![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Kwaliteitscontrole zou enkel passen in een volledig door de overheid geregelde productie en distributie met navenante taksering enzo ![]() De Noorderburen hun gedoogbeleid is lang niet zo uitgewerkt waardoor huidige excessen (zowel voor prijs als THC-gehalte) mogelijk zijn en de georganiseerde misdaad (en ook een stel moslimfundamentalisten!) poen blijft scheppen.
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er zijn echter wel praktische problemen: enkel de vrouwtjes zijn smoorbaar, de mannatjes bevatten minder thc. Om zeker 1 vrouwtje te hebben moet je minstens 5 plantjes zetten, wat al rap kan geinterpreteerd worden als 'kwekerij'. Je kan ook een stekje gaan halen in Nederland, gegarandeerd een vrouwtje, maar ik denk niet dat het toegelaten is om een weedplant te importeren. Daarnaast is het moeilijk om in een stadstuintje ne plant te zetten. Die dingen groeien als zot. Een grote varieteit in volle grond kan wel twee meter en meer worden. Dan kunnen de flikken, als ze willen, uw toch nog oppakken voor overlast, want ze ruiken nog eens redelijk sterk. Men is nu eenmaal supergevboelig als het over drugs gaat. Als de kindjes van de buren in de tuin zitten is het niet echt aangeraden dat er constant een hennepgeur hangt, ook al is dat onschadelijk. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() cannabis en alcohol zijn allebei voor losers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Overlast, probleemgebruik enz zijn veel te vage termen (vgl uitspraken West-Vlaanderen es met Limburg of Luik) en tsja, boetes betalen is strikt genomen niet hetzelfde als juridisch vervolgd worden... Maw voor 't gerecht is het misschien wel "laagste prioriteit" maar de vrienden in het blauw kunnen u nog steeds erover aanspreken, afpakken enz. Halfslachtige maatregelen en onduidelijkheid op het terrein: lang leve ons!
![]() |
![]() |
#27 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Raf heeft gesproken! Nu allemaal zwijgen! Das pas democratie! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De stepping-stone-theorie gaat ervan uit dat "alles begint bij cannabis" en dat cannabisgebruik leidt tot het gebruik van hardere drugs. Deze theorie beweert dat je lichaam door het gebruik van cannabis, meer en zwaardere drugs nodig gaat hebben. Dit is niet het geval. Het is wél zo dat harddruggebruikers bijna altijd cannabis gebruikt hebben. Maar tegelijk blijkt dat de grote meerderheid van alle cannabisgebruikers er voor zijn of haar dertigste mee stopt en nooit in contact komt met andere illegale drugs. Het product cannabis op zich kan dus niet beschouwd worden als de oorzaak voor het gebruik van andere illegale drugs. De misvatting bestaat omwille van de verwarring tussen het statistische verband en het oorzakelijk verband. Als men naar de statistieken kijkt zullen alle harddruggebruikers voorheen ook wel melk gedronken hebben. Daarmee is melk nog geen oorzaak van harddruggebruik. Het verband tussen cannabisgebruik en harddruggebruik is eerder een gevolg van een persoonlijke keuze om meer of harder te gebruiken. Ook de vriendenkring kan veel invloed uitoefenen om ook andere drugs te proberen. Wie cannabis gebruikt, komt in contact met een milieu waar ook andere illegale drugs kunnen circuleren. Hoe gemakkelijker andere drugs bereikbaar worden, hoe kleiner de overstap. Een cannabisgebruiker heeft al een zekere drempel genomen die niet-gebruikers nog moeten nemen. De “volgorde” in het druggebruik heeft vaak ook te maken met de verkrijgbaarheid van verschillende drugs op verschillende leeftijden, waarbij de moeilijkst verkrijgbare drug aan het einde van de reeks staat. Bron: http://www.druglijn.be/info_drugs/Ve...ing_stone.html Is dat "doorslaggevend" genoeg, betweter?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Welke statistiek? Welke publicatie? Komt het uit uw rechter of uw linker duim? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Eén ding is duidelijk: softdrugs leiden niet automatisch tot harddrugs. Dat blijkt wél uit de statistieken. Anders zou het aantal harddrugsgebruikers vele hoger moeten liggen. Dus op dat vlak is de stepping stone theorie in elk geval fout. Om aan te tonen dat je door een joint sneller harddrugs zou beginnen nemen heb je weldegelijk een experiment nodig. Waarop die publicaties zich dan moeten baseren? Op natte vingerwerk en waarin de auteur gelooft. Niet meer waarde dan een post op dit forum dus. Voor mij is het eenvoudig: laat iedereen geloven in zijn theorie en die theorie toepassen op zichzelf en zijn vriendenkring. En laat drugs legaal verkopen. Ik zie niet in waarom ik beter dan iemand anders zou weten wat goed voor hem/haar is.
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() men zou alle drugs moeten verbieden.
als mensen zelf zouden weten wat goed voor hen is, waarom roken ze dan, waarom nemen dan ze drugs, waarom kijken ze dan naar de pfaffs? |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben misschien idioot, maar ik vrees voor u hetzelfde en op goeie gronden! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar misschien kan jij eens op de proppen komen met een "wetenschappelijke" studie die aantoont dat de stepping-stone theorie wèl klopt. Wie weet slaag je er wel in iets aan te tonen waar de academische wereld tot op vandaag het onderspit moest delven. Komaan, have a go!
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Burgemeester
|
![]() Goh......eigenlijk zijn heel die steppingstone-theoriën ook niet zo belangrijk. voor elke studie of artikel die de steppingstonetheorie bevestigt is er wel eentje die ze weerlegt.
Centrale vraag is of wij als overheid druggebruik gaan verbieden, wetende dat op die manier ontzettend veel mensen daardoor in contact komen met het criminele milieu en dus in het undergroundmilieu terechtkomen OF willen we de bevolking zelf een deel van de verantwoordelijkheid laten nemen voor hun daden. Het is toch wel zo dat alcohol een even grote risicofactor vormt, maar wel algemeen aanvaard is. De overheid heeft niet de taak om elke klein risico uit het dagelijkse leven te verbannen, de overheid kan wel informeren zoals het hoort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb voor de duidelijkheid nog wat woordjes rood gekleurd die u aan het nadenken zouden moeten zetten regarding stepping stones.
![]() |
![]() |
#39 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Of is dat plots te veel verantwoordelijkheid als de maatschappij de gevolgen van uw misbruiken niet meer wenst te betalen?
![]() |
![]() |
#40 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ik begrijp perfect uw standpunt. En ik kan er zelf gedeeltelijk mee akkoord gaan, alleen: wat is de oorzaak? Wat is de oorzaak van mijn levercirrose? Wat is de oorzaak van mijn leverkanker? Ligt die oorzaak bij genetica of bij levensgewoonten, wie moet het controleren, wie moet het vaststellen? Wat zijn wij voor volk als we mensen in problemen ook nog een financieel droogleggen? Het is idd. een interessant uitgangspunt, maar wel een zeer moeilijk realiseerbaar. |
||
![]() |
![]() |