![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Daar moet ik altijd zo om lachen! Heilig van boven en slettebak vanonder ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#24 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
en degene die een kruisje dragen (behalve priester en nonnen), van deze personen zul je het niet zien, want deze bevindt zich onder een kledingsstuk. je kunt geen hoofddoek vergelijken met een klein kruisje. een hoofddoek hoort niet in Europa. ik vind dit zich niet integreren. er zijn vele moslims die geen hoofddoek dragen (in o.a. andere arabische landen), waarom moeten zij dan per se in "ons land" hun belachelijke hoofddoek dragen. integreren!! is het minste wat ze moeten doen als ze van ons sociaal systeem komen profiteren!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is wel duidelijk dat die mensen niets goeds kunnen doen voor bepaalde (gefrustreerde?) mensen hier. Passen ze zich aan aan onze kledingsgewoonten, dan zijn het slettenbakken. Passen ze zich niet aan aan onze kledingsgewoonten, dan zijn het... (vul zelf maar in, daar zijn jullie toch zo goed in). Nuja, dat zegt natuurlijk meer over jullie dan over die moslimvrouwen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Een hoofddoek hoort niet in Europa? Waarom niet? Ik ken genoeg moslims die perfect Nederlands praten, Westers eten tot zich nemen, Westerse kledij dragen, meehelpen aan allerlei projecten in onze wijk enz... . Dat ze willen vasthouden aan hun geloof en dus ook hun hoofddoek willen blijven dragen, vind ik niet meer dan normaal. Wat heeft een lapje stof nu met integratie te maken? Idd, niets! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder staat het die mensen totaal vrij om zich in te pakken zoveel ze willen. Alleen moet het gezicht wel zichtbaar blijven tenzij tijdens de karnavaldagen. Op andere dagen mogen hier geen maskers of sluiers of boerka's worden gedragen. Iets anders is het wanneer met gaat werken: ik draag op mijn werk ook andere kledij dan thuis of in het weekend. Ik pas mijn kledij dus aan aan mijn functie. Blijkbaar is dat voor sommige mensen niet mogelijk, dus moeten ze gewoon op zoek naar een job waar vb. hoofddoeken geen enkel probleem vormen: toiletten kuisen of poetsen in het algemeen bijvoorbeeld. Een management assistant in net maatpakje zie ik nu niet bepaald met een sluier komen werken, jij wel? Trouwens, wat zou een moslima zo'n functie mogen aanvaarden: allemaal werken tussen verschillende mannen, privé afspraken met mannen etc... niet te doen toch? Kortom, iedereen staat vrij om zich te kleden zoals men wil, maar op het werk zijn er bepaalde voorwaarden, ook voor niet-moslims. Als ze morgen aan het loket mogen staan uitbazuinen welke religie of ideologie ze belijden, dan mag ik luidkeels een onzevader staan zingen aan het moslima-loket alvorens ik mijn identiteitskaart ga aanvragen, en er nog eens lekker een uitgebreid kruisteken bij maken, mèt vernoeming van de goddelijke DRIE-eenheid: dé vader en dé zoon en dé geilige heest! Zou ze dat leuk vinden denk je? zo'n belediging tegenover haar énige god en dat dag in dag uit van de meeste van haar klanten? want het zou natuurlijk leuk worden als alle religies zich aan mekaar kenbaar maken aan het loket van het gemeentebestuur nietwaar? En dan niet door zo'n slap handje omhoog te steken met een of andere heilsuitspraak, want d�*t mag niet zenne! En misschien ga ik dan ook wel werken in jogging met topje in plaats van een mantelpakje. Zeker als er zo'n internationale conferentie wordt georganizeerd in een vijfsterrenhotel. Leuk toch? Zal ik ook een indianenpluim in mijn achterwerk steken ? Moet allemaal toch kunnen volgens jouH Of geldt jouw tolerantie énkel voor het herrenvolk van de onderwerping?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 1 april 2009 om 10:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Parlementslid
|
![]() Hoofddoek teken van een gebrek aan integratie?
Okay, laten we dan consequent zijn en alle joden vragen hun kledij aan te passen want als er één sektarische, niet-geïntegreerde en op-zichzelf-staande gemeenschap is in ons land dan zijn zij het wel. Maar consequentie is niet de sterkste karaktereigenschap van rechts natuurlijk ...
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Waarom protesteren Joden niet als ze geen keppeltje mogen dragen aan het loket? Waarom protesteren Hindoes niet als ze geen stip op hun voorhoofd mogen dragen aan het loket? Waarom protesteren Krishna's niet als ze geen geel kleed mogen dragen aan het loket? Waarom protesteren moslims altijd als eerste en als luidste ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat heeft een lapje stof nu met integratie te maken...Weibe rose; niets dus is er ook geen enkele reden te eisen dat je dat lapje stof steeds en overal moet dragen?
U voelt toch zelf wel dat uw redenering niet klopt? Kijk, moslima's dragen wat ze willen, die vrijheid kent onze samenleving in tegenstelling tot heel wat islamitische landen. Hier heeft iedereen recht op onderwijs; ga daar in een moslimland maar eens naar op zoek. Hier heeft ook iedereen recht op werk; je man of vader hoeft je daarvoor geen toestemming te verlenen, nog een onderscheid met veel moslimlanden. Hier beschermt de wet je tegen ongewenst seksueel gedrag; en is het standpunt duidelijk; vrouwen zijn nooit verantwoordelijk voor grensoverschrijdend gedrag van mannen; daar zijn mannen zelf verantwoordelijk voor. In Vlaanderen wordt dus volkomen anders gedacht over vrouwen en gelijkwaardigheid dan islam oplegt. Sommigen menen dat de islam vrouwen zou verplichten zichzelf te bedekken. Andere moslims vinden dat dan weer onzin, dus de hoofddoek is uiteindelijk niet eens een religieus gebod maar een keuze om jezelf te onderscheiden van anderen en je onderwerping aan de visie over vrouwen zoals islam dit voorstelt. Dat mag; die vrijheid geeft onze samenleving. Maar uiteraard betekent dit niet dat je hoofddoeken kunt opleggen aan de samenleving, dus kun je gerust dragen wat je wilt in je priveleven, maar op het werk niet en zeker niet in openbare dienst in contact met burgers. Daar is het niet de bedoeling dat je je onderscheidt van anderen, maar wel dat je je werk doet, zonder dat daarom iedereen weet wat of wie je bent; een moslima. Waarom kan dit niet; ben je zonderlapje stof ineens minder moslim? Waar kunnen moslima's niet uit respect voor andere overtuigingen zichzelf aan de kleningvoorschriften houden die voor alle collega's ook gelden? Omdat verzet tegen hoofddoeken in openbare functies wordt gezien als een aanval op islam en er wordt geeist dat de samenleving zich aanpast; aan islam. Hieraan toegeven zou enkel aantonen dat het stadsbestuur net zoals u weibe rose amper weet waar die hoofddoek over gaat en voor staat; hopelijk ziet ook de ombudsvrouw dit wel in! |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo moesten joden ook aparte gele banden dragen (daar heeft Dolfje inderdaad zijn mosterd gehaald) en mogen moslims geen oranje dragen (zeker in India niet, stel je voor dat men zou denken dat ze hindoe zijn). En maar IJVEREN voor de islamvlag mensen!!! Zullen we ze anders verplichten om een half maantje op hun kledij te dragen? In het groen dan wel, niet in het geel, het geel is voor de joden.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 1 april 2009 om 10:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Parlementslid
|
![]() Apartheid maakt deel uit van zowat alle religies op deze aardkloot. Vandaar dat ik ze wantrouw.
Op uw vraag ivm joden aan het loket. Inderdaad er zijn geen keppeltjes zichtbaar. Maar waarom? Omdat ultragelovige joden enkel werken en leven binnen hun eigen gemeenschap of als zelfstandige, ze zijn dus met andere woorden volledig vervreemd van het land waarin ze leven (eigen scholen, eigen cultuurhuizen, eigen eetgelegenheden, ...). Moslima's die voor een loketfunctie solliciteren tonen tenminste de wil om te werken in de maatschappij waarin ze zich bewegen. En het is normaal dat wanneer twee 'culturen' elkaar ontmoeten dat er onvermijdelijk misverstanden en botsingen optreden. Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen joden (vrijheid blijheid niewaar) maar ze zijn wel de minst geïntegreerde en minst geëmancipeerde groep in deze samenleving. Indien rechts consequent wil zijn moet men daar ook oog voor hebben.
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De orthodoxe joden leven inderdaad in hun eigen gemeenschap en berokkenen niemand last. Ze zijn ook geen extra belasting op de sociale uitkeringen.
Indien de werkloosheidstatistieken ook zouden uitpuilen met joodse werklozen, de gevangenissen zouden uitpuilen met joodse criminelen, dan zou men exact hetzelfde reageren op die groep. Seculiere joden kan je niet echt herkennen als ze geen gele ster dragen. Misschien dat je ze daarom nooit "ziet" aan het loket?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Trouwens, de lastpakken en gevangenisbewoners waaraan u refereert dragen meestal geen hoofddoek en daar ging deze draad toch over dacht ik?
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je het daarop wil hebben: joden dragen ook geen hoofddoek. en ik heb niet de indruk dat de pruik die sommige joodse vrouwen dragen, dient om "als joodse herkenbaar te zijn en niet te worden lastiggevallen". goed zo?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 1 april 2009 om 12:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Een achterlijke vergelijking me dunkt. Een moslimvrouw die een hoofddoek draagt kan je totaal niet vergelijken met 1 of andere achterlijke, racistische boerenkinkel die een witte puntmuts draagt. Hetgeen u verkondigt is allemaal goed en wel, maar vertel mij nu eens precies waarom u denkt dat het dragen van een hoofddoek lijnrecht tegenover 'integratie' zou staan? "Als ze morgen aan het loket mogen staan uitbazuinen welke religie of ideologie ze belijden, dan mag ik luidkeels een onzevader staan zingen aan het moslima-loket alvorens ik mijn identiteitskaart ga aanvragen, en er nog eens lekker een uitgebreid kruisteken bij maken, mèt vernoeming van de goddelijke DRIE-eenheid: dé vader en dé zoon en dé geilige heest! Zou ze dat leuk vinden denk je? zo'n belediging tegenover haar énige god en dat dag in dag uit van de meeste van haar klanten? want het zou natuurlijk leuk worden als alle religies zich aan mekaar kenbaar maken aan het loket van het gemeentebestuur nietwaar? En dan niet door zo'n slap handje omhoog te steken met een of andere heilsuitspraak, want d�*t mag niet zenne!" Allé, weeral zo'n achterlijke vergelijking. Ik zie die moslima's namelijk geen koranverzen opzeggen wanneer ze iemand te woord staat. Ik zie deze moslima's ook geen speciale gebedsrituelen uitvoeren of wat dan ook. Het enige wat ze als religieus aspect bij zich hebben is die hoofdoek. In mijn ogen is dat namelijk hetzelfde als het dragen van een Christelijk kruis. |
|
![]() |
![]() |