Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Discussietools
Oud 6 januari 2009, 14:46   #21
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
En daarmee is dus genoeg gezegd over de Palestijnse propagandamachinerie...
uw bron was 'geenstijl.nl'. U plaatste uw reactie in ieder geval in de juiste thread.
Oud 6 januari 2009, 14:55   #22
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Tjonge, tjonge, wat een stukje scheld- en insinuatieproza... Leg effe uit wat daar nu eigenlijk mee gezegd is, Sus, want de boodschap komt allesbehalve over.
Wat daar gezegd wordt? Heel simpel: dat de foto's die Derk plaatste wel degelijk fake zijn, en dat alle foto's en nieuws uit de Gaza-strook dus afkomstig zijn uit één enkele bron, te weten die Ramattan News Agency, en dat dus Reuters, de BBC, CNN en de rest van de wereld hun foto's en nieuws enkel van Ramattan News Agency krijgen. Dat het dus bij lange na niet een objectieve nieuwsbron is en dat dus ze gewoon acteurs gebruiken om het één en ander behoorlijk aan te dikken en erger te maken dan het wellicht is.
Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat ik de burgerslachtoffers onder de Palestijnen, want die zijn er natuurlijk, net zoals onder de Israeli's overigens, niet zou betreuren, want dat doe ik wel.

Maar het één en ander wordt dus enorm grof uitgebuit door RNA, in hoedanigheid van spreekbuis voor hamas, en dat is een zeer kwalijke zaak. En u had dat kunnen weten E. Gidius, als u gewoon even die linkjes had geopend en gelezen en gekeken wat daar staat.
Sus Iratus is offline  
Oud 6 januari 2009, 14:56   #23
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
uw bron was 'geenstijl.nl'. U plaatste uw reactie in ieder geval in de juiste thread.
Ook voor u geldt dat u gewoon even die linkjes moet openen voordat u over de bron komt zagen die die linkjes geeft.
Sus Iratus is offline  
Oud 6 januari 2009, 15:04   #24
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
niet rond de pot draaien Derk.

En al die honderden burgerdoden, waren gewoon ingehuurde figuranten ? Zie je dat zo ?
Er zullen ongetweifeld burgerdoden vallen, maar de berichtgeving hierover is buitengewoon eenzijdig.
Gisteravond in Netwerk kon je gewoon zien dat een Palestijnse verslaggever zwaar stond te overdrijven, zoniet te liegen.
"They're only shooting on babies, not on Hamas" (They = leger Israel)
Zelfs de Nederlandse presentator voelde nattigheid.
Derk de Tweede is offline  
Oud 6 januari 2009, 15:08   #25
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat daar gezegd wordt? Heel simpel: dat de foto's die Derk plaatste wel degelijk fake zijn, en dat alle foto's en nieuws uit de Gaza-strook dus afkomstig zijn uit één enkele bron, te weten die Ramattan News Agency, en dat dus Reuters, de BBC, CNN en de rest van de wereld hun foto's en nieuws enkel van Ramattan News Agency krijgen. Dat het dus bij lange na niet een objectieve nieuwsbron is en dat dus ze gewoon acteurs gebruiken om het één en ander behoorlijk aan te dikken en erger te maken dan het wellicht is.
Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat ik de burgerslachtoffers onder de Palestijnen, want die zijn er natuurlijk, net zoals onder de Israeli's overigens, niet zou betreuren, want dat doe ik wel.

Maar het één en ander wordt dus enorm grof uitgebuit door RNA, in hoedanigheid van spreekbuis voor hamas, en dat is een zeer kwalijke zaak. En u had dat kunnen weten E. Gidius, als u gewoon even die linkjes had geopend en gelezen en gekeken wat daar staat.
Dat is precies wat ik bedoel! Of het beroepsacteurs zijn lijkt me stug, maar het komt allemaal zo ongeloofwaardig over.
Rest nog dat de Gaza natuurlijk geen persvrijheid kent zoals we hier kennen.
Oud 6 januari 2009, 15:12   #26
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Dat is precies wat ik bedoel! Of het beroepsacteurs zijn lijkt me stug, maar het komt allemaal zo ongeloofwaardig over.
Moeilijk om te geloven vind ik het ook. dat betekent niet dat het niet waar is.

Citaat:
Rest nog dat de Gaza natuurlijk geen persvrijheid kent zoals we hier kennen.
Omdat Israël ondanks een vonnis van het Hooggerechtshof geen journalisten toelaat. So far for democracy ...

ministe van agitatie is offline  
Oud 6 januari 2009, 15:16   #27
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht

Omdat Israël ondanks een vonnis van het Hooggerechtshof geen journalisten toelaat. So far for democracy ...
Dat laatste is waar en daar heb ik dan ook geen begrip voor.
Oud 6 januari 2009, 15:19   #28
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik dacht dat in Gaza de Palestijnen toch autonoom waren en derhalve niets met het Israelische Hooggerechtshof te maken hebben, waardoor er makkelijk buitenlandse journalisten naar Gaza zouden kunnen komen. Althans, niet door Israel gehinderd. Blijkbaar kan dat niet, en ligt het aan interne zaken in Gaza zelf (lees: hamas, die de berichtgeving zelf voor 100% wil kunnen controleren), en dat stinkt nogal, vindt u ook niet?

EDIT: ik kan het bij het foute eind hebben natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Sus Iratus : 6 januari 2009 om 15:20.
Sus Iratus is offline  
Oud 6 januari 2009, 15:21   #29
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Israel leeft in een continue staat van oorlog. dan is het gemakkelijk om martial law te hanteren, wat tijdelijk democratische instellingen en mentaliteit opzij schuift.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 6 januari 2009, 15:29   #30
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat in Gaza de Palestijnen toch autonoom waren en derhalve niets met het Israelische Hooggerechtshof te maken hebben, waardoor er makkelijk buitenlandse journalisten naar Gaza zouden kunnen komen. Althans, niet door Israel gehinderd. Blijkbaar kan dat niet, en ligt het aan interne zaken in Gaza zelf (lees: hamas, die de berichtgeving zelf voor 100% wil kunnen controleren), en dat stinkt nogal, vindt u ook niet?

EDIT: ik kan het bij het foute eind hebben natuurlijk.
Je hebt het bij het foute eind:

Citaat:
JERUZALEM (ANP) - Israël moet buitenlandse journalisten toelaten tot de Gazastrook. Dat heeft het Israëlische Hooggerechtshof woensdag bepaald.
Voor donderdagochtend moet de grens tussen Israël en de Gazastrook open zijn voor de pers. Het hof legde wel beperkingen op. Maximaal twaalf journalisten mogen tegelijk de grens passeren. Ook mogen alleen verslaggevers die zijn aangesloten bij de Vereniging van Buitenlandse Journalisten in Israel (FPA), de Gazastrook in.
Het Israëlische leger had maandag het grensgebied met de Gazastrook tot gesloten militaire zone uitgeroepen. Bewoners werden geëvacueerd en de pers mocht het gebied niet meer in. Daardoor kwam onafhankelijke berichtgeving over het conflict in gevaar, aldus de FPA.
Maar het leger legt die beslissing dus flagrant naast zich neer:

Citaat:
(Novum/AP) - Israël ontzegt journalisten nog altijd de toegang tot de Gazastrook. Dat terwijl het Israëlische hooggerechtshof woensdag oordeelde dat het land een beperkt aantal verslaggevers zou moeten toelaten.

Israël verbiedt journalisten de Gaza-strook binnen te gaan sinds het staakt-het-vuren tussen Israël en Hamas begin november steeds vaker werd geschonden. Buitenlandse journalisten vroegen het hooggerechtshof dat verbod op te heffen. Het hof oordeelde daarop dat Israël een beperkt aantal journalisten zou moeten toelaten op het moment dat de Erez-grensovergang open is.

Israël opende die grenspassage vrijdag om Palestijnen met buitenlandse paspoorten de gelegenheid te bieden de Gaza-strook te verlaten. Verslaggevers werden echter geweerd.

ministe van agitatie is offline  
Oud 6 januari 2009, 15:35   #31
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Je hebt het bij het foute eind:

Maar het leger legt die beslissing dus flagrant naast zich neer:
OK, dat is dan duidelijk, hoewel het natuurlijk wel de vraag blijft of hamas, in geval Israel uiteindelijk wél journalisten toelaat, ook doorgang zal willen verlenen aan diezelfde journalisten. Ik heb daar vooralsnog, tot het tegendeel bewezen is, mijn twijfels bij.
Sus Iratus is offline  
Oud 6 januari 2009, 15:35   #32
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook voor u geldt dat u gewoon even die linkjes moet openen voordat u over de bron komt zagen die die linkjes geeft.
Wees gerust: kheb het ondertussen gelezen, maar ik ben nog niet echt overtuigd. Gesteld dat het idd om vervalsingen van foto's gaat: wat toont men dan aan? Dat de RNA gewonden ensceneert? Misschien doen ze dat. Dat zou betekenen dat het aantal gewonden in Gaza van 2000 naar 1999 moet teruggebracht worden.

Kijk: de enige manier hoe je zou kunnen proberen ahv een 'palliewood' (ik walg van de term) de Israëlische misdaden in Gaza te minimaliseren, is door aan te tonen dat:
-er substantieel minder slachtoffers zijn gevallen dan voordien door de media vermeld. 1 slachtoffer meer of minder maakt de aanvallen voor mij niet minder gruwelijk
-er veel minder onschuldigen getroffen zijn dan aanvankelijk gemeld
-de economische infrastructuur in Gaza minder sterk getroffen is dan aanvankelijk gemeld
-er geen oorlogsmisdaden zijn gepleegd door Israël (zoals daar o.m. zijn de inzet van fosfor, clustermunitie en het blokkeren van humanitaire hulp)

Bronnen als deze extrapoleren vanuit een enkele foto dat zowat alles wat in de pers verschijnt sterk door het RNA gekleurd is, en dit om sensationeler te zijn. Deze bron baseert zich daarvoor op een enkele foto. Het is idd zo dat dit veel zegt over de werking van onze media (die zouden kunnen melden dat er weinig beeldmateriaal mbt de humanitaire situatie in Gaza is door bvb de Israëlische weigering om journalisten toe te laten). Maar het zegt bijna niets over de gruwel in het conflict. Ook de VN telt immers het aantal slachtoffers, en hun bodycount is vergelijkbaar met datgene wat totnogtoe onze pers haalde. Op dat vlak lijkt er me weinig reden om zo'n zware conclusies te trekken als het artikel doet.

Wat de oorlogsmisdaden van Israël betreft:
-de aanwezigheid van witte fosfor werd afgeleid uit beeldmateriaal (althans die indruk wekt de Times door het niet nader te specifieren van andere bronnen). Ook het gebruik van clustermunitie door Israël werd afgeleid uit beeldmateriaal. Uiteraard zal de toekomst uitwijzen of het effectief om witte fosfor/clusterbommen gaat, maar vooralsnog lijkt het relevant dit te melden in de media.
-het niet doorlaten van Rode Kruis medewerkers werd door het Rode Kruis naar buiten gebracht. Bovendien is het tegenhouden van humanitaire goederen iets dat makkelijk gecontroleerd kan worden aan de grens.
-Tenslotte gaat het voorbij aan de verschillende correspondenten die andere media in de Gazastrook hebben zitten. Zo sprak de minister van agitatie over een Noorse dokter in een Gazahospitaal die contacten had met de BBC (en dus als een 'eigen bron' kan gezien worden), en zo heeft de openbare omroep een Palestijnse journalist die vanuit de Gazastrook live bericht. Voor deze twee gevallen lijkt het me erg onwaarschijnlijk dat ze de zaken bewust overdrijven uit winstbejag.

Als Geenstijl - wat zelf een Israëlisch gezinde bron bij uitstek is - aan wil tonen dat enkele foto's, beelden of wat dan ook vervalst is, dan moeten ze dat vooral doen. Sterker nog: dan is het de morele plicht om te waken over de kwaliteit van (andere) media.
Als Geenstijl (of iemand anders) deze vermeende voorvallen gebruikt om te stellen dat alle berichtgeving over de bombardementen gekleurd is, dan verschilt het in niets meer van riooljournalistiek.

mvg,

Andy

Laatst gewijzigd door Andy : 6 januari 2009 om 15:48.
Andy is offline  
Oud 6 januari 2009, 15:47   #33
Sus Iratus
Banneling

Standaard

http://nl.wikipedia.org/wiki/Pallywood

http://www.youtube.com/watch?v=t_B1H...rch=pallywood/
Sus Iratus is offline  
Oud 6 januari 2009, 16:13   #34
captain jack
Gouverneur

captain jack's schermafbeelding

Standaard

Welke nieuwswaarde heeft dit nu?
Natuurlijk wordt de media gemanipuleerd en dat is niet alleen een palestijns fenomeen. Moeten we daarom geloven dat het er ook werkelijk minder hard aan toe gaat in die gebieden?
captain jack is offline  
Oud 6 januari 2009, 16:27   #35
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Interessante draad over Pallywood, Derk.
Ben benieuwd wat we nog allemaal gaan krijgen.

Anja Meulen-Leugenbelt is in elk geval al goed bezig
met het plaatsen van fake video's om haar "argumenten" te illustreren:

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven...belt_plaa.html

Pijnlijk hoor, Anja.
PollyCorrect is offline  
Oud 6 januari 2009, 18:53   #36
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:

Oud 6 januari 2009, 19:00   #37
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Het is toch ironisch lachwekkend hoe sommigen hier goedgelovig zijn, hun goede recht natuurlijk,.

Maar om te zeggen dat de zionistjes vredelievend zijn, kan je gewoon gelijk te stellen met iemand die een beul uit de SAW afleveringen afschildert als een brave altruistische engel,.
Oud 6 januari 2009, 19:31   #38
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hoewel ik het niet zo heb op filmpjes van YouTube. Dit fragment van het doodschieten van de Palestijnse jongen Muhamad Al-Dura.
"Why so meny secrets, why so many lies ?"
http://www.youtube.com/watch?v=DzsCB...eature=related

Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 6 januari 2009 om 19:31.
Oud 6 januari 2009, 19:33   #39
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Interessante draad over Pallywood, Derk.
Ben benieuwd wat we nog allemaal gaan krijgen.
Hier Polly, nog zo'n "geënsceneerde" slachting:

http://www.standaard.be/Artikel/Deta..._001&ref=front

Citaat:
'Veertigtal doden bij aanval op VN-school'

Bij een Israëlische aanval op het vluchtelingenkamp Jabaliya in het noorden van de Gazastrook zijn minstens veertig mensen omgekomen, aldus Palestijnse medische bronnen. De slachtoffers zijn mensen die naar een door de VN bestuurde school waren gevlucht. Zij bevonden zich daarbinnen of er rond, aldus de eerste berichten.
Ze gaan wel ver hé, die mannen van Palliewood!

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 6 januari 2009 om 19:35.
E. Gidius is offline  
Oud 6 januari 2009, 19:48   #40
Romeo
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Hier Polly, nog zo'n "geënsceneerde" slachting:

http://www.standaard.be/Artikel/Deta..._001&ref=front

Ze gaan wel ver hé, die mannen van Palliewood!
De VN beweren nochtans dat het Israelische leger de coördinaten van die (VN)-school kende.
Romeo is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be