Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2009, 18:52   #21
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Voor het winkelen zou dat wel fijn zijn, zo'n Franse enclave. Veel producten, vooral voedsel en drank, maar ook bijv. wasproducten , zijn veel goedkoper in Frankrijk dan hier. De keuze van merken is ook anders, dus je zou direct een hoop meer keuze hebben in de combinatie van Vlaanderen en (Frans) Brussel . Ik ben vóór.
Ik vrees wel dat er een grote evacuatie van bedrijven zal zijn. In Brussel hebben ze dan 35-uren week en 2 kilometer verder niet meer.
En dan elke twee maand een staking van het openbaar vervoer in Brussel, da's ook wel lastig. Maar ik vermoed dat een TGV tiket vanuit Brussel naar elders in Frankrijk dan weer goedkoper zal zijn.
't lijkt me een interessante optie.

Uw 'droom' bestaat al. Carrefour.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 19 januari 2009 om 18:53.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2009, 20:14   #22
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
verhuis jij dan maar naar Brussel, Zucht.
ik zal wel een huisje en werk zoeken in Nederland (alles even goedkoop als in Frankrijk alleen de taal en de mentaliteit is anders).
Om dit even te beamen: mijn Poolse vriendin is vorig jaar uit de Parijse agglomeratie naar de Randstad verhuist. Ze spreekt ook vloeiend Frans en Engels. Maar één grote opluchting. Een verademing kwa mentaliteit. Ze wil nooit meer terug. Ga maar eens daar een huis huren met een buitenlands accent. Of een baan zoeken. Leuk, receptioniste zijn, als psychologe.

Nu zit ze tussen die verschrikkelijke (etc etc) Hollanders, die haar accepteren en ondersteunen, heeft een normale goedbetaalde en leuke baan en elke dag plezier in haar werk. Kan met iedereen in de straat opschieten. (ook met de Vlaming die daar woont )

Ja, slechts een persoonlijk voorbeeld, totaal niet onderbouwd met statistiek, maar wel dicht bij huis.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2009, 11:29   #23
Leo
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NVDW Bekijk bericht
Een politieke analyse waar ik, met alle respect, mijn derrière mee afkuis.
Ik vrees dat dit als weerlegging van de bedoelde analyse weinig zoden aan de dijk zet. Het zou wel eens averechts kunnen werken...
Leo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be