![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Die innovatie zou er volgens u dus in moeten bestaan dat een wettelijk huwelijk niet meer "huwelijk" zou moeten genoemd worden. Wauw. Ik ben echt overdonderd.
![]() That which we call a rose, would by any other name smell as sweet. Naar mijn aanvoelen maakt u er dus helemaal een symbooldossier van... ?
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Links bewijst keer op keer in elk van z'n symbooldossiers dat het eigenlijk een bende ordinaire marketeers is: verpakking voor een hoop hete lucht.
![]() |
![]() |
#24 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De wetgever heeft het burgerlijk huwelijk opengesteld voor homo's. Daar is niets "symbolisch" aan, het is de logica zelve.
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#27 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat of wie versta je daaronder?
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Tuurlijk! En wie heeft het zo opgeklopt? Juist ja, het Vlaams-Blok die er alles aan gedaan heeft om deze wet te voorkomen. Net zoals ze de hele Migrantenstemrecht-problematiek hebben opgeklopt. Misschien kan u daar in 2006 een topic over openen "slechts.......maakten gebruik van het MSR", dan pas zal duidelijk worden dat heel de comité-toestanden enkel een profileringscampagne van het blok voor de verkiezingen was. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog eens eventjes mijn vraag herhalen...
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() Tuurlijk het Vlaams Blok klopt alles op en heeft niet liever van in een maatschappij te leven van onverdraagzaamheid!
![]() |
#35 |
Vreemdeling
|
![]() Mijn idee is dat sommige onderwerpen slechts problemen worden door ze uitvoerig te bespreken. Vaak gaat het dan om discussies die met argumenten niet kan gewonnen worden, overtuigingen (echte dan) graven zich steeds dieper in bij elke aanval van buitenuit.
Sinds wanneer is een mens in zijn fundamenten aangetast als twee mannen of vrouwen verkiezen met elkaar een huwelijkscontract aan te gaan. Homo en lesbiennekoppels wonen al langer samen zonder dat daar al te grote commotie rond bestond. De zaak benoemen projecteert juist die onderwerpen tot problemen. Want wat is nu het probleem? buiten dat het indruist tegen sommigen hun overtuiging. Migrantenstemrecht is ook al zoiets, eigenlijk zou er gewoon niet over gesproken moeten worden. Ik weet het hier gaat zeker niet iedereen mee akkoord, maar als er geïnteresseerden zijn, dan wil ik er nog wel een boompje over opzetten. gegroet!
![]() |
#36 |
Vreemdeling
|
![]() Ik zou zeggen: ga op een onbewoond eiland wonen, laat jezelf ten onder gaan en zorg ervoor dat je in de vergetelheid beland. En als je dat niet doet, dan wens ik je een hele straat toe met alleen maar homo's en lesbiennes die jou een beetje komen discrimineren! In mijn dialect zeggen ze tegen mensen als jij dat ze onnozelaars en idioten zijn!!!
XXX aan alle homo's en lesbiennes...super!!! XXX ![]()
![]() |
#37 |
Parlementslid
|
![]() Tuurlijk! En wie heeft het zo opgeklopt? Juist ja, het Vlaams-Blok die er alles aan gedaan heeft om deze wet te voorkomen. Net zoals ze de hele Migrantenstemrecht-problematiek hebben opgeklopt. Misschien kan u daar in 2006 een topic over openen "slechts.......maakten gebruik van het MSR", dan pas zal duidelijk worden dat heel de comité-toestanden enkel een profileringscampagne van het blok voor de verkiezingen was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Vreemdeling
|
![]() Voor alle duidelijkheid...
Laat vooral de waan niet ontstaan dat ik sympathiseer met het Blok! integendeel!! Kan dit alsjeblief rechtgezet worden! Citaat:
Ik probeerde hier enkel een iets of wat neutraal standpunt in te nemen opdat we niet zouden vervallen in pro- of contra-Blok. Wat ik bedoel met de benoeming van de problemen is los van iedere ideologie. Het homohuwelijk zou inderdaad geen probleem ware het niet dat het Blok en enkele andere partijen daar de (onnodige) aandacht op hebben gevestigd. Want weer De zaak benoemen projecteert juist die onderwerpen tot problemen. Want wat is nu het probleem? Juist er is er geen! Wat het migrantenstemrecht betreft, qua gelijkheid is het spreken over migrantenstemrecht alleen al een verkeerde uitgangssituatie. Hier benadrukken de politici weer (zowel voor als tegenstanders) dat we het over anderen hebben. Voor we weer in de aanval gaan, wil ik me in het vervolg wel eerst verduidelijken Gegroet M.
![]() |
![]() |
#39 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Mijn intuïtie zegt mij dat hij de gedaante van een pot maonnaise heeft aangenomen ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |