![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten boetes proportioneel gemaakt worden aan het inkomen? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
35 | 33,02% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
54 | 50,94% |
alleen de hogere boetes |
![]() ![]() ![]() |
5 | 4,72% |
anders en beter |
![]() ![]() ![]() |
12 | 11,32% |
Aantal stemmers: 106. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In mijn gemeente is het 25 €sent per week per boek, en als ze een brief moeten sturen dan betaal je 1,25€ voor de postzegel. Als er geen andere mens achter het boek gevraagd heeft, kan je tweemaal verlenging aanvragen, gratis voor nikske. Het zou me verwonderen dat het Vlaams bibdekreet zo'n hoge boetes als jij zegt, zou toelaten, want het is de bedoeling van een bib om laagdrempelig te zijn voor kansarmen. Kom jong, eieren of jong, hebt ge overdreven of komen er verontschuldigingen?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Jij verliest zeker nooit een vervaldatum uit het oog? Die gastjes die denken dat iedereen zomaar elke waanzinnig hoge boete kan betalen, zijn financiële terroristen tout court. Ik ga er in het vervolg op aandringen, gewoon in de nor mijn boete te mogen gaan uitzitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=eno2;3911875]
Citaat:
Als u vier boeken ontleent en u negeert de ontleentermijn, dan lijkt het me normaal dat een bibliotheek u beboet. U heeft immers een stuk werkkapitaal van de gemeenschap in handen dat u schijnbaar niet tijdig wilt binnenbrengen. En dat kapitaal - vier boeken bijvoorbeeld - bedraagt wel meer dan vijfentwintig euro. Boeken kosten echt wel geld! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Wanneer bepaald gedrag moet afgekeurd worden via boetes, dan kan men niet anders dan volgens inkomen de graad van de boete bepalen. Een boete is een straf en moet gevoeld worden door de dader. Armen en minder-verdieners moeten niet harder gestraft worden dan rijken door een even zware boete te krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rijbewijs met strafpunten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Parlementslid
|
![]() Sint-Niklaas en de Kerstman zijn helaas weer verleden tijd...Wie iets verkeerd doet moet op de blaren zitten, zo simpel is het, en dan best in verhouding tot het inkomen. 5O€ is voor de een enorm veel geld, terwijl 5OO€ voor een ander een peulschil is - trouwens dat is niet origineel: in Finland is het zo - je inkomen is er immers bekend, ook bij de politie, dus waarom zou het hier niet kunnen??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En voor een graaf Lippens is €100 hetgeen dat onder zijn linker pinknagel plakt nadat hij gaan schijten is. Citaat:
Natuurlijk hebben de sjoemelaars hier weeral een voordeel, maar het zal toch al harder pikken voor velen met wat cash achter de hand. Of anders moeten we gewoon geldboetes gaan omzetten in een effectieve werkstraf. Per €100 een dag in de steenkoolmijnen ofzo.
![]() |
![]() |
#32 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Boetes creëer je zelf, en daar moet je de gevolgen maar van dragen.
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() [quote=Jan van den Berghe;3911917]
Citaat:
5jan, de dag nadien leverde ik de boeken binnen. Daarvoor moest ik vijftig kilometer ver met de trein naar Gent. Ik wens niet overmatig beboet te worden voor de kerst & nieuwjaarsvertragingen van de post. deze boetes worden per dag berekend. In het vervolg ga ik in de bak zitten, bij overmatige en onverantwoord hoge beboeting buiten mijn fout. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
had je nu nog gezegd: per 200euro een dagje op een energiemolen trappen. Dan was je helemaal mee met de tijd. Groene alternatieve energie... gezond voor het menselijk lichaam en nuttig voor de maatschappij. Dus alle gevangenissen worden energiecentrales. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Gouverneur
|
![]() Weer van die sossen regels, iedereen ongelijk voor de wet.
En als uw salaris uit het buitenland komt? Een forfait? |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet je: ik verdien veel inderdaad, maar alle diensten die ik krijg van de overheid krijg ik NOOIT sociaal tarief, en mag ik altijd het maximum betalen. Die sociale incest houdt zijn soort continu in stand. Het eerste principe zou moeten zijn: iedereen gelijk voor de wet, ook de sociale uitkeringen en geen sociale regels meer voor huurhuizen, terugbetalingen ziekenfonds, kinderopvang, subsidies voor isolatie en andere premies. Feitelijk hebben al die regels niets te maken met een economische realiteit, of een economische behoefte. Evenmin hebben ze te maken met een sociale realiteit of een sociale behoefte. Als iemand aan een minimuloon zijn gezondheidszorg niet kan betalen, dan moet je die mens gewoon meer betalen... Volgens mij bestaan er netzoals je taksen hebt die meer kosten om ze te innen dan ze in de schatkist brengen, van die subsidiemaatregelen die meer kosten om ze uit te betalen dan ze feitelijk uitbetalen.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 12 januari 2009 om 11:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dan is er geen gevoel van straffeloosheid aangezien diegenen die proportioneel het minst verdienen evenveel betalen als nu het geval is. Enkel diegenen die de boetes nu niet voelen in hun portemonnee worden hierdoor geraakt. (Proportionele boetes =\= lage boetes) Laatst gewijzigd door captain jack : 12 januari 2009 om 11:29. |
|
![]() |
![]() |