Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 januari 2009, 13:26   #21
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Dat was snel Voor u is de discussie voorbij, solidarnosc.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2009, 13:50   #22
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Dit zou eigenlijk in K&K moeten, ware het niet dat het een binnenlandse aangelegenheid betreft die tegenwoordig zeer actueel is, dacht ik toch.

Vandaag hebben wij als bewoners van Vlaanderen een brief van de sociale zekerheid uit Brussel ontvangen. De opdrukken op de envelop waren Franstalig. De brief was in het Nederlands. Een bijgesloten formulier was in het ... Frans.

Kan dit zomaar, en hoe zit het met de taalwetten en de naleving ervan?
Nog iemand zulke affaires meegemaakt of gehoord?
Het staat u vrij een klacht in te dienen bij de Vaste Commissie voor Taaltoezicht.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2009, 13:50   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Vlaanderen anno 2008 is een kind daarvan tenzij u uiteraard vindt dat Vlaanderen historisch aan andere criteria moet voldoen dan België om van een volwaardig "volk" laat staan "natie te spreken en u dus niet consequent bent.

Wablief, Vlaanderen anno 2008 een kind van het onland B. ???

Als je die beeldspraak wilt volhouden, dan mag je zeggen "weeskind dat opgesloten zit in een bezemkot, te weinig eten krijgt, konstant vernederd wordt, en wiens stiefvader B. eigenlijk veroordeeld zou moeten worden tot 30 jaar dwangarbeid".

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2009, 13:54   #24
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

30 jaar dwangarbeid? Ik denk dat we exceptioneel nog eens de doodstraf zouden moeten bovenhalen
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2009, 14:39   #25
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ambtenaren krijgen een pree in overeenstemming met hun nivo en met hun ingangseksamens.
Ze worden verondersteld te snappen hoe de staat in mekaar zit; ze worden verondersteld te weten wanneer ze een advies van kollega-ambtenaar-jurist moeten inroepen als ze het zelf niet direkt weten; ze worden verondersteld (en betaald) om de demokratisch gestemde wetten zelf na te leven bij de uitoefening van hun funktie.

Als in de privé een baas vindt dat het opbrengt om al zijn klanten waarvan hij weet dat ze een roze wc-bril hebben, publisiteit op te sturen met een Chinees stikkerke op de briefomslag, dan zal die baas niet aksepteren dat zijn hulp-sekretareske te lui is om daar geen vergissingen in te begaan.

Luie ambtenaren die de taalwetgeving uit luiheid aan hun laars lappen, zijn niet te betrouwen; ook niet voor andere dossiers waar jouw individueel belang intenser (en vb. finansieel) zou kunnen zijn.

Ook luie ambtenaren hebben iets moeten brabbelen in de zin van ongeveer "ik zweer getrouwheid aan le roi de Laeken, gehoorzaamheid aan de grondwet en aan de wetten van het Vlaams-Waalse volk".
Die ambtenaren gaan wel nog iets hebben om over te grappen als ze uw reklamaties schriftelijk mogen ontvangen.
monza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2009, 14:47   #26
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ambtenaren krijgen een pree in overeenstemming met hun nivo en met hun ingangseksamens.
Ze worden verondersteld te snappen hoe de staat in mekaar zit; ze worden verondersteld te weten wanneer ze een advies van kollega-ambtenaar-jurist moeten inroepen als ze het zelf niet direkt weten; ze worden verondersteld (en betaald) om de demokratisch gestemde wetten zelf na te leven bij de uitoefening van hun funktie.

Als in de privé een baas vindt dat het opbrengt om al zijn klanten waarvan hij weet dat ze een roze wc-bril hebben, publisiteit op te sturen met een Chinees stikkerke op de briefomslag, dan zal die baas niet aksepteren dat zijn hulp-sekretareske te lui is om daar geen vergissingen in te begaan.

Luie ambtenaren die de taalwetgeving uit luiheid aan hun laars lappen, zijn niet te betrouwen; ook niet voor andere dossiers waar jouw individueel belang intenser (en vb. finansieel) zou kunnen zijn.

Ook luie ambtenaren hebben iets moeten brabbelen in de zin van ongeveer "ik zweer getrouwheid aan le roi de Laeken, gehoorzaamheid aan de grondwet en aan de wetten van het Vlaams-Waalse volk".
Zal wel een luie contractuele geweest zijn dan...
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2009, 15:08   #27
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaanderen anno 2008 is een kind daarvan tenzij u uiteraard vindt dat Vlaanderen historisch aan andere criteria moet voldoen dan België om van een volwaardig "volk" laat staan "natie te spreken en u dus niet consequent bent.
Dit is er zo eentje van: "Bent U nu al gestopt met het slaan van uw kinderen", "gelieve met ja of neen te antwoorden".

Dus:
1/
Zijn Vlamingen een volk?
JA
Zijn Belgen een volk?
NEEN

2/
Zijn de Saxen Coburgers Duitsers (vroeger placht men alle Duitsers Pruisen te noemen)
Ja
BTW: Voor de kroost van Fille den Taaien was er geen druppel Belgisch bloed in die familie

3/
Is België (of beter nog: Vlaanderen) ontstolen aan de Nederlanden?
JA
Oud 30 januari 2009, 16:12   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monza Bekijk bericht
Die ambtenaren gaan wel nog iets hebben om over te grappen als ze uw reklamaties schriftelijk mogen ontvangen.
met dank;
zo ongeveer één keer per week mag ik turven dat er eentje amusant en origineel geachte kritiek mag geven op mijn schrijfwijze, in plaats van bij het onderwerp te blijven.

Wellicht zijn dat mensen die meer belang hechten aan de kleur van de kousen van de taksisjoffeur, dan aan de bestemming, de teller en de gevolgde weg.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2009, 16:31   #29
Fieseler

Standaard

Citaat:
met dank;
zo ongeveer één keer per week mag ik turven dat er eentje amusant en origineel geachte kritiek mag geven op mijn schrijfwijze, in plaats van bij het onderwerp te blijven.

Wellicht zijn dat mensen die meer belang hechten aan de kleur van de kousen van de taksisjoffeur, dan aan de bestemming, de teller en de gevolgde weg.
As ge de leste weken den televiese had gevolgd dan wiste da de vestimentèren toestand van ons chofeurs (voral die van de lein) hot aitem zen geweest
Oud 30 januari 2009, 16:39   #30
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Dit is er zo eentje van: "Bent U nu al gestopt met het slaan van uw kinderen", "gelieve met ja of neen te antwoorden".

Dus:
1/
Zijn Vlamingen een volk?
JA
Zijn Belgen een volk?
NEEN

2/
Zijn de Saxen Coburgers Duitsers (vroeger placht men alle Duitsers Pruisen te noemen)
Ja
BTW: Voor de kroost van Fille den Taaien was er geen druppel Belgisch bloed in die familie

3/
Is België (of beter nog: Vlaanderen) ontstolen aan de Nederlanden?
JA
1) Had men 200 jaar geleden (en zelfs nog minder) gezegd dat Limburgers en Brabanders "Vlamingen" waren dan hadden ze geen flauw benul gehad waar u het over had. U bent trouwens zeer selectief als u zegt dat Vlamingen een volk zijn om vervolgens te zeggen dat België ontstolen zou zijn aan De Nederlanden. Zijn we nu Nederlanders of Vlamingen en als we met zijn allen Nederlanders zijn dan zijn Walen en zelfs inwoners van GHL Luxemburg dat ook. In die zin is het compleet verrukt om zich af te splitsen van de Franstaligen en dan te beginnen lullen over Groot-Nederlandse eenheid. De Nederlanden zijn immers een geografisch verband en geen taalkundig verband.

2)Dat laatste kunnen we zeggen van zoveel koningshuizen. Het Brits koningshuis is afkomstig uit Duitsland. Het Nederlands Koningshuis is afkomstig uit Duitsland en inderdaad ook het Belgische is afkomstig uit Duitsland. So what? Het Wilhemus zegt verdorie dat hun patron van Duitsen bloed is.

3) U bent zeer selectief door in de duizenden jaren dat er mensen rondlopen in onze contreien die paar jaar uit te pikken dat de Noordelijke en Zuidelijke Nederlanden (om toch maar die term te gebruiken) één administrief verband vormden (nota bene ten gevolge van een congres in Wenen). Als we de geschieden van de laatste 2000 jaar bekijken dan is er slechts een minimum fractie daarvan sprake van echte eenheid. De eenheid tussen België en Nederland via de Europese Unie is wellicht groter dan er enig moment in onze geschieden is geweest op die paar jaren na na de nederlaag van Napoleon en de Belgische revolutie. Over wat spreken we nu. 15 jaar op een geschiedenis van een paar duizend jaar?
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2009, 16:46   #31
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
met dank;

Als ge dan toch wilt strijden voor uw taal en de taalwetten wil laten gelden kan u beter zelf enig respect tonen en de taal proberen te gebruiken zoals het hoort.
Mijn reactie was nog steeds binnen de context van het probleem dat u aanhaalde.
monza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2009, 17:30   #32
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:
1) Had men 200 jaar geleden (en zelfs nog minder) gezegd dat Limburgers en Brabanders "Vlamingen" waren dan hadden ze geen flauw benul gehad waar u het over had. U bent trouwens zeer selectief als u zegt dat Vlamingen een volk zijn om vervolgens te zeggen dat België ontstolen zou zijn aan De Nederlanden. Zijn we nu Nederlanders of Vlamingen en als we met zijn allen Nederlanders zijn dan zijn Walen en zelfs inwoners van GHL Luxemburg dat ook. In die zin is het compleet verrukt om zich af te splitsen van de Franstaligen en dan te beginnen lullen over Groot-Nederlandse eenheid. De Nederlanden zijn immers een geografisch verband en geen taalkundig verband.
Hihihi...
Goe geprobeerd.
Mij eerst een stelling in de mond leggen die de mijne niet is en die dan afkraken.
Maar weet je wat?
Ik zal dat ook eens proberen.

Jij beweert dat de Walen hetzelfde volk zijn als de Friesen.
Welnu: niet alleen linquistiek, fysiek en geografisch is dit een giller maar ook kultureel.

Snap je het nu soli?

Citaat:
2)Dat laatste kunnen we zeggen van zoveel koningshuizen. Het Brits koningshuis is afkomstig uit Duitsland. Het Nederlands Koningshuis is afkomstig uit Duitsland en inderdaad ook het Belgische is afkomstig uit Duitsland. So what? Het Wilhemus zegt verdorie dat hun patron van Duitsen bloed is.
U onderschrijft mijn stelling en beweert dat het elders al even erg is of erger...I agree...of wil U daarentegen zeggen dat antidemocratie toegelaten is zolang het maar op grote schaal gebeurd?

Citaat:
3) U bent zeer selectief door in de duizenden jaren dat er mensen rondlopen in onze contreien die paar jaar uit te pikken dat de Noordelijke en Zuidelijke Nederlanden (om toch maar die term te gebruiken) één administrief verband vormden (nota bene ten gevolge van een congres in Wenen). Als we de geschieden van de laatste 2000 jaar bekijken dan is er slechts een minimum fractie daarvan sprake van echte eenheid. De eenheid tussen België en Nederland via de Europese Unie is wellicht groter dan er enig moment in onze geschieden is geweest op die paar jaren na na de nederlaag van Napoleon en de Belgische revolutie. Over wat spreken we nu. 15 jaar op een geschiedenis van een paar duizend jaar?
Dus diefstal mag zolang het gestolene maar niet te lang eigendom is van iemand anders?

Een voorbeeld: Mijn nieuwe wagen werd gestolen maar dat is eigenlijk geen diefstal want ik had hem niet lang?

Enkel in het geval van:
"Ik pak de vrouw van mijn buurman want ze zijn nog niet lang getrouwd" zit er enige latitude in mijn veroordeling...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 30 januari 2009 om 17:38.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2009, 17:46   #33
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vlaams revanchisme? Dat is de bruine draad door meer dan de helft van de draden hier.
Als je het hebt over "revanchisme"... dan is er dus toch iets waarop "revanche" mag/moet genomen worden?
De "minderheid" in dit land moet weer zijn arrogante streken tonen?
Moet Vlaanderen ze nog wat meer miljoenen toegooien misschien?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2009, 18:00   #34
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Ik kreeg in een chinees restaurant een menu met cijfertjes en tekst in het chinees en het engels ; toen ik de kellner om een menukaart in het Nedserlands vroeg, kreeg ik dat direct. Ik dacht dat hierover een draad openen op een forum een beetje belachelijk is..

Niet dus..

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2009, 19:27   #35
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Fieseler;3951295]
Citaat:

Hihihi...
Goe geprobeerd.
Mij eerst een stelling in de mond leggen die de mijne niet is en die dan afkraken.
Maar weet je wat?
Ik zal dat ook eens proberen.

Jij beweert dat de Walen hetzelfde volk zijn als de Friesen.
Welnu: niet alleen linquistiek, fysiek en geografisch is dit een giller maar ook kultureel.

Snap je het nu soli?

U onderschrijft mijn stelling en beweert dat het elders al even erg is of erger...I agree...of wil U daarentegen zeggen dat antidemocratie toegelaten is zolang het maar op grote schaal gebeurd?

Dus diefstal mag zolang het gestolene maar niet te lang eigendom is van iemand anders?

Een voorbeeld: Mijn nieuwe wagen werd gestolen maar dat is eigenlijk geen diefstal want ik had hem niet lang?

Enkel in het geval van:
"Ik pak de vrouw van mijn buurman want ze zijn nog niet lang getrouwd" zit er enige latitude in mijn veroordeling...

De Nederlanden is een geografisch begrip niet taalkundig laat staan "etnisch". Moest het een taalkundig begrip zijn zouden de Friezen trouwens geen deel zijn van de Nederlanden. Dit argument om België te splitsen valt met andere woorden ook weg want het zou gewoon betekenen dat we de Nederlanden verder verdelen in drie stukken (tenzij u van mening bent dat grote delen van het huidig Wallonië en Luxemburg niet tot de Nederlanden behoren maar dat is historische onzin.)

Ik ben wellicht net als u republikein. U valt België echter aan op basis van het feit dat een monarchie heeft die niet oorspronkelijk afkomstig is van onze regio. Ik zeg nu dat dit ook het geval is voor verschillende landen waaronder Nederland, VK etc. Dit argument valt dus gewoon weg.

Voor de rest reageert u helemaal niet op mijn opmerkingen. De Nederlanden hebben quasi op geen enkel moment in de geschiedenis een staatkundig verband met elkaar gehad. Vlaanderen is honderden jaar een deel geweest van Frankrijk. Als we die jaren naast het aantal jaar leggen dat "Vlaanderen" deel is geweest van de staats/verband "De Nederlanden" dan zou men eerder moeten zeggen dat België gestolen is van de Fransen. Het idee dat België gestolen zou zijn van iemand is dan ook absurd.
Oud 30 januari 2009, 19:31   #36
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

België kan ook niet gestolen zijn, want België is een bedenksel van 1830. Misschien spreken we beter over de zuidelijke Nederlanden.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2009, 19:33   #37
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
België kan ook niet gestolen zijn, want België is een bedenksel van 1830. Misschien spreken we beter over de zuidelijke Nederlanden.
Alle staten zijn bedenksels tenzij u van mening bent dat op de 7de dag God rustte, Vlaanderen schiep, en zag dat het goed was.
Oud 30 januari 2009, 19:46   #38
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alle staten zijn bedenksels tenzij u van mening bent dat op de 7de dag God rustte, Vlaanderen schiep, en zag dat het goed was.
De hemel op aarde...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2009, 19:54   #39
Groentje-18

Standaard

Ik weet dat een formulier bijsluiten in de verkeerde taal niet wettelijk is. Maar ik wou graag een stok in het hoenderhok gooien.

Ik ben nooit separatistisch ingesteld geweest, maar sinds de politieke crisis jongstleden komt de houding van de Walen me wel zwaar de strot uit... Je kan geen krant meer openslaan of je ziet wel één of ander bericht waaruit blijkt dat de Walen ons op de één of andere manier of saboteren, chanteren, 'proberen beroven', of een combinatie van voorgaande. Zie bv de sabotages van de onderhandelingen (de drie burgemeesters moeten eerst benoemd worden ), het gedoe met de zorgverzekering, het baarmoederhalskankervaccin, ...

Dat formulier (wat we jaarlijks krijgen, alles in het NL) bij de brief is in het Frans waardoor mijn niet-Frans sprekende moeder het inderdaad niet kan lezen. Het gaat om een financiele zaak. Na het zelf ingevuld te hebben (waarvoor ze dus moet rekenen op ons), moet ze ermee naar de bank. Benieuwd hoe ze daar reageren als ze in een op en top Vlaamse stad, ver van de rand, een Frans formulier onder de neus geschoven krijgen. Het is natuurlijk geen drama, maar ... zie mijn eerste alinea.
Oud 30 januari 2009, 20:10   #40
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ben geen racist maar sinds die moslims blalblabla...dagelijks lees je wel blablabla.....

Die moskee in de straat, in Vlaanderen, nu het is maar een kleinigheid maar mijn moeder is katholiek.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 30 januari 2009 om 20:13.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be