Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Algemeen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 januari 2009, 18:16   #21
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Voor mensen die geïnteresseerd zijn in de verschillende manieren waarop de wetssystemen van verschillende landen met cryptografie omgaan kan ik ten zeerste het Crypto Law Survey (October 2008) aanraden.
Oud 21 januari 2009, 18:26   #22
netslet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
En jij stelt je bvb. niet de vraag of zoiets zowiezo mogelijk is?
Meer en meer mensen werken trouwens met data die 'in the cloud' zit en gebruiken daarvoor een netbook.

Of gebruiken geëncrypteerde data waar zelf een gridcomputer zijn tanden op stuk bijt.

Met andere woorden : het is totale bollocks en niet meer dan fearmongering alweer.
Als uw data 'in the cloud' zit dan heb je er zowieso een pak minder controle over dan als de databewerking op servers waar je fysieke toegang tot hebt. Bekeken vanuit een security oogpunt ben ik daar zeker geen voorstander van.

Social engineering is trouwens meestal veel efficiënter om een sleutel te kunnen verkrijgen. Een cold boot attack is ook mogelijk natuurlijk.
Oud 21 januari 2009, 18:42   #23
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece Bekijk bericht
Niet echt verwonderlijk. Ook hier hakt de politie je computer en takt je telefoon af zonder toelating.
Het hakken op zichzelf vind ik geen probleem. Alleen leven we hier <en in GB, in een dictatuur en dat betekend dat de de informatie kan worden gebruikt voor (politieke) zaken waarvoor ze niet bedoeld is. Ik kan je garanderen dat , ook in groot brittanie, hier politiek misbruik van zal worden gemaakt eerder dan voor het oplossen van misdaden.
Dit kan en gebeurt alleen wanneer de pc in beslag werd genomen.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2009, 19:02   #24
netslet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Kent er eigenlijk iemand de wetten van dit land, vraag ik mij soms af.

uittreksel uit het wetboek van strafvordering:

Afluisteren, kennisnemen en opnemen van privé-communicatie en -telecommunicatie

Art. 90ter

§ 1.
De onderzoeksrechter kan in uitzonderlijke gevallen, wanneer het onderzoek zulks vereist, privé-communicatie of -telecommunicatie, tijdens de overbrenging ervan, afluisteren, er kennis van nemen en opnemen, indien er ernstige aanwijzingen bestaan dat het feit waarvoor hij geadieerd is een strafbaar feit is, bedoeld in een van de bepalingen opgesomd in § 2, en indien de overige middelen van onderzoek niet volstaan om de waarheid aan de dag te brengen.
[Teneinde het mogelijk te maken om privé-communicatie of -telecommunicatie direct af te luisteren, er kennis van te nemen of op te nemen met technische hulpmiddelen, kan de onderzoeksrechter bevelen om, [te allen tijde,] ook buiten medeweten of zonder de toestemming van hetzij de bewoner, hetzij de eigenaar of zijn rechthebbende, in een woning of in een private plaats binnen te dringen.]
De bewakingsmaatregel kan alleen worden bevolen ten aanzien van personen die op grond van precieze aanwijzingen ervan verdacht worden het strafbare feit te hebben gepleegd, ten aanzien van de communicatie- of telecommunicatiemiddelen die geregeld worden gebruikt door een persoon op wie een verdenking rust, of ten aanzien van de plaatsen waar deze vermoed wordt te vertoeven. De maatregel kan eveneens worden bevolen ten aanzien van personen van wie op grond van precieze feiten vermoed wordt dat zij geregeld in verbinding staan met een persoon op wie een verdenking rust.

verder lezen: hier
Oud 22 januari 2009, 17:13   #25
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Kent er eigenlijk iemand de wetten van dit land, vraag ik mij soms af.

uittreksel uit het wetboek van strafvordering:

Afluisteren, kennisnemen en opnemen van privé-communicatie en -telecommunicatie

Art. 90ter

§ 1.
De onderzoeksrechter kan in uitzonderlijke gevallen, wanneer het onderzoek zulks vereist, privé-communicatie of -telecommunicatie, tijdens de overbrenging ervan, afluisteren, er kennis van nemen en opnemen, indien er ernstige aanwijzingen bestaan dat het feit waarvoor hij geadieerd is een strafbaar feit is, bedoeld in een van de bepalingen opgesomd in § 2, en indien de overige middelen van onderzoek niet volstaan om de waarheid aan de dag te brengen.
[Teneinde het mogelijk te maken om privé-communicatie of -telecommunicatie direct af te luisteren, er kennis van te nemen of op te nemen met technische hulpmiddelen, kan de onderzoeksrechter bevelen om, [te allen tijde,] ook buiten medeweten of zonder de toestemming van hetzij de bewoner, hetzij de eigenaar of zijn rechthebbende, in een woning of in een private plaats binnen te dringen.]
De bewakingsmaatregel kan alleen worden bevolen ten aanzien van personen die op grond van precieze aanwijzingen ervan verdacht worden het strafbare feit te hebben gepleegd, ten aanzien van de communicatie- of telecommunicatiemiddelen die geregeld worden gebruikt door een persoon op wie een verdenking rust, of ten aanzien van de plaatsen waar deze vermoed wordt te vertoeven. De maatregel kan eveneens worden bevolen ten aanzien van personen van wie op grond van precieze feiten vermoed wordt dat zij geregeld in verbinding staan met een persoon op wie een verdenking rust.

verder lezen: hier
Wanneer er een zéér gegronde reden zou voor bestaan en dan nog. Maar de vraag van de topic starter was volgens mij meer algemeen bedoeld, of de politie diensten zomaar een pc zouden kunnen hacken en dan, nee.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2009, 19:27   #26
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zoethout002 Bekijk bericht
Politie mag PCs van burgers hacken

In stilte heeft het Britse ministerie van Binnenlandse Zaken een nieuw plan aangenomen waarmee de politie in heel Groot-Brittannië toestemming krijgt om in de computers van burgers te kijken zonder dat daar een huiszoekingsbevel voor nodig is.

Deze manier van handelen wordt "remote searching" genoemd en staat toe dat politie en inlichtingendiensten de harde schijf van computers bij iemand thuis, op werk of de hotelkamer bekijken. Ook kunnen deze diensten in opdracht van andere EU-lidstaten de computers van Britse burgers hacken en de data van de computer aan hen overdragen.

Een "remote search" kan worden uitgevoerd als een hoge functionaris "gelooft" dat het "proportioneel" en nodig is om ernstige criminaliteit te voorkomen of te detecteren.
In Duitsland had begin 2008 een rechter in zijn vonnis uitgesproken dat eenzelfde plan om de inhoud van computers van burgers op afstand te bekijken in strijd was met de grondwet.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/10488...rs-hacken.html

Gaat niet goed he
Simpele oplossing: Encryptie. Gewoon je hele harde schijf coderen.
Zal straffe supercomputer moeten zijn om dat te kraken.

Doe dat zoiezo voor muziek en films.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 24 januari 2009 om 19:28.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2009, 22:48   #27
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

TRUTTN

HAHA

ZEVERIERS

DA KUNNE ZIJLE TOCOH N

YAY DROENKERs
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2009, 22:49   #28
Heftruck

Standaard

OEIN da is ier presies k&k ni
Oud 25 januari 2009, 22:50   #29
Heftruck

Standaard

erlich gebt nen onozelen truttnavatar
Oud 26 januari 2009, 11:37   #30
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Met huiszoekingsbevel toch?
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2009, 16:50   #31
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
erlich gebt nen onozelen truttnavatar

beetje teveel aan je pillen gezeten ?
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2009, 16:56   #32
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Ik onderscheid drie vragen: of de politie dat kán, of de politie dat mág, of de politie dat doet.

Kunnen, zonder twijfel. Mogen, wellicht niet. Doen, geen idee.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2009, 18:44   #33
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
En jij stelt je bvb. niet de vraag of zoiets zowiezo mogelijk is?
Meer en meer mensen werken trouwens met data die 'in the cloud' zit en gebruiken daarvoor een netbook.

Of gebruiken geëncrypteerde data waar zelf een gridcomputer zijn tanden op stuk bijt.

Met andere woorden : het is totale bollocks en niet meer dan fearmongering alweer.
Er is er hier eentje in ontkenning, hoera hoera!

"Het gebeurt niet, da's allemaal fearmongering". 2 Jaar later: "Dat kan niet! da's allemaal fearmongering". En vervolgens wat hypewoordjes zoals cloudcomputing en gridcomputer gebruiken. Kwestie van een hippe toets te geven aan't feit dat je met het hoofd in het zand zit.

Je moet je helemaal de vraag niet stellen of zoiets mogelijk is. 99% van de computers is zo lek als een zeef. Iemand die woorden als encryptie en cloudcomputing kent zou dat zeker moeten beseffen. Je hebt geen grid nodig om op iemand z'n windows XP doos binnen te geraken, een 9600 baud modem en windows 95 is voldoende.

Maar of het mogelijk is of niet, is zelfs volledig naast de kwestie, en iets zegt me dat u dat maar al te goed beseft want u hebt zo de neiging uit uw nek te beginnen lullen wanneer datgene dat je al zolang probeert te ontkennen plots heel duidelijk wordt.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2009, 18:53   #34
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Er is er hier eentje in ontkenning, hoera hoera!

"Het gebeurt niet, da's allemaal fearmongering". 2 Jaar later: "Dat kan niet! da's allemaal fearmongering". En vervolgens wat hypewoordjes zoals cloudcomputing en gridcomputer gebruiken. Kwestie van een hippe toets te geven aan't feit dat je met het hoofd in het zand zit.

Je moet je helemaal de vraag niet stellen of zoiets mogelijk is. 99% van de computers is zo lek als een zeef. Iemand die woorden als encryptie en cloudcomputing kent zou dat zeker moeten beseffen. Je hebt geen grid nodig om op iemand z'n windows XP doos binnen te geraken, een 9600 baud modem en windows 95 is voldoende.

Maar of het mogelijk is of niet, is zelfs volledig naast de kwestie, en iets zegt me dat u dat maar al te goed beseft want u hebt zo de neiging uit uw nek te beginnen lullen wanneer datgene dat je al zolang probeert te ontkennen plots heel duidelijk wordt.
Bon, ik draai een simpele XP professional SP3.
Ik daag u uit, kraak me.
Ik blijf nog tot 21u online. Als je me niet kan kraken voor die tijd ben je dus eigenlijk maar een sukkeltje?

Je begrijpt niet waar het allemaal om draait, snuggere.
Ik ken Luc Beirens enigzins, en laat het tussen ons gezegd zijn : het gevaar dat de politie uw pc kraakt ZONDER MEER is nihil.

Moet u Luc zijn email hebben, dan kan u het hem zelf vragen?
Of zit die ook al in het grote NWO complot?

PS. en je moet je inderdaad zeker niet de vraag stellen wat wel en niet mogelijk is. LOL.
Weet je dat de politie 's nachts ook je hersengolven scant en zo je herinneringen reconstrueert?
Ze hebben daar zelfs in Brussel een gigantische Mainframe voor die 'the beast' noemt. Dat is populaire conspiracy-praat dus zal Akufen het wel geloven.
Sommige mensen zijn echt hopeloos.

Laatst gewijzigd door parcifal : 15 februari 2009 om 19:05.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2009, 21:26   #35
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Bon, ik draai een simpele XP professional SP3.
Ik daag u uit, kraak me.
Ik blijf nog tot 21u online. Als je me niet kan kraken voor die tijd ben je dus eigenlijk maar een sukkeltje?

Je begrijpt niet waar het allemaal om draait, snuggere.
Ik ken Luc Beirens enigzins, en laat het tussen ons gezegd zijn : het gevaar dat de politie uw pc kraakt ZONDER MEER is nihil.

Moet u Luc zijn email hebben, dan kan u het hem zelf vragen?
Of zit die ook al in het grote NWO complot?

PS. en je moet je inderdaad zeker niet de vraag stellen wat wel en niet mogelijk is. LOL.
Weet je dat de politie 's nachts ook je hersengolven scant en zo je herinneringen reconstrueert?
Ze hebben daar zelfs in Brussel een gigantische Mainframe voor die 'the beast' noemt. Dat is populaire conspiracy-praat dus zal Akufen het wel geloven.
Sommige mensen zijn echt hopeloos.
Gaap.
Oud 15 februari 2009, 22:32   #36
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Gaap.
Ach ja, als je maar keet kan schoppen nietwaar?
En de mensen bang maken voor niets en noppes.

Ik heb al honderden pc's onder handen gehad en de enige manier waardoor een persoon van buitenaf een goed onderhouden pc kan 'kraken' is door een 'besmet programma' te laten uitvoeren door een onervaren persoon.

Social engineering dus, maar daar maak je de mensen natuurlijk niet bang mee, nietwaar?
Oud 15 februari 2009, 23:01   #37
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ach ja, als je maar keet kan schoppen nietwaar?
En de mensen bang maken voor niets en noppes.

Ik heb al honderden pc's onder handen gehad en de enige manier waardoor een persoon van buitenaf een goed onderhouden pc kan 'kraken' is door een 'besmet programma' te laten uitvoeren door een onervaren persoon.

Social engineering dus, maar daar maak je de mensen natuurlijk niet bang mee, nietwaar?
U mist volledig het punt. Lees misschien de titel van de thread nog eens: Politie mag PCs van burgers hacken. Uw flutexcuus of het al dan niet "kan" is volledig naast de kwestie.

Misschien ook dit eens lezen:

http://www.heise.de/tp/r4/artikel/5/5263/1.html

Citaat:
A CARELESS mistake by Microsoft programmers has revealed that special access codes prepared by the US National Security Agency have been secretly built into Windows. The NSA access system is built into every version of the Windows operating system now in use, except early releases of Windows 95 (and its predecessors). The discovery comes close on the heels of the revelations earlier this year that another US software giant, Lotus, had built an NSA "help information" trapdoor into its Notes system, and that security functions on other software systems had been deliberately crippled.

