![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(sorrie hoor, flauwe mop) Toch even mijn gedacht zeggen over de draadopstarter. Zo snel door een bebouwde kom zoeven, is in eerste instantie al krimineel. Of denk je dat het voor een moeder van een verkeersslachtoffertje minder erg is dan voor de moeder van één kindje uit de krèche? Daarnaast is het ook aartsdom. De polisies in alle, maar dan ook alle gemeentes in Vlaanderen hebben dergelijke toestellen en gebruiken ze redelijk vaak. En ze gebruiken ze niet in het geniep: ze delen de sijfers geregeld mee enz. (toch in de enkele gemeentes die ik beter ken omdat ik er woon of familie er woont). Nu het kalf verdronken is, kom je raad vragen. Ik zal je raad geven. Niet voor de afgelopen verkeersovertredingen, maar wel een truuk om in het vervolg niet meer te moeten betalen. Hou je aan de snelheidsbeperkingen en zorg preventief voor minder risiko door steeds goed op tijd te vertrekken (met wat reservetijd) en door zorgvuldig te zijn (zodat je geen dingen vergeet). En let goed op zo van die dingen als spelende kinderen, ongunstige weersomstandigheden ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 31 januari 2009 om 13:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() Toen waren ze bijzonder streng, veel strenger dan de dag van vandaag. Ik heb toen drie maanden rijverbod gekregen om 54 km/h te rijden op een strook waar men maar 40 km/h mocht wegens werken aan de weg. Het was een godvergeten baantje ergens in Beernem waar geen kat voorbij kwam. Heb me altijd afgevraagd wat die flikken op dat moment daar stonden te doen want de hele tijd dat ik in de combi zat is er niet één voertuig gepasseerd. Ikzelf was daar toevallig omdat ik, doordat ik de omgeving niet kende, eigenlijk wat verloren was gereden.
Ik was ook nog zo dom om een advocaat in dienst te nemen. Het was zelfs een advocaat met een hele reputatie (Verstringhe die later ook nog Jespers heeft verdedigd). Op het moment van het proces stuurde hij een stagiair om te komen pleiten en eerlijk gezegd ... wat hij daar naar voren bracht ... daarvoor moet men echt geen advocaat nemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Vreemdeling
|
![]() bedankt voor de reacties allemaal, het lijkt erop dat ik niet veel kan doen. Wel vind ik het raar dat zoiets als provocerend overkomt. Het was geen flitspaal, het waren 2 politie autos die langs elke kant stonden, en ik heb me net na mijn 1ste filts gekeerd om dan die portefeuille te gaan halen. Ze hebben fotos waar ik in beide richtingen rij, dus er valt niet veel tegen te spreken.
Kvind het gewoon schandalig dat het allemaal zo niet is uitgelegd. Ze vragen je te betalen om niet te komen en dan moet je toch. Had ik beter gewoon niet betaald ? :S bedankt allemaal Have a good one! |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het kan misschien eens nuttig zijn om het eikingscertificaat van die flitser na te vragen. *edit* Sorry niet gezien dat het om andere overtreding ging ![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 31 januari 2009 om 18:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Vreemdeling
|
![]() ik wil mij niet verschonen, maar het was een droge zaterdagavond om 18:30 wat ook telt in de strafbepaling.
tijdens de spitsuren en bij slecht weer zal de straf zwaarder uitvallen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Het klopt niet helemaal, maar het klinkt vrij plausibel. Met een goeie advocaat maak je misschien een kans. Link met meer uitleg: http://www.elfri.be/NL/Juridische%20..._van_opzet.htm |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Als je te snel rijdt word je bestraft en moet je niet klagen, het was je eigen schuld. Ik heb het ook al meegemaakt.
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je een rechter treft die leeft zoals ik, dan zal dit juist een reden tot verzwaring van de straf zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je gaat boeten dickhaed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
de N60 van zwijnaarde naar oudenaarde ter hoogte van de makro lijkt mij nu niet bepaald de plaats waar ik al ouders zie spelen en wandelen met hun kroost. en troost jullie, ik heb reeds mijn straf al betaald zoals je zou weten indien je alle berichten zou gelezen hebben. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind 500€ betalen voor een kleine snelheidsovertreding zonder dat er ongelukken zijn gebeurd al veel misdadiger dan het te snel rijden op zichzelf.
Dit zijn boetes die buiten elke proportie vallen.
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je oproeping is trouwens niet voor de overdreven snelheid, maar omdat je binnen een korte tijdspanne 2 maal op dezelfde plaats bent geflitst. Rond dat uur zie je duidelijk de eerste flits afgaan en je rijd dan nog een 2de maal tegen meer dan 30 km/u boven de maximum toegelaten snelheid binnen de 2 minuten. Je zit hier dus met een meervoudige overtreding en voor de rechters een hardsleerse jongen. 500€ is voor een loontrekkende inderdaad een zeer hoge boete, maar zelfs het feit dat je ze beide optijd hebt betaald, spreekt in je nadeel, het kan door de politierechter gezien worden als een te lage boete voor jou finacieel draagvermogen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Mijn beste, je verward mij met degene die deze thread gestart heeft. ik ben nooit twee maal na elkaar geflitst in bebouwde kom. ik ben eenmaal geflitst op een expressbaan waar 90 (vroeger 120) per uur mag gereden worden. ik heb mijn boete van 750 euro betaald en 3 weken rijverbod uitgezeten, dus voor mij is de kuos af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
zodus, mijn eerdere post aan u gericht moest dus zijn: Je gaat niet boeten dickhaed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar voor de andere forummers: op die plaats op de N60 kruisen wel eens fietsende gezinnen de baan, op weg van of naar de boorden van de Schelde. Overigens, langs die baan, op zowat alle kruispunten tussen Zwijnaarde en Ronse, gebeuren redelijk vaak zware ongevallen. Men heeft op die baan al redelijk veel kruispunten heringericht, maar vb. vlak bij de makro, op het op- en afrittenkompleks met de E17, is verdorie goed opletten geblazen ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Vreemdeling
|
![]() als schoofzak eerlijk is dan verteld hij er ook bij dat wie deze baan niet MOET oversteken ze zal vermijden.
het fietsende verkeer zie je meestal enkel binnen de week tijdens het werk/woonverkeer. en liever gaan ze wat verder rijden om over te steken aan de rode lichten ter hoogte van nazareth. maar kom het mag niet, en daarom ben ik beboet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Sucks eh
![]() Moet ge maar niet te snel rijden. Wie zijn gat brandt.... PS: Mijn navigatie is een handige tool om de snelheid te regelen. Die licht rood op als ik te snel rij. Of maakt geluid bij meer als 10 km per uur te snel. Is handig. Omdat ge soms inderdaad te hard kunt rijden en het niet goed doorhebt. Maar daar is het wonder van de technologie voor he.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is ergens een oude wet die zegt dat men zich moet aanpassen aan de verkeersstroom.
Ik vraag me dus af als men tussen een rij wagens zit die allen bv 130 rijden waar je maar 120 of 110 mag of men dan aansprakelijk is? Een situatie die zich toch vaak voordoet trouwens.
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, zelfs op een snelweg moet je tijdig kunnen stoppen voor een hert dat op 5 meter voor je wagen springt. Deze wet vernietigt dus de wet dat men zich moet aanpassen aan de verkeersstroom, de wet opde verplichte snelheid van minimum 70km/u vernietigt de wet op het tijdig kunnen stoppen voor elke onvoorziene hindernis |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar van die wet heb ik nog nooit gehoord. (ik ga eens moeten opzoeken, ik heb je nog zo eens iets horen beweren op dit forum over rare wetten ... was het ivm zelfmoord ?)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |