Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 januari 2009, 19:50   #21
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Depth of Field Bekijk bericht
Jij wil het niet snappen hé?

Drosophila WIL NIET dat jij de keuze hebt om al dan niet op die link te klikken, immers, Drosophila behoort tot een select groepje dat de juiste ideologie aanhangt en daarom gemachtigd is voor anderen te beslissen wat zij al dan niet te zien moeten krijgen.

Duidelijk?
Yes Massa
Oud 17 januari 2009, 22:38   #22
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Zoals ik zeg tegen iedereen die zaagt over de "selectiviteit" van de moderatie: "Don't like it? Leave it!" Heb nog nooit problemen gehad hier. Denk dus dat het probleem eerder bij gebruikers dan bij moderatie moet gezocht worden.
Lees dan maar eens waarvoor ik strafpunten aan kreeg gesmeerd in dit subforum, het laatste topic gestart door mij.

En zie wat je omgekeerd allemaal tegen mij mag zeggen, zonder boe of bah.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2009, 22:43   #23
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Daar staat niets racistisch in die post, er wordt namelijk geen enkel ras of ethnische groep in gediscrimineerd.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2009, 22:45   #24
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Lees dan maar eens waarvoor ik strafpunten aan kreeg gesmeerd in dit subforum, het laatste topic gestart door mij.

Er is geen enkele reden waarom de moderatie jouw persoonlijke aanvallen niet zou bestraffen.
Oud 17 januari 2009, 23:02   #25
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Ik ben rechts en ben pro-Palestina. Wat nu?
Waarom ben je dan niet naar Gaza vertrokken?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2009, 23:06   #26
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Ik moet de moderatie nu eens gelijk geven,ik raak emotioneel in de war bij het zien van de beelden op de Gaza nu,de bloedende kinderen die in ziekenhuizen binnen stromen raken mij soms erg diep ,ik verdraag dat niet meer
Dus graag in een link met verwijzing naar schokkende beelden van Gaza AUB
Oud 17 januari 2009, 23:07   #27
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Er is geen enkele reden waarom de moderatie jouw persoonlijke aanvallen niet zou bestraffen.
Er is ook geen enkele reden om mij te bestraffen als ik een groep wijs op hun discussiestijl.
Integendeel, een beloning daarvoor zou niet misstaan.

Ten tweede is er geen enkele reden om andere hun persoonlijke aanvallen tav mij te laten staan.

Wat voor zin heeft een forumreglement anders, als het voor de ene heel ruim en voor de andere heel strikt geînterpreteerd wordt?
Oud 17 januari 2009, 23:11   #28
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is ook geen enkele reden om mij te bestraffen als ik een groep wijs op hun discussiestijl.
Integendeel, een beloning daarvoor zou niet misstaan.

Ten tweede is er geen enkele reden om andere hun persoonlijke aanvallen tav mij te laten staan.

Wat voor zin heeft een forumreglement anders, als het voor de ene heel ruim en voor de andere heel strikt geînterpreteerd wordt?
1) idd, maar persoonlijke aanvallen (zoals degene waarvoor jij je strafpunten hebt gekregen) kunnen niet door de beugel.
2) Dat doen ze ook niet, maar ze kunnen onmogelijk alles bestraffen wat jij interpreteert als een persoonlijke aanval. Dat wordt simpelweg niet meer houdbaar (als je het woordje "haataap" naar een groep al persoonlijk vindt, tja ...)

Maar dit is de plaats noch het moment om daarover te blijven discussiëren. De mods hebben hun standpunt erover (al meerdere malen) duidelijk gemaakt.
Oud 17 januari 2009, 23:58   #29
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Waarom ben je dan niet naar Gaza vertrokken?
Examens

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2009, 23:58   #30
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Ik zeg alleen maar lieve dingen hoor!

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 00:04   #31
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
1) idd, maar persoonlijke aanvallen (zoals degene waarvoor jij je strafpunten hebt gekregen) kunnen niet door de beugel.
2) Dat doen ze ook niet, maar ze kunnen onmogelijk alles bestraffen wat jij interpreteert als een persoonlijke aanval. Dat wordt simpelweg niet meer houdbaar (als je het woordje "haataap" naar een groep al persoonlijk vindt, tja ...)

Maar dit is de plaats noch het moment om daarover te blijven discussiëren. De mods hebben hun standpunt erover (al meerdere malen) duidelijk gemaakt.
Savatage, jij bent ******* is een belediging.
Savatage, jouw post is ****
is geen persoonlijke belediging, maar het aanspreken op iemand's gedrag. Dat mag van de moderatie. Kijk maar naar de ettelijke discussies die hierover gevoerd zijn in suggesties en mededelingen.

Ik heb veel persoonlijke aanvallen aan mij gericht gekregen die gingen over mijn persoon, en niet over mijn gedrag.
Ondanks dat ik deze gerapporteerd heb, heeft de moderatie ze niet geknipt en de gever er strafpunten voor gegeven, maar ofwel niets gedaan (meestal) ofwel de gehele thread verwijderd zodat alle bewijzen van beledigingen verdwenen maar de perso(o)n(en) ongestraft bleef.
Mensen haataap noemen (wtf), gaat ook over de persoon, en niet over zijn gedrag...
Het feit dat die haataap niet geknipt is, is iets waar ik me maar heel koest over zou houden als ik jou was, want het toont zwart op wit aan hoezeer de moderatie met twee maten en twee gewichten werkt en is bijgevolg een argument wat jij beter niet kan gebruiken.
Oud 18 januari 2009, 12:09   #32
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Voor u is alles wat niet direct met uw mening en opvatting van de werkelijkheid strookt al gauw racisme, waarna u klaarblijkelijk meer dan gaarne dat vermeende racisme 'signaliseert' (een mooi eufemisme om uw eigen rodedriehoekjesklikkerij & gestapo/stasi-gedrag mee aan te duiden), zoals u zelf overigens al toegaf.

Mensen zoals u hollen begrippen als 'racisme' en 'discriminatie' volledig uit door heel af en toe te pas, maar meestal gewoon te onpas, racisme te gaan roepen, en ik kan me dan ook heel goed indenken dat als u de moderatie telkens weer blijft teisteren met dit soort gezever, u na verloop van tijd niet meer serieus genomen zult worden. Niets menselijks is de moderatie immers vreemd, dunkt me.

Vervolgens gaat u zich, o.a. getuige deze en andere draden, alsmede uw onderschrift 'Groeten van drosophila, censuurslachtoffer van racistpolitics.be' wentelen in een zee van zelfbeklag, en het enige wat er nog aan ontbreekt om u nóg zieliger te doen vinden, is een treurig vioolmuziekje op de achtergrond.

Kortom, u zaagt.

daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 12:18   #33
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarbij komt nog dat er nogal selectief wordt omgesprongen met de beoordeling of iets 'expliciet' of 'shockerend' is. Avatars die een WaalseHaan-in-de-kont-geneukt-door-een-VlaamseLeeuw, nazi's en nazicollaborateurs, white power-symbolen e.d. afbeelden, vormen kennelijk geen enkel probleem...
Maar jij mag dan wel iemand beschuldigen medeplichtig aan moord te zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila
Juridisch kan ik het uiteraard niet hard maken, maar wat mij betreft bent u medeplichtig aan de moorden van Hans Van Themsche.

http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=28
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 15:34   #34
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Een tekst hoef je niet te lezen, een foto springt echter direct in het oog.

Het moet hier echt geen tweede rotten.com gaan worden.
zo is dat, voor een keertje ben ik het eens met de moderatie.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2009, 01:45   #35
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Ik niet.

Ik vind dat wanneer je wil oordelen over een internationaal conflict, je toch ook eens mag zien hoe gruwelijk het allemaal wel niet is. Het is gemakkelijk om Israel gelijk te geven terwijl je wegkijkt wanneer het ellende getoond wordt dat het aanricht. Hypocrisie, dat is het.

Daarom: Drosophila heeft gelijk.(over het racisme ook trouwens, het is soms echt walgelijk)
Oud 25 januari 2009, 18:39   #36
luc broes

Standaard

Citaat:
De rechtse moderatiebende heeft weer toegeslagen. Beelden van slachtoffers in Gaza zijn, hou u vast, te expliciet. Dus werd de botte schaar weer bovengehaald. Ik zie dezelfde beelden op het Journaal, in mijn krant, op talloze websites... maar voor de moderatie zijn ze te 'expliciet'. Het meest pure racisme daarentegen, meermaals gesignaleerd, blijft gewoon staan!

Mocht er nog iemand aan twijfelen: dit forum is zo partijdig als de pest. Ben je rechts, bij voorkeur met een zwart randje, dan kan je je zowat alles permiteren. Ben je links, dan word je door de moderatie gepest, gecensureerd en krijg je strafpunten voor de grootste onbenulligheden. Vraag om uitleg aan de moderatie wordt simpelweg niet beantwoord.

Tot nader order herdoop ik dit forum dan ook tot RACISTPOLITICS.BE
Geachte,
ik denk dat je schromelijk overdrijft!
Moest je toch gelijk hebben dat is politics.be de grote uitzondering want in de meest media TV & kranten is het juist andersom.
Oud 25 januari 2009, 19:08   #37
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

@luc broes
Na ruim 14000 posts en 6,5 jaar aanwezigheid op het forum suggereert u ('moest je toch gelijk hebben') niet te weten wat op dit forum de algemene teneur is?

Over het topic: ik begrijp dat sommige foto's liever niet gewenst zijn op het forum, aangezien beelden je nu eenmaal kunnen achtervolgen.
Tegelijkertijd geloof ik ook dat Drosophila een belangrijk punt heeft. Mensen zoals Ostyn en Paulus, die herhaaldelijk abstractie maken van de ellende van oorlog, en die zelfs een schwung wensen te geven aan de aantallen van (onschuldige) slachtoffers, oorlogsmisdaden en collectieve bestraffingen,... die kan je volgens mij enkel en alleen met de neus op de feiten drukken door de gevolgen van hun verwerpelijke discours te tonen. Indien de moderatie enkel de expliciete beelden verbiedt, en ondertussen het discours van dergelijke mensen laat zijn voor wat het is, dan leidt dat m.i. tot een situatie waarbij voortdurend oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid vergoelijkt worden. Dit alles onder het mom van vrije meningsuiting.

Ik treed Drosophila dan ook bij in haar pleidooi voor meer consequentie, waarbij ofwel ook de meer expliciete foto's worden toegestaan, ofwel ook het systematisch verspreiden van racisme of andere haat en goedpraten van oorlogsmisdaden wordt ingeperkt.

Dit pleidooi lijkt me overigens helemaal geen vorm van betutteling. Het is nu eenmaal zo (mag ik hopen) dat in een 'echte conversatie' (zonder anonimiteit) er een vorm van sociale controle berust op datgene wat je zegt. Het ontbreken van deze sociale controle op het internet noodzaakt volgens mij een striktere houding van de moderatie.

Andy

Laatst gewijzigd door Andy : 25 januari 2009 om 19:27.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2009, 19:26   #38
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
@luc broes
Na ruim 14000 posts en 6,5 jaar aanwezigheid op het forum suggereert u ('moest je toch gelijk hebben') niet te weten wat op dit forum de algemene teneur is?...

Andy
Ik ken vrij goed de algemene teneur op dit forum.
Overtuigden kunnen hier naar hartelust straffe taal verkopen, schelden en overdrijven. Dat geldt van uiterst links tot uiterst rechts.
Een rustig gesprek zonder kwade trouw is hier meer de uitzondering.

Ik heb natuurlijk ook mijn eigen opinie maar tracht mij niet te bezondigen aan bovenstaande.

Naar mijn mening kon Drosophila met een meer genuanceerde taal meer bereiken.
Oud 25 januari 2009, 19:28   #39
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Naar mijn mening kon Drosophila met een meer genuanceerde taal meer bereiken.
Daar zijn we het dan over eens

Laatst gewijzigd door Andy : 25 januari 2009 om 19:29.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2009, 19:46   #40
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
zo is dat, voor een keertje ben ik het eens met de moderatie.
Inderdaad, ik ben tegen abortus, maar daarom moet ik toch geen fotos van in stukken geknipte geaborteerde kindjes plaatsen?
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be