![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
wat zeg ik? berlijn is het beste idee |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister
|
![]() ok wikipedia heeft mijn gedachte om naar berlijn te gaan hard versterkt!
Berlijn geldt anno 2008 als de uitgaansstad van Europa. Er is geen door overheid vastgestelde sluitingstijd voor de horeca. Enkele zaken zijn zelfs 24 uur per dag geopend. Er zijn talloze cafés, restaurants, clubs, discotheken, cocktailbars, etc. Er is niet echt een uitgaanscentrum in de stad, wel zijn er concentraties van uitgaansgelegenheden. Een aantal uitgaansgebieden: Oranienburger Straße / Hackescher Markt Kurfürstendamm en de zijstraten Kollwitzplatz en overig Prenzlauer Berg De wijk Friedrichshain. Nollendorfplatz en omgeving (homoscene) Oranienstraße en omgeving Veel locaties zijn aan de buitenkant niet of nauwelijks te herkennen als uitgaansgelegenheid. Een voordeel volgens velen is dat je juist in deze gelegenheden de autochtone Berlijner treft en minder toeristen. Ook zijn sommige clubs "mobiel", in die zin dat ze regelmatig van locaties wisselen. Zoals altijd geldt hier nog meer dat wat vandaag "in" is, morgen "uit" kan zijn. Maar ook geldt zoals altijd, dat met name de taxichauffeurs en vaak ook hotelreceptionisten, op de hoogte zijn van de laatste trends. In het uitgaansleven van Berlijn is werkelijk alles aanwezig. De Lonely Planet beweert zelfs dat het hedonisme van de jaren '20 van de vorige eeuw terug is in de geest van het Berlijnse uitgaansleven. http://nl.wikipedia.org/wiki/Berlijn#Uitgaansleven
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
- soms IS er gewoon niks! dit is werkelijk schrijnend in sommige gevallen. Pakweg Milaan: ge moet echt hard zoeken naar café's, en zéker naar feestjes waar ambiance is na middernacht. - de grootte van zo'n stad maakt dat gelegenheden ver uit mekaar liggen. Dus als ge te voet zijt kunt ge niet zoals een paar luiwammessen in Leuven "wel even wat rondkuieren" en zien wat het leukste is. - prijzen. Bier is overal duur. Feestjes zijn duur. tis maar goeie raad.. van een ervaren feester ![]() (plan tenminste éen of twee avonden op voorhand) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() ok maar Berlijn ben ik nog ni geweest. Is precies wél een aanrader
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
't Is ook al wel 'n eindje van hier, al bij al... Enfin, succes ermee... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Parijs is pokkeduur voor het minste wat je er wilt doen. Parijs is zowat de laatste grootstad hier in de buurt die ik zou bezoeken. Veel beter zijn: Amsterdam, Londen, Dublin, Berlijn, Praag, Budhapest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Gouverneur
|
![]() ik weet niet of iemand die baby's baarmoederprut vindt veel zinnigs te zeggen heeft over city-trips
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Staatssecretaris
|
![]() ![]() ![]() Schitterende stad, zeker in de zomer! Dus aan te raden (veel schoon Oost-europees vrouwvolk, ge komt ogen te kort ![]()
![]() |
#32 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou niet Amsterdam bezoeken. Minder cafés en nogal duur. Ik Utrecht valt net zoveel te zien en in plaats van Heinekencafés vind je overal Jupiler -en Bavariacafés. Ook heeft de stad een veel bruisendere sfeer door het aantal studenten. Het centrum is minstens zo mooi.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Staatssecretaris
|
![]() ![]() Ik heb nog meer genoten van de pracht van de oude stadsdelen en musea dan van het vrouwelijk schoon... (al kan je er soms echt niet naast kijken)
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Praag is inderdaad een prachtige stad die iedereen gezien moet hebben. Ik vind ook vooral de hoogteverschillen in de stad echt uniek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Gouverneur
|
![]() "veel schoon Oost-europees vrouwvolk, ge komt ogen te kort"
Citaat:
mij interesseren oude stadsdelen en musea an sich ook niets maar ik ga dat niet aan een puber proberen uit te leggen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |