![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een aanhangster van een bepaalde religie die anderen verwijt gebruik te maken van een soortgelijk heilig boek teneinde eveneens bepaalde daden te rechtvaardigen? Absurde situatie. Tenzij Hamas inderdaad plots de Koran overboord heeft gegooid en overtuigde atheistische humanisten zijn geworden...? Persoonlijk vind ik het altijd jammer dat die religieuze euh ... "leiders" nooit eens zélf in de loopgraven gaan staan...
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 28 januari 2009 om 07:26. |
|
![]() |
![]() |
#22 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ja. De titel van je topic wijzigen in "Beide partijen maken gebruik van een heilig boek teneinde hun daden te rechtvaardigen" in plaats van eenzijdig te focussen op de Israëli's.
Wat zei je ook al weer? Zum Kotsen? Ik ben niet onder de indruk van jouw "verontwaardiging."
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 28 januari 2009 om 07:30. |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister
|
![]() Citaat:
(geeft een indicatie voor een antwoord op de vraag: Wie legt de staat (Israël) exact in de watten)
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen Laatst gewijzigd door De_Laatste_Belg : 28 januari 2009 om 09:09. |
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Parlementslid
|
![]() Een atheist mag joods blijven maar niet een Christen! Beweer jij dat God niet bestaat? Geen probleem - jij blijft halakhisch (100%) een jood (volgens de Talmud dus). Maar beweer je dat God een zoon heeft dan ben je plots niet meer halakhisch en zuiver. Negatie van Christendom is dus een fundamenteel onderdeel is van het Joodse identiteit. Wat is dat Judaisme dan? Religie? Duidelijk niet (net als atheisme is het een negatie).
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Bertie : 28 januari 2009 om 20:34. |
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn punt is dat zowat iedereen is het erover eens dat Hamas eerder een religieus-fundamentalistische organisatie is, terwijl datzelfde religieus-fundamentalisme aan Israëlische zijde minder in de verf wordt gezet. Maar het is er wel aanwezig, en de laatste jaren ook steeds meer... De kloof tussen Amerikaanse en/of andere buiten Israël gevestigde joden en Israëlische joden is ook groter geworden. Zie bijvoorbeeld artikels als: How Do You Prove You're a Jew? De ultra-orthodoxe stroming is daar sterk toegenomen. Dat wou ik eigenlijk tonen met mijn post. Waarom geef ik minder kritiek op Hamas? Omdat die partij en het Palestijnse volk toch zo goed als niets te zeggen hebben in de wereld, omdat ze leven in een soort van openluchtgevangenis, omdat hun wapens heel primitief zijn tegenover die van Israël, omdat zij geen oorlogsmisdaden (kunnen) plegen, omdat er geen soevereine en "beschaafde" Palestijnse staat is en omdat de Palestijnen hoofdzakelijk uit frustratie door het corrupte wanbeleid van Fatah op Hamas hebben gestemd (Hamas was de enige reële oppositie t.o.v. Fatah). Welke religieuze leiders hebben trouwens nooit in de loopgraven gestaan? Volgens mij hebben belangrijke profeten (David, Mozes,...) wel gevochten en, zoals je allicht weet, Mohamed heeft ook gevochten. Er zijn nu ook heel wat rabbijnen die bij het IDF gaan en er zitten ook religieuze leiders bij Hamas (die om de haverklap worden geliquideerd). Ik begrijp jouw punt op dat vlak dus niet. En ja, van religieus-fundamentalisme, ook in atheïstische stromingen, moet ik inderdaad kotsen. |
|
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat Hamas betreft, heb je natuurlijk gelijk dat hun vermenging van religie en politiek al even erg als die van de Zionisten. Maar dan moet je er ook bij zeggen dat de hopeloosheid van de bezetting de Palestijnen tot religieuze groepen heeft gedreven. Als je leven op aarde een hel is, dan is de gedachte aan een hiernamaals aanlokkelijk. "Religie is opium van het volk", zei Marx, maar ook: "Het kritische denken heeft de illusorische bloemen van de ketens der mensheid gerukt, niet opdat de mens zonder troost zou verderleven, maar om de ketens te breken!" Het Palestijnse verzet werd tot zeer recent gedomineerd door seculiere, nationalistische & communistische groepen en ook in Gaza streed het communitische Volksfront voor de Bevrijding van Palestina mee. Wie niet actief is in het breken van de ketens, is slecht gesplaatst om de illusorische bloemen op deze ketens te bekritiseren! Laatst gewijzigd door Kallikles : 28 januari 2009 om 20:54. |
|
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I.p.v. vrede is de oorlog tegen het Palestijnse volk verder gegaan, met nog meer kolonisatie (de ontruiming van Gaza werd meer dan gecompenseerd door een versnelling van de kolonisatie op de West Bank), vernietigen van huizen, vernietigen van olijfbomen, moorden door kolonisten en bezettingsleger, het afsluiten van de West Bank in verschillende openluchtgevangenissen door de "verdedigingsmuur", ... De waarheid is dat Fatah tijdens haar onderhandelingen met Israël niets, maar dan ook niets heeft bekomen. De vredesstrategie van Fatah heeft, door gebrek aan een vredespartner, gefaald en daarom hebben de mensen begrijpelijkerwijze op Hamas gestemd. |
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op die manier is het natuurlijk moeilijk om een leefbare democratie op te bouwen. |
|
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is nooit één antwoord op elke vraag. U doet net alsof dat wel het geval is. Wat de realiteit is, dat is voor u net zo standplaatsgebonden als voor mij. Daarom probeer ik mij gematigd op te stellen, in plaats van een partij (=Hamas) te steunen die verkeerde grondbeginselen heeft.
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 28 januari 2009 om 21:46. |
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
N.B.: Mijn posts waren bedoeld om de discussie met Esperanza en met Uh-Huh aan te gaan over Hamas & de inter-Palestijnse politiek, niet om het over uw aanvallen te hebben. Laatst gewijzigd door Kallikles : 28 januari 2009 om 22:01. |
|
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed, dat is mijn kapitaal-imperialistische visie. Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 28 januari 2009 om 22:02. |
|
![]() |
![]() |
#37 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En trouwens je wist toch al dat de Palestijnen alleen maar Slachtoffer zijn en nergens iets aan kunnen doen? Volgens jouw "gesprekspartner" zijn dat namelijk een soort van onmondige kleuters die per ongeluk raketten uit hun vingers zien floepen, terwijl ze eigenlijk vrede willen! |
|
![]() |
![]() |
#38 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En trouwens je wist toch al dat de Palestijnen alleen maar Slachtoffer zijn en nergens iets aan kunnen doen? Volgens jouw "gesprekspartner" zijn dat namelijk een soort van onmondige kleuters die per ongeluk raketten uit hun vingers zien floepen, terwijl ze eigenlijk vrede willen! |
|
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() up:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() Die "Hesder" werden inmiddels uit die Golani divisie en uit de paras geweerd:
http://www.jpost.com/servlet/Satelli...=1178198609926 Zou Hamas ook de fundamentalisten weren? Laatst gewijzigd door filosoof : 28 januari 2009 om 22:12. |
![]() |