![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() uw bron was 'geenstijl.nl'. U plaatste uw reactie in ieder geval in de juiste thread.
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat ik de burgerslachtoffers onder de Palestijnen, want die zijn er natuurlijk, net zoals onder de Israeli's overigens, niet zou betreuren, want dat doe ik wel. Maar het één en ander wordt dus enorm grof uitgebuit door RNA, in hoedanigheid van spreekbuis voor hamas, en dat is een zeer kwalijke zaak. En u had dat kunnen weten E. Gidius, als u gewoon even die linkjes had geopend en gelezen en gekeken wat daar staat. |
|
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gisteravond in Netwerk kon je gewoon zien dat een Palestijnse verslaggever zwaar stond te overdrijven, zoniet te liegen. "They're only shooting on babies, not on Hamas" (They = leger Israel) Zelfs de Nederlandse presentator voelde nattigheid. |
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rest nog dat de Gaza natuurlijk geen persvrijheid kent zoals we hier kennen. |
|
![]() |
![]() |
#26 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat laatste is waar en daar heb ik dan ook geen begrip voor.
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
EDIT: ik kan het bij het foute eind hebben natuurlijk. Laatst gewijzigd door Sus Iratus : 6 januari 2009 om 15:20. |
|
![]() |
![]() |
#29 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Israel leeft in een continue staat van oorlog. dan is het gemakkelijk om martial law te hanteren, wat tijdelijk democratische instellingen en mentaliteit opzij schuift.
#30 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() OK, dat is dan duidelijk, hoewel het natuurlijk wel de vraag blijft of hamas, in geval Israel uiteindelijk wél journalisten toelaat, ook doorgang zal willen verlenen aan diezelfde journalisten. Ik heb daar vooralsnog, tot het tegendeel bewezen is, mijn twijfels bij.
|
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Kijk: de enige manier hoe je zou kunnen proberen ahv een 'palliewood' (ik walg van de term) de Israëlische misdaden in Gaza te minimaliseren, is door aan te tonen dat: -er substantieel minder slachtoffers zijn gevallen dan voordien door de media vermeld. 1 slachtoffer meer of minder maakt de aanvallen voor mij niet minder gruwelijk -er veel minder onschuldigen getroffen zijn dan aanvankelijk gemeld -de economische infrastructuur in Gaza minder sterk getroffen is dan aanvankelijk gemeld -er geen oorlogsmisdaden zijn gepleegd door Israël (zoals daar o.m. zijn de inzet van fosfor, clustermunitie en het blokkeren van humanitaire hulp) Bronnen als deze extrapoleren vanuit een enkele foto dat zowat alles wat in de pers verschijnt sterk door het RNA gekleurd is, en dit om sensationeler te zijn. Deze bron baseert zich daarvoor op een enkele foto. Het is idd zo dat dit veel zegt over de werking van onze media (die zouden kunnen melden dat er weinig beeldmateriaal mbt de humanitaire situatie in Gaza is door bvb de Israëlische weigering om journalisten toe te laten). Maar het zegt bijna niets over de gruwel in het conflict. Ook de VN telt immers het aantal slachtoffers, en hun bodycount is vergelijkbaar met datgene wat totnogtoe onze pers haalde. Op dat vlak lijkt er me weinig reden om zo'n zware conclusies te trekken als het artikel doet. Wat de oorlogsmisdaden van Israël betreft: -de aanwezigheid van witte fosfor werd afgeleid uit beeldmateriaal (althans die indruk wekt de Times door het niet nader te specifieren van andere bronnen). Ook het gebruik van clustermunitie door Israël werd afgeleid uit beeldmateriaal. Uiteraard zal de toekomst uitwijzen of het effectief om witte fosfor/clusterbommen gaat, maar vooralsnog lijkt het relevant dit te melden in de media. -het niet doorlaten van Rode Kruis medewerkers werd door het Rode Kruis naar buiten gebracht. Bovendien is het tegenhouden van humanitaire goederen iets dat makkelijk gecontroleerd kan worden aan de grens. -Tenslotte gaat het voorbij aan de verschillende correspondenten die andere media in de Gazastrook hebben zitten. Zo sprak de minister van agitatie over een Noorse dokter in een Gazahospitaal die contacten had met de BBC (en dus als een 'eigen bron' kan gezien worden), en zo heeft de openbare omroep een Palestijnse journalist die vanuit de Gazastrook live bericht. Voor deze twee gevallen lijkt het me erg onwaarschijnlijk dat ze de zaken bewust overdrijven uit winstbejag. Als Geenstijl - wat zelf een Israëlisch gezinde bron bij uitstek is - aan wil tonen dat enkele foto's, beelden of wat dan ook vervalst is, dan moeten ze dat vooral doen. Sterker nog: dan is het de morele plicht om te waken over de kwaliteit van (andere) media. Als Geenstijl (of iemand anders) deze vermeende voorvallen gebruikt om te stellen dat alle berichtgeving over de bombardementen gekleurd is, dan verschilt het in niets meer van riooljournalistiek. mvg, Andy
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 6 januari 2009 om 15:48. |
|
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Gouverneur
|
![]() Welke nieuwswaarde heeft dit nu?
Natuurlijk wordt de media gemanipuleerd en dat is niet alleen een palestijns fenomeen. Moeten we daarom geloven dat het er ook werkelijk minder hard aan toe gaat in die gebieden? |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Interessante draad over Pallywood, Derk.
Ben benieuwd wat we nog allemaal gaan krijgen. Anja Meulen-Leugenbelt is in elk geval al goed bezig ![]() met het plaatsen van fake video's om haar "argumenten" te illustreren: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven...belt_plaa.html Pijnlijk hoor, Anja. |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#37 |
|
![]() Het is toch ironisch lachwekkend hoe sommigen hier goedgelovig zijn, hun goede recht natuurlijk,.
Maar om te zeggen dat de zionistjes vredelievend zijn, kan je gewoon gelijk te stellen met iemand die een beul uit de SAW afleveringen afschildert als een brave altruistische engel,.
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoewel ik het niet zo heb op filmpjes van YouTube. Dit fragment van het doodschieten van de Palestijnse jongen Muhamad Al-Dura. "Why so meny secrets, why so many lies ?" http://www.youtube.com/watch?v=DzsCB...eature=related Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 6 januari 2009 om 19:31. |
|
![]() |
![]() |
#39 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.standaard.be/Artikel/Deta..._001&ref=front Citaat:
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 6 januari 2009 om 19:35. |
||
![]() |
![]() |
#40 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |