![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De wet ijvert voor GELIJKE kansen, dus iedereen gelijk voor de wet Blank of zwart, rood of groen, iedereen gelijk
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je moet een politieagent alleen binnenlaten als hij/zij een huiszoekingsbevel heeft. Een politieagent die aanbelt zal altijd vragen of hij/zij binnen mag komen. Ze deed waarschijnlijk haar schoenen uit omdat die man haar dat vroeg, zoals hij dat aan elke bezoeker vraagt. Dit heeft bij mijn weten niets te maken met de Islam, maar met gebruiken uit sommige regio's. Laatst gewijzigd door artisjok : 17 januari 2009 om 18:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen gelijk voor de wet zeg je toch? Citaat:
Ik wens je veel succes toe. Laatst gewijzigd door daiwa : 17 januari 2009 om 18:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Even terug naar de essentie van deze draad:
"Turkse man wil niet door vrouw worden verhoord." Die schoenen zijn vijgen na Pasen. Het verbaast me dat de vraag: "wat is cultuur?" nog niet is gesteld! |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Achterhaald. Hij is wel door een vrouwelijke agente verhoord.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 17 januari 2009 om 20:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben van Turkse origine. Mijn directe overste is een vrouw. Zij hoeft echt niet iedere keer haar schoenen uit te doen als ze mij een opdracht geeft.
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar mensen toch; je schoenen uitdoen is wanneer je moslims bezoekt en zeker Turken heel gewoon en ik heb daar nooit een probleem van gemaakt!
Das dan ook niet de kern van de zaak. Ik had hetzelfde gedaan om die Turkse meneer diplomatisch duidelijk te maken dat hij gewoon met een vrouwelijke agente moet praten, onderdeel van cultuur en punt uit. Respect, zo simpel is het. Ik had hem ineens meegegeven dat dit niet meer ter sprake kon komen ; respect voor agenten in burger ongeacht geslacht is hier de regel. En er en grapje bijgedaan; hij is toch ook Belg? Nou dan, waar hebben we het dan over? Dit wordt dus niet meer in vraag gesteld, en daar doe ik graag even mijn schoenen voor uit hoor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() een bril dragen is niet het zelfde als een religie e
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij hoorde waarschijnlijk nog nooit van scheiding tussen kerk en staat? Of gaan we discrimineren en aan ongelovigen het recht ontzeggen een agent die hen niet aanstaat te weigeren? Citaat:
Laatst gewijzigd door daiwa : 18 januari 2009 om 13:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() voila en zo is het dat ik de meeste van mijn turkse kennissen ook ken.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 januari 2009 om 14:01. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Deze draad begint wel degelijk belachelijke proporties aan te nemen.
1. Een burger is niet verplicht een agent te woord te staan (het geeft wel een betere indruk wanneer je dit wel doet) 2. Een burger is niet verplicht een agent binnen te laten zonder huiszoekingsbevel. 3. Als iemand bij mij binnenkomt heb ik liever dat hij zijn schoenen uitdoet. Daarom staan er altijd extra pantoffels klaar. Je weet nooit of je bezoeker net in een drol getrapt is. En stront in uw vast tapijt is niet meteen aangenaam. Als die bezoeker dat niet doet is dat ook meteen een gebrek aan beleefdheid en respect voor iemand anders zijn spullen. Simpel. Dit heeft dus niets maar dan ook niets met cultuur of religie te maken.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 18 januari 2009 om 14:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als een agent je wil verhoren ben je wel verplicht dat te ondergaan. Wil je dat thuis niet doen zal er rap een bevel tot medebrenging liggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Woon je in de VS ofzo? Hier moeten ze de politie ter woord staan of je mag naar het bureautje komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fallen Agel alsjeblieft zeg!
Wanneer je een agent binnenlaat kun je echt niet eisen dat hij of zij haar schoenen uitdoet, of je nu pantoffels hebt klaarstaan of niet! En dat is niet waar de discussie over gaat; wel over een Turkse man die een probleem heeft met agenten wanneer dit vrouwen zijn. Zeg eens;; moeten we daar begrip voor hebben? Waarom eigenlijk; de wt schrijft gelijke behandeling van mannen en vrouwen voor en als die Turkse man daar echt niet mee kan leven hoort hij hier niet thuis. Dat er is geprobeerd dit op een diplomatische manier te doen vind ik goed maar het mag verdorie geen voorwaarde zijn, die man discrimineert endat kan niet, mocht het een mevrouw met hoofddoekje zijn geweest was je dan ook zo begripvol?? Nee zeg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 18 januari 2009 om 15:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nogmaals achterhaald. Hij heeft wel die vrouw te woord gestaan. (hetgeen hij trouwens niet verplicht is te doen)
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hallo???
Dat wilde hij eerst niet;maar werd overhaald door het scharmeoffensief waarbij hij werd gewezen op het respect voor cultuur! Niets achterhaald dus want das nu net de discussie op het forum; wat te denken van ene Turkse man die de gelijkheid man en vrouw weigert te erkennen?? Je mag een agent buiten laten staan; maar daar gaat de discussie niet over! |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Veel mensen vergeten trouwens dat de politie niet uw vriend is.
In hun werkbeschrijving staat immers niet dat ze uw vriend moeten worden. De taak van de politie is om u te vinden en ervoor te zorgen dat je veroordeelt kan worden, onschuldig of niet.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 18 januari 2009 om 15:20. |
![]() |
![]() |