![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is een puur commerciële publiciteitsstunt. ING is een bank die niet bepaald uitblinkt in ethische bankiersvormen - ook vanwege de "nieuwe rechtse omroep" is dit nieuwtje "gefundenes fressen" - Het is inderdaad zo dat een commerciêle transactie er een is tussen 2 partijen die akkoord zijn om een "zaak" te doen. De anti-discriminatiewetten hebben daar in wezen nogal weinig invloed op. Laatst zag ik aan een dsico een bordje waarop laconiek stond dat de toegang geweigerd zal worden aan uitsluitend mannelijke gezelschappen... Duidelijk doelend op moslimmensen die hun lieven, eega's liever behoofddoekt thuis laten om alleen onder the boys uit te gaan om met
de innhun ogen lichtzinnige ongelovige dametjes te gaan dansen...Maar zeer in orde ivm met antidiscriminatiewetten. Mohammed heeft in hoge mate weinig kans op een "goede job" in Vlaanderen ... In de media is "Rechts" misschien wat ondervertegenwoordigd - in de zakenwereld in het algemeen zeer zeker niet. "Populistisch/sociaal rechts" is overigens een lachertje : een dienstmeid van het echte groot-kapitaal dat verdeelt om te heersen.
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het grote verschil tussen de zakenwereld en de media, is dat de zakenwereld niet wordt gesubsidieerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
wel zou binnen mogen, ik dacht dat een publieke disco het recht heeft om een geslachtsgemengd gezelschap te willen ter wille van de sfeer. Alhoewel het weigeren van bepaalde mensen om aan te verhuren en aan te werven onwettig is, is het bewijzen van discriminatie zeer moeilijk.
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens men heeft zelfs gesubsidieerde organisaties die zich met praktijktests bezighouden http://www.gva.be/nieuwsXtra/inc/ger...arverslag+2006 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() De ING-bank mag wat mij betreft doen wat ze niet laten kan, en derhalve die klanten weigeren vanwege hun politieke overtuiging.
De geweigerde cliënten kunnen nu twee dingen doen; ofwel de zaak aanvechten bij één van de vele racisme- en gelijke rechten-bureautjes danwel de rechtbank in de hoop dat ze in het gelijk gesteld worden, ofwel de ING-bank op de zwarte lijst zetten en oproepen tot een boycott van die bank. Worden ze door bovengenoemde instellingen dan in het gelijk gesteld, moet de ING-bank ze als klant aannemen, en gebeurt dat niet, dan betekent dat dat ik ook klanten mag weigeren omwille van politieke overtuiging, religie, uiterlijke kenmerken etc etc. Ik vraag me overigens af wat er gebeurd zou zijn als de ING-bank een (extreem-)linkse organisatie of een moskeebestuur o.i.d. als klant had geweigerd. Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid waren er dan al kamervragen over gesteld en buitelden de politiek hypercorrectelingen over elkaar heen om het gebeurde zeer zwaar te veroordelen en tot boycottacties over te gaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In het ochtendgymnastiekprogramma legt de arisch blonde van pure bloede uit wrm het belangrijk is de spieren van de rechterarm te trainen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() ach , ander en beter , ga gewoon bij een ander bank ( ik zou bij Argenta gaan )
|
![]() |
![]() |