![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: dit jaar ga ik stemmen op iets | |||
rood |
![]() ![]() ![]() |
12 | 22,64% |
blauw |
![]() ![]() ![]() |
5 | 9,43% |
heel Vlaams |
![]() ![]() ![]() |
24 | 45,28% |
zoals Slp |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,89% |
zoals LDD |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,77% |
groen |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,55% |
cvp |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
ik ga op reis in juni |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,89% |
ik wil op reis in juni |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
blank |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,55% |
Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat een ijzersterke argumentatie. Hier komt mijn weerwoord zie: Al wie deze EU niet wil afbreken is een fascist en een nazi. Nu gij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is idd geen argumentatie. Maar soms helpt shockeren, provoceren een beetje. Dat de opponent dan juist met uitstekende argumenten komt om me te tonen dat ik het volkomen fout heb.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() EVP-ED of ALDE ......Ligt aan de kandidaat en partij (Europese fracties bestaan soms uit meerdere partijen uit dezelfde lidstaat), zolang deze/die in ieder geval niet Eurosceptisch is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() waarom met de hoofden in europese wolken zweven als 1 op 4 Vlamingen stemt op een partij die anti-europa is
volgens mij is 1 op 3 Vlamingen dagelijks druk bezig met besparen op zn uitgaven en vraagt hij zich daarbij af wat europa hem al heeft opgeleverd |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() Punt 1 mag ik pro-europees zijn, daarmee zweef ik nog niet in tegendeel.... Wat Europa oplevert (punt 2) is net zo terecht als af te vragen wat je lidstaat oplevert. De voordelen zijn veelal indirect maar worden wel concreet, omdat de lidstaten eenzelfde maatstaf krijgen en men de mogelijkheid krijgt tussen lidstaten meer af te straffen....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() (als ik hiermee de Mp-prijs niet win danwetikhetnimeer (Mooiste Peiling)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() boycotten die zever!
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal niet. Het subsidiariteitsbeginsel is evengoed van toepassing op Europa, dat overigens bovendien volstrekt ondemocratisch is.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar om nog maar weer eens iets te noemen. Er zijn problemen die niet aan de grens stoppen, bvb milieuvervuiling, maffia-achtige criminaliteit, energievoorziening, financiële controle op internationaal operende banken, immigratie van buiten Europa terwijl in de EU de interne grenzen open zijn. Die problemen moet je minstens op Europees niveau tackelen, wil je als burger je gewicht in de schaal leggen. Als je dat laat oplossen door onderonsjes van regeringsleiders werkt dat niet goed, en dat hebben we de afgelopen 50 jaar kunnen merken. Wij als burgers moeten zorgen dat we rechtstreeks invloed krijgen op het Europese beslissingsproces. Hoe je daarbij de Vlaamse kaart moet gebruiken, zie ik niet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() nalistische en elitaristische houding van de eurofielen? Ik lach hen liever uit in hun dwaasheid en lompheid.
en ween bij het dure prijskaartje |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Is dit argumentatie? elitaristische houding van de Vlamingen? Ik lach hen liever uit in hun dwaasheid en lompheid, en ween bij het dure prijskaartje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() wat is het argument voor een dure eenmaking ?
wie betaalt het gelag ?? geen argumentatie , ik wil er alleen op wijzen dat steeds dezelfde pineuten er voor opdraaien |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De argumentatie van de euroreich-adepten komt eigenlijk hierop neer:
X zorgt voor problemen, om die problemen op te lossen moeten we gewoon X nog wat groter en sterker maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik Belg was stemde ik natuurlijk Oranje (NVA).
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zal het met iedereen eens zijn dat de EU niet functioneert zoals het eigenlijk zou moeten. Dat er democratische tekorten bestaan. Maar is dat dan reden om de EU af te breken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() het is het zoveelste burokratische monster , dat onze centen opeet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Burgemeester
|
![]() wie stemt word getemd
Het is hoog tijd om de partijdiscipline te sprake te brengen. Het is het gif voor de democratie: http://forum.politics.be/showthread.php?t=118274 |
![]() |
![]() |