Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 januari 2009, 20:04   #21
Guust
Partijlid

Standaard

FNH USA, voluit FN Herstal USA is de Amerikaanse tak van FN.
Het Waalse gewest is 100% van de complete FN groep en dus ook van de Amerikaanse tak.

http://www.fnherstal.com/index.php?id=161

Laatst gewijzigd door Guust : 9 januari 2009 om 20:07.
Guust is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2009, 13:34   #22
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guust Bekijk bericht
FNH USA, voluit FN Herstal USA is de Amerikaanse tak van FN.
Het Waalse gewest is 100% van de complete FN groep en dus ook van de Amerikaanse tak.

http://www.fnherstal.com/index.php?id=161
FN is toch Belgisch of niet? Waar ligt de hoofdzetel, wie beslist? Wie verkoopt dus de wapens?
Net nog gehoord dat Belgie de 5de grootste wapenleverancier is aan Israel... Het Belgische oorlogsapparaat draaid goed zo te horen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2009, 13:48   #23
ZERO
Gouverneur

ZERO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
FN is toch Belgisch of niet? Waar ligt de hoofdzetel, wie beslist? Wie verkoopt dus de wapens?
Net nog gehoord dat Belgie de 5de grootste wapenleverancier is aan Israel... Het Belgische oorlogsapparaat draaid goed zo te horen.
Als ik mij niet vergis is dat overgeheveld naar de deelstaten.
Oud 10 januari 2009, 13:50   #24
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

DAT vind ik al veel straffer,dan het eerdervermelde feit dat de Amerikaanse divisie wapentuig vervaardigt en verkoopt aan een Amerikaanse overheidsinstelling......
(en ik beweer nogmaals dat de Belgische "hoofdzetel" daar niet de geringste invloed meer op heeft!)

Onze politici gaan kindjes met blutsen en builen uit Gaza naar hier halen om te verzorgen,maar de middelen om die blutsen en builen te veroorzaken verkopen wij dan wel,rechtstrreeks....euh.....aan.....

Laatst gewijzigd door kelt : 10 januari 2009 om 13:52.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2009, 13:57   #25
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht

DAT vind ik al veel straffer,dan het eerdervermelde feit dat de Amerikaanse divisie wapentuig vervaardigt en verkoopt aan een Amerikaanse overheidsinstelling......
(en ik beweer nogmaals dat de Belgische "hoofdzetel" daar niet de geringste invloed meer op heeft!)

Onze politici gaan kindjes met blutsen en builen uit Gaza naar hier halen om te verzorgen,maar de middelen om die blutsen en builen te veroorzaken verkopen wij dan wel,rechtstrreeks....euh.....aan.....
Dus FN opent ergens een vestiging maar heeft er geen zeggenschap meer over? Vreemd. Waar haal je dat eigenlijk vandaan?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2009, 15:08   #26
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus FN opent ergens een vestiging maar heeft er geen zeggenschap meer over? Vreemd. Waar haal je dat eigenlijk vandaan?
De bekende FN-individuele wapentypes worden ook buiten Belgie vervaardigd,en zijn zichtbaar in handen van regimes die nooit een exportvergunning vanuit belgie zouden gekregen hebben,wegens burgeroorlog bezig of "raar" regime"....(de Nepal-kwestie was waarschijnlijk de laatste keer dat FN nog dat risico gelopen heeft)

Wat zegt dit over het belang van het "hoofdkwartier"?

Bovendien kan ik me echt niet voorstellen dat de Strijdkrachten van de Verenigde Staten,grote afnemer van produkten vervaardigd in de Amerikaanse FN-vestigingen,en vrijwel constant in oorlog,(en menigmaal in tegenspraak met de Belgische diplomatieke houding omtrent het conflict) ,dat zou doen als de betreffende Amerikaanse Vestiging zich ook maar een reet zou aantrekken van het "Hoofdwartier" en de Belgische politiek in deze....

Laatst gewijzigd door kelt : 10 januari 2009 om 15:10.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be