![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Hoeveel % van de bevolking geeft Richard Williamson stilzwijgend gelijk? | |||
0% |
![]() ![]() ![]() |
29 | 56,86% |
25% |
![]() ![]() ![]() |
8 | 15,69% |
50% |
![]() ![]() ![]() |
6 | 11,76% |
75% |
![]() ![]() ![]() |
5 | 9,80% |
100% |
![]() ![]() ![]() |
3 | 5,88% |
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 6 februari 2009 om 14:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hieruit blijkt dat u voorgekauwde kost naar voor brengt, u hebt zelf nog niet (veel) onderzoek gepleegd ![]()
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() 1.) Het woord 'holocaust' was reeds lang voor de tweede wereldoorlog bekend: je vindt het onder meer terug in het werk van de invloedrijke Amerikaane schrijver John Dos Passos.
2.) Je bevestigt één van mijn opmerkingen, namelijk dat, als je wil deelnemen aan het historisch debat, je de elementaire regels van het spel hebt te respecteren. Eén bron die in 1919 al het woord 'holocaust' gebruikt -cf. supra- en toevallig het getal 6 miljoen noemt, is geen onomstotelijk bewijs dat de hele Shoah een fabricatie is. Je kan van elk historisch feit dergelijke bronnen kunnen vinden. Deze ene bron (1!), waarvan je overigens geen enkele bijkomende informatie hebt over auteur, ontstaan, context... betekent op zich niets. Overigens, zoals ik hierboven al opmerkte, is de 'canonisering' van de holocaust vanuit wetenschappelijk oogpunt te betreuren, net omdat de discussie zich dan gaat vastpinnen op deelaspecten als het precieze aantal omgekomen joden, die dan tot kern van de zaak worden gebombardeerd. Of het er nu 3, 6, dan wel 12 miljoen waren, dat doet weinig af aan de historische werkelijkheid, die was dat een hele bevolkingsgroep systematisch en op industriële wijze in haar voortbestaan bedreigd werd.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() Wel, laat ik nu toevallig een historicus zijn, eentje waarvan de academische gemeenschap heeft vastgesteld dat hij in staat is 'om op zelfstandige basis origineel wetenschappelijk onderzoek voort te brengen'. Ik kan stellen dat ik de discpline goed ken, beslagen genoeg ben om de literatuur te beoordelen, en dat ik met mijn interesse voor wetenschapsfilosofische en historiografsche kwesties wel weet wat er leeft. De wetenschappelijke literatuur over de holocaust is bijzonder goed gefundeerd, zowel heuristisch als methodologisch, in tegenstelling tot de meeste mensen uit het zogenaamde 'vrij onderzoek', die vaak geen wetenschappelijke bagage hebben en hun ideeën funderen op geïsoleerde bronnen of feiten -cf. supra- om daarmee het hele onderwerp proberen doorprikken.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. Laatst gewijzigd door ossaert : 6 februari 2009 om 14:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik kijk uit naar uw data ivm de benodigde energie om een menselijk lichaam te verbranden, Gun. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Gouverneur
|
![]() Uw argumentatie aan de hand van foto's is anders ook maar voorgekauwde kost hé.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister-President
|
![]()
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Ach ja... het fameuze Daily Express-artikel. Toch jammer dat die fameuze oorlogsverklaring niet de steun had van de joodse gemeenschap. Of althans niet hun elite, die toch het meeste banden zou moeten hebben met het grote Joods-Bolsjewistisch-Kapitalistisch-Rothschildiaans Complot.
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() ... en waar zou mijn gebrek aan kritische ingesteldheid zich laten gelden?
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar ja, misschien pretendeer je net als ik niet historicus te zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Wat de oorspronkelijke vraagstelling betreft, is mijn antwoord trouwens: "Hopelijk zo weinig mogelijk."
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Zo ook het artikel in de Daily Express, maar ondertussen stond het wel in de gazet en ondertussen werd het toch gelezen en ondertussen werd wel de nodige vijandigheid gekweekt en ondertussen ... Is het nu zo moeilijk om eens in een helicopter te stappen en alles op een veel overzichtelijke manier te bestuderen?
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Ja, maar dan te bezien op welke basis.
![]() |
#36 |
|
![]() Ik ben inderdaad geen historicus (vind ik te saai), ik heb een wetenschappelijke opleiding genoten maar reeds sinds mijn puