![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Kim Patriot Hans1 Foundation Nello ...
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Ge-weldig interessant dus. Het gevolg was natuurlijk dat het jaar daarna Vivant niet meer gevraagd werd. Wat jammer toch... ![]() |
|
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naar mijn mening kan de BUB best wel ethische standpunten innemen. Hoewel we wel standpunten innemen over heel uiteenlopende thema's, bestaat het gevaar dat we een zielig partijtje als Vivant worden dat over niks iets te zeggen heeft.
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Politiek en ethiek is toch zo met elkaar verweven...Hoe kan een partij die zichzelf serieus neemt dan geen serieuze ethische standpunten innemen. Abortus, Euthanasie,.....zijn toch hedendaagse problemen, je kan die toch niet negeren of doodzwijgen? |
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weten we nu hoe jullie over abortus denken? Of hoe u daartegenover staat? |
|
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn voor mij belangrijke dingen. |
||
![]() |
![]() |
#29 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
||
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als BUB de enige partij was die uw standpunt over abortus zou delen, zou je dan bij ons komen, ook al zijn we Unitaristisch? Of vindt ge onafhankelijk Vlaanderen belangrijker dan het leven van een ongeboren kind? |
||
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij is een onafhankelijk Vlaanderen geen sikkepit waard wanneer er zo met het leven wordt gespeeld. Een Vlaanderen dat abortus goed keurt en een verkeerde gezinspolitiek voert, tekent z'n eigen doodsvonnis. Na verloop zal het uitsterven... En dat is nu al aan het gebeuren in de westerse landen. |
|
![]() |
![]() |
#33 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#34 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nuja, aan Niels: laat het mij zo zeggen, ethiek is zodanig uitgebreid. Als je mij vraagt, ben jij ethisch rechts of links? Dan weet ik belange niet wat te antwoorden. Ik zou zelf nooit euthanasie uitvoeren, maar gun het wel een ander. ( idem voor abortus ) Ik zie ook niet echt het nut van het homohuwelijk, maar als ik daarmee mensen gelukkig maak? Maar ik ben wel zogoed als tegen adoptierecht voor homokoppels ( of een duidelijk en zeer sereuis onderzoek moet het absolute tegendeel bewijzen ) Ook ben ik dan weer links op economische ethische punten. Dus daarom dat ik ook denk dat Hans bedoelt dat hij enkel over een aantal ethische punten geen mening heeft: Euthanasie en aborutus dus m.a.w. Maar tenslotte blijven dat maar twee punten en als je bij die twee punten zegt: Geen mening. Versta ik dat wel gedeeltelijk. Maar ik hoop dat je in andere ethische punten toch wel een mening hebt... Want anders moet ik Niels bij vallen...
![]() |
#35 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ons neutraal standpunt heeft tot gevolg dat we de wetgeving ter zake respecteren (wat niet wil zeggen goedkeuren, op dat vlak is iedereen in de partij vrij). |
||
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik wacht dus eigenlijk nog steeds op een gefundeerde uitleg over het waarom een politieke partij over alles en nog wat een standpunt zou dienen in te nemen. Zeker wanneer deze partij er voorstander van is om 'het volk' zelf beslissingen te laten nemen, of omdat ze ethisch liberaal is of omdat ze voorstander van het BROV of dergelijks is.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
#37 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
1) hoe in godsnaam durft gij spreken over uitsterven in de westerse landen ??? we zijn met meer dan ooit tevoren in de geschiedenis !!! in het verleden (paar eeuwen geleden) zijn er van die oorlogen geweest dat 1 op 3 duitsers stierven op 30 jaar tijd en u durft NU spreken over uitsterven in het westen ???? 2) ja ik ben het niet eens met uw anti-abortus logica maar het zou een eindeloze discussie vergen en daar heb ik geen zin in. Wat ik wel weet is dat ik het niet vindt kunnen om gezinnen (en dus ook de kinnderen) de armoede in te drukken door abortus te verbieden, bij wijze van spreken. |
|
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doe uw ogen open! |
|
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Indien men het eens zou zijn, dan kon men dat ook zeggen. Feit is dat hun partij blijkbaar volgens de eigen statuten geen lijn mag uitstippelen over die zaken. |
||
![]() |