Orhan Pamuk?)
![]() |
![]() |
#28 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
vrouwenbesnijdenis... http://www.google.nl/search?hl=nl&q=...e+zoeken&meta= ik dacht dat dit alleen in Afrika voorkwam, maar Koerden kennen er blijkbaar ook wat van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik ken de geschiedenis niet tussen Turken en Koerden dus kan ik geen commentaar geven.Over Erdogan wil ik iets kwijt : door een uitspraak van hem hebben liefst 415.000 toeristen hun vakantie naar Turkije geannuleerd.
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands. Published 12:49 11.05.11 |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Geen slechte vraag, voor zover ik het boek begrijp: Arabische en Perzische woorden in het Arabisch schrift, en Mongoolse woorden in het Mongoolse schrift (van de tussenperiode, tussen de Seltsjoeken en de Ottomanen)