Laatst gewijzigd door Akufen : 15 februari 2009 om 23:03.
Oud 15 februari 2009, 23:33   #38
degzaman
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
't is een samenzwering...
Je kan je er wel tegen beschermen: zo of zo (maar dit is nog geheim, zwijg dus maar hierover!!)
Aluminum Foil Deflector Beanie
degzaman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2009, 10:16   #39
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het gevaar dat de politie uw pc kraakt ZONDER MEER is nihil.
U zegt dan eigenlijk dat de kans bestaat dat de politie uw computer kraakt?

Die "ZONDER MEER" wijst daar toch op juist?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2009, 12:36   #40
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
U zegt dan eigenlijk dat de kans bestaat dat de politie uw computer kraakt?

Die "ZONDER MEER" wijst daar toch op juist?
Die "zonder meer" verwijst naar de mogelijkheden zoals bepaalt in de wet op de bijzondere opsporingsmethodes, en zoals je wellicht weet is daar momenteel nogal wat 'spel' rond.

In ieder geval moet de procureur opdracht geven tot deze opsporingsmethodes en moet u verdacht worden voor strafrechtelijke feiten waarvoor minimaal 1 jaar gevangenisstraf gevorderd kan worden.

Hier toch even kort :

Citaat:
Afdeling 2. - De inkijkoperatie

« Art. 89ter.
§ 1. De onderzoeksrechter kan bij een schriftelijk en met redenen omkleed bevel, dat hij meedeelt aan de procureur des Konings, de politiediensten machtigen om, buiten medeweten van de eigenaar of zijn rechthebbende, of van de bewoner, of zonder hun toestemming, een private plaats te betreden, wanneer er ernstige aanwijzingen zijn dat de strafbare feiten een misdrijf uitmaken of zouden uitmaken als bedoeld in artikel 90ter, §§ 2 tot 4 of gepleegd worden of zouden worden in het kader van een criminele organisatie zoals bedoeld in artikel 324bis van het Strafwetboek, en de overige middelen van onderzoek niet lijken te volstaan om de waarheid aan de dag te brengen.
In spoedeisende gevallen kan de machtiging mondeling worden verstrekt. De machtiging moet in dat geval zo spoedig mogelijk schriftelijk en met redenen omkleed bevestigd worden.
Ingeval de in het eerste lid bedoelde machtiging wordt verleend in het kader van de toepassing van bijzondere opsporingsmethoden zoals bedoeld in de artikelen 47ter tot 47decies of artikel 56bis, worden de machtiging en alle ermee verband houdende processen-verbaal uiterlijk na het beëindigen van de bijzondere opsporingsmethode bij het strafdossier gevoegd.

§ 2. Het betreden van de private plaats kan enkel geschieden teneinde :
1° die plaats op te nemen en zich te vergewissen van de eventuele aanwezigheid van zaken die het voorwerp van het misdrijf uitmaken, die gediend hebben of bestemd zijn tot het plegen ervan of die uit een misdrijf voortkomen, van de vermogensvoordelen die rechtstreeks uit het misdrijf zijn verkregen, van de goederen en waarden die in de plaats ervan zijn gesteld of van de inkomsten uit de belegde voordelen;
2° de bewijzen te verzamelen van de aanwezigheid van de zaken bedoeld in 1 °;
3° in het kader van een observatie een technisch hulpmiddel als bedoeld in artikel 47sexies, § 1, derde lid te plaatsen.

§ 3. Een inkijkoperatie kan door de onderzoeksrechter enkel worden bevolen ten aanzien van plaatsen waarvan men op basis van precieze aanwijzingen vermoedt dat de zaken bedoeld in de vorige paragraaf, 1° er zich bevinden, dat er bewijzen van kunnen verzameld worden, of dat ze gebruikt worden door personen op wie een verdenking rust.

§ 4. Het aanwenden van technische hulpmiddelen met het in § 2 beoogde doel, wordt gelijkgesteld met het betreden van een private plaats.

Afdeling 3. - Direct afluisteren

« Teneinde het mogelijk te maken om privé-communicatie of -telecommunicatie direct af te luisteren, er kennis van te nemen of op te nemen met technische hulpmiddelen, kan de onderzoeksrechter bevelen om, ook buiten medeweten of zonder de toestemming van hetzij de bewoner, hetzij de eigenaar of zijn rechthebbende, in een woning of in een private plaats binnen te dringen. »

Laatst gewijzigd door parcifal : 16 februari 2009 om 12:41.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be