Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 8 april 2004, 10:42   #21
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe

Ik dacht dat hier slechts de woorden van Loulou Michel werden aangehaald, niet die van mijn naamgenoot.
Loulou Michel, die er uiteraard belang bij heeft dat zoveel mogelijk Vlaamsgezinden kiezen voor het Vlaams Blok, ter vergroting van zijn eigen kansen op regeringsdeelname.

Al eens bij stilgestaan dat die Waalse politici OOK hun eigen belangen dienen?
lol wat een grap , Michel die het Blok stemmen toewenst die weet goed genoeg dat CD&V de NVA niet nodig heeft op federaal niveau , dus wat maakt hem het uit wie er in vlaanderen aan de macht is , hij heeft gewoon ni graag da jullie de PS opvrijen ipv de MR
Oud 8 april 2004, 10:48   #22
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips
Ook al de 20e keer dat ik dit lees vandaag. Jan, geen inspiratie?

8)
Leuk he? Effe een koekje van eigen deeg!
jan hyoens is offline  
Oud 8 april 2004, 11:13   #23
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf
Inderdaad , NV-A zou zoveel meer betekenen aan de zijde van VB. Maar blijkbaar zijn ze zoooo vlaamsgezind dat ze met belgicisten samenhokken.
Het gaat Bourgeois en De Wever om hun eigen postje, en die zijn nu gegarandeerd. Vlaanderen is bijkomstig.
Oud 8 april 2004, 11:23   #24
Tegendradigaard

Standaard

Das ook mijn gedacht Antoon. As ze echt een VLAAMS kartel willen bijeen kartelleren dan hadden ze dat met het Vlaams Blok kunnen en moeten doen.
Want as ge ziet dat der al twee onafhankelijken op de Vlaams Blok lijsten staan dan zouden der ook van de NVA op hebben kunnen staan.

De haat tussen Vlaams nationalisten is zo groot dat ze zelfs liever met de Belgisch gezinde CDV in bed kruipen.

zo zal Belgie nog lang blijven bestaan.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 8 april 2004, 12:06   #25
Seba
Europees Commissaris

Standaard

diegenen die hier bewezen dat de NVA met het Blok zou "moeten" samengegaan zijn weten niet waarover ze spreken. Ik geef toe dat Bourgeois soms misschien iets te fel uithaalt naar het Blok, maar ik weet goed genoeg wat de mening is van mensen zoals De Wever. Op dit forum heeft hij mooi uitgelegd waarom een samenwerking met het Blok er niet inzat, en er zijn meer dan genoeg redenen, cf. forumsessie. Als de NVA écht opportunistisch waren hadden ze de opportunistische hand van Van Hecke aanvaard de dag op de verkiezingen (herinner u Van Hecke die amper een half uur na de verkiezingen al bij Bourgeois al om een kartel aan het smeken was). Herinner u ook de aanvallen van Filip de Man op de NVA, als het niet met een kiesdrempel gaat waarom dan niet iets met de partijfinanciering proberen?

Het punt lijkt mij dat de Blokkers nog steeds niet willen inzien dat men om iets te bereiken compromissen moet sluiten, en ja soms impliceren die een verzwakking van de eigen standpunten. Zolang het blok dat niet doorheeft zullen ze nog lang aan de zijlijn kunnen staan schreeuwen en roepen, maar zullen ze wederom niets doen....
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 8 april 2004, 12:14   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Als de NVA écht opportunistisch waren hadden ze de opportunistische hand van Van Hecke aanvaard de dag op de verkiezingen (herinner u Van Hecke die amper een half uur na de verkiezingen al bij Bourgeois al om een kartel aan het smeken was).
Neen, ik herinner me helemaal niet die "smeking". Ik herinner me wel hoe de voorzitter tijdens het panelgesprek op tv zei dat hij de hand naar de N-VA uitstak. Dat was alles, waarop Geert Bourgeois onmiddellijk antwoordde "nooit". Meer werd er niet gezegd.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 8 april 2004, 12:16   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het punt lijkt mij dat de Blokkers nog steeds niet willen inzien dat men om iets te bereiken compromissen moet sluiten, en ja soms impliceren die een verzwakking van de eigen standpunten. Zolang het blok dat niet doorheeft zullen ze nog lang aan de zijlijn kunnen staan schreeuwen en roepen, maar zullen ze wederom niets doen....
Liever aan de zijlijn maar met een staalhard programma, dan halfslachtig beginnen doen. Iedereen die met aandacht de politiek al een tijdje volgt weet waarop de "compromiscultuur" van de voormalige VU ons heeft gebracht. Herinner het Egmontpact. De faciliteiten en de verdergaande verfransing zijn er de uitlopers van. Allemaal indertijd goedgekeurd door de VU.
Oud 8 april 2004, 12:18   #28
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Loulou Michel, die er uiteraard belang bij heeft dat zoveel mogelijk Vlaamsgezinden kiezen voor het Vlaams Blok, ter vergroting van zijn eigen kansen op regeringsdeelname.

Eigen kansen vergroten? Bij mijn weten plukt het Vlaams Blok de VLD een beetje kaal: o.m. daar haalt het Vlaams Blok zijn stemmenwinst. Hierdoor verliest de liberale familie. Geen sterke VLD, heel wat minder kans voor de MR om ook aan de vetpotten te zitten, tenzij natuurlijk de tot nu toe gehanteerde symmetrie wordt doorbroken.
Oud 8 april 2004, 12:18   #29
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

lol wat een grap , Michel die het Blok stemmen toewenst d
Natuurlijk, De waalse politici hebben er alle baat bij dat het Vlaams Kartel niet te sterk wordt. Ze hebben niet liever dat er Vlaamse stemmen verloren gaan aan het Blok, en partij waar ze geen rekening mee dienen te houden.
Oud 8 april 2004, 12:20   #30
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Natuurlijk, De waalse politici hebben er alle baat bij dat het Vlaams Kartel niet te sterk wordt. Ze hebben niet liever dat er Vlaamse stemmen verloren gaan aan het Blok, en partij waar ze geen rekening mee dienen te houden.
Dat is tot voor kort nog gelukt, maar wanneer het Vlaams Blok blijft stijgen (iets wat Loulou Michel blijkbaar geen probleem vindt - dat zegt u toch), dan zal men er toch rekening mee moeten houden.

Bij mijn weten haalt het Vlaams Blok eerder stemmen bij de VLD dan bij de CD&V.
Oud 8 april 2004, 12:22   #31
SB1234
Schepen

Standaard

Vanuit strategisch oogpunt is het logisch dat zolang het cordon sanitair gehandhaafd blijft Louis Michel de teleurgestelde VLD-stemmers liever naar het Blok ziet gaan dan naar het Vlaams Kartel.

Hij weet erg goed dat ook hij wel eens het kind van de rekening kan worden op federaal niveau als het Vlaams Kartel een erg goeie score haalt op 13 juni.
SB1234 is offline  
Oud 8 april 2004, 12:24   #32
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
diegenen die hier bewezen dat de NVA met het Blok zou "moeten" samengegaan zijn weten niet waarover ze spreken. Ik geef toe dat Bourgeois soms misschien iets te fel uithaalt naar het Blok, maar ik weet goed genoeg wat de mening is van mensen zoals De Wever. Op dit forum heeft hij mooi uitgelegd waarom een samenwerking met het Blok er niet inzat, en er zijn meer dan genoeg redenen, cf. forumsessie. Als de NVA écht opportunistisch waren hadden ze de opportunistische hand van Van Hecke aanvaard de dag op de verkiezingen (herinner u Van Hecke die amper een half uur na de verkiezingen al bij Bourgeois al om een kartel aan het smeken was). Herinner u ook de aanvallen van Filip de Man op de NVA, als het niet met een kiesdrempel gaat waarom dan niet iets met de partijfinanciering proberen?

wat is er in het huidig politiek klimaat opportuun aan een kartel met vlaams blok terwijl dat gelijk staat met : zogoed als zeker niet in de regering zitten en scheef bekeken worden.
Oud 8 april 2004, 12:26   #33
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bleyen
Vanuit strategisch oogpunt is het logisch dat zolang het cordon sanitair gehandhaafd blijft Louis Michel de teleurgestelde VLD-stemmers liever naar het Blok ziet gaan dan naar het Vlaams Kartel.

Hij weet erg goed dat ook hij wel eens het kind van de rekening kan worden op federaal niveau als het Vlaams Kartel een erg goeie score haalt op 13 juni.
Hij weet even goed dat ook hij het kind van de rekening wordt wanneer de VLD de lootjes zal leggen. Waar de stemmen naar toegaan, is niet de zaak. Wel dat de VLD een flinke opdoffer krijgt: dat zal ook Michel zijn kop kosten.
Oud 8 april 2004, 12:28   #34
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Citaat:

lol wat een grap , Michel die het Blok stemmen toewenst d
Wat een kromredenering! Waarom moeten de franstaligen geen rekening houden met 750.000 vlamingen? Het Cordon! En wie past het cordon toe? oa de cd&v en de nva!
jan hyoens is offline  
Oud 8 april 2004, 12:37   #35
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

En we zijn weer vertrokken, Vlaams nationalisten vs Vlaams nationalisten.

Di Ruppo lacht in zijn vuistje.

IDIOTEN
Oud 8 april 2004, 12:38   #36
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W

IDIOTEN
di rupo verstaat ons toch niet
Oud 8 april 2004, 12:45   #37
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

IDIOTEN
Inderdaad. Bende toogstrategen.

Citaat:
Zou ik niet op rekenen.
Oud 8 april 2004, 13:06   #38
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Citaat:

IDIOTEN

Citaat:
Zou ik niet op rekenen.
En Dilbert de toogscheidsrechter?

« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline  
Oud 8 april 2004, 13:18   #39
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Hewel, het zou rap gedaan zijn moest het van mij afhangen. Een lijn op de grond, Bourgeois en Van Hecke er achter, en dan om het verst pissen. En de winnaar krijgt de titel "Beste Vlaams-Nationalist". 8)
Oud 8 april 2004, 13:22   #40
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Citaat:

Hewel, het zou rap gedaan zijn moest het van mij afhangen. Een lijn op de grond, Bourgeois en Van Hecke er achter, en dan om het verst pissen. En de winnaar krijgt de titel "Beste Vlaams-Nationalist". 8)
Dat is niet eerlijk! zo is hij voorzitter van de nva geworden! 8)
jan hyoens is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be