![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wablief, Vlaanderen anno 2008 een kind van het onland B. ??? Als je die beeldspraak wilt volhouden, dan mag je zeggen "weeskind dat opgesloten zit in een bezemkot, te weinig eten krijgt, konstant vernederd wordt, en wiens stiefvader B. eigenlijk veroordeeld zou moeten worden tot 30 jaar dwangarbeid".
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
30 jaar dwangarbeid? Ik denk dat we exceptioneel nog eens de doodstraf zouden moeten bovenhalen
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
|
Citaat:
Dus: 1/ Zijn Vlamingen een volk? JA Zijn Belgen een volk? NEEN 2/ Zijn de Saxen Coburgers Duitsers (vroeger placht men alle Duitsers Pruisen te noemen) Ja BTW: Voor de kroost van Fille den Taaien was er geen druppel Belgisch bloed in die familie 3/ Is België (of beter nog: Vlaanderen) ontstolen aan de Nederlanden? JA
|
|
|
|
#28 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
zo ongeveer één keer per week mag ik turven dat er eentje amusant en origineel geachte kritiek mag geven op mijn schrijfwijze, in plaats van bij het onderwerp te blijven. Wellicht zijn dat mensen die meer belang hechten aan de kleur van de kousen van de taksisjoffeur, dan aan de bestemming, de teller en de gevolgde weg.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#30 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
2)Dat laatste kunnen we zeggen van zoveel koningshuizen. Het Brits koningshuis is afkomstig uit Duitsland. Het Nederlands Koningshuis is afkomstig uit Duitsland en inderdaad ook het Belgische is afkomstig uit Duitsland. So what? Het Wilhemus zegt verdorie dat hun patron van Duitsen bloed is. 3) U bent zeer selectief door in de duizenden jaren dat er mensen rondlopen in onze contreien die paar jaar uit te pikken dat de Noordelijke en Zuidelijke Nederlanden (om toch maar die term te gebruiken) één administrief verband vormden (nota bene ten gevolge van een congres in Wenen). Als we de geschieden van de laatste 2000 jaar bekijken dan is er slechts een minimum fractie daarvan sprake van echte eenheid. De eenheid tussen België en Nederland via de Europese Unie is wellicht groter dan er enig moment in onze geschieden is geweest op die paar jaren na na de nederlaag van Napoleon en de Belgische revolutie. Over wat spreken we nu. 15 jaar op een geschiedenis van een paar duizend jaar? |
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Mijn reactie was nog steeds binnen de context van het probleem dat u aanhaalde. |
|
|
|
|
|
|
#32 | |||
|
|
[quote]
Citaat:
Goe geprobeerd. Mij eerst een stelling in de mond leggen die de mijne niet is en die dan afkraken. Maar weet je wat? Ik zal dat ook eens proberen. Jij beweert dat de Walen hetzelfde volk zijn als de Friesen. Welnu: niet alleen linquistiek, fysiek en geografisch is dit een giller maar ook kultureel. Snap je het nu soli? Citaat:
Citaat:
Een voorbeeld: Mijn nieuwe wagen werd gestolen maar dat is eigenlijk geen diefstal want ik had hem niet lang? Enkel in het geval van: "Ik pak de vrouw van mijn buurman want ze zijn nog niet lang getrouwd" zit er enige latitude in mijn veroordeling...
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 30 januari 2009 om 17:38. |
|||
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De "minderheid" in dit land moet weer zijn arrogante streken tonen? Moet Vlaanderen ze nog wat meer miljoenen toegooien misschien? |
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ik kreeg in een chinees restaurant een menu met cijfertjes en tekst in het chinees en het engels ; toen ik de kellner om een menukaart in het Nedserlands vroeg, kreeg ik dat direct. Ik dacht dat hierover een draad openen op een forum een beetje belachelijk is..
Niet dus..
|
|
|
#35 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
[quote=Fieseler;3951295]
Citaat:
De Nederlanden is een geografisch begrip niet taalkundig laat staan "etnisch". Moest het een taalkundig begrip zijn zouden de Friezen trouwens geen deel zijn van de Nederlanden. Dit argument om België te splitsen valt met andere woorden ook weg want het zou gewoon betekenen dat we de Nederlanden verder verdelen in drie stukken (tenzij u van mening bent dat grote delen van het huidig Wallonië en Luxemburg niet tot de Nederlanden behoren maar dat is historische onzin.) Ik ben wellicht net als u republikein. U valt België echter aan op basis van het feit dat een monarchie heeft die niet oorspronkelijk afkomstig is van onze regio. Ik zeg nu dat dit ook het geval is voor verschillende landen waaronder Nederland, VK etc. Dit argument valt dus gewoon weg. Voor de rest reageert u helemaal niet op mijn opmerkingen. De Nederlanden hebben quasi op geen enkel moment in de geschiedenis een staatkundig verband met elkaar gehad. Vlaanderen is honderden jaar een deel geweest van Frankrijk. Als we die jaren naast het aantal jaar leggen dat "Vlaanderen" deel is geweest van de staats/verband "De Nederlanden" dan zou men eerder moeten zeggen dat België gestolen is van de Fransen. Het idee dat België gestolen zou zijn van iemand is dan ook absurd. |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
België kan ook niet gestolen zijn, want België is een bedenksel van 1830. Misschien spreken we beter over de zuidelijke Nederlanden.
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Alle staten zijn bedenksels tenzij u van mening bent dat op de 7de dag God rustte, Vlaanderen schiep, en zag dat het goed was.
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De hemel op aarde...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
|
Ik weet dat een formulier bijsluiten in de verkeerde taal niet wettelijk is. Maar ik wou graag een stok in het hoenderhok gooien.
Ik ben nooit separatistisch ingesteld geweest, maar sinds de politieke crisis jongstleden komt de houding van de Walen me wel zwaar de strot uit... Je kan geen krant meer openslaan of je ziet wel één of ander bericht waaruit blijkt dat de Walen ons op de één of andere manier of saboteren, chanteren, 'proberen beroven', of een combinatie van voorgaande. Dat formulier (wat we jaarlijks krijgen, alles in het NL) bij de brief is in het Frans waardoor mijn niet-Frans sprekende moeder het inderdaad niet kan lezen. Het gaat om een financiele zaak. Na het zelf ingevuld te hebben (waarvoor ze dus moet rekenen op ons), moet ze ermee naar de bank. Benieuwd hoe ze daar reageren als ze in een op en top Vlaamse stad, ver van de rand, een Frans formulier onder de neus geschoven krijgen.
|
|
|
|
#40 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik ben geen racist maar sinds die moslims blalblabla...dagelijks lees je wel blablabla.....
Die moskee in de straat, in Vlaanderen, nu het is maar een kleinigheid maar mijn moeder is katholiek. Laatst gewijzigd door solidarnosc : 30 januari 2009 om 20:13. |
|
|
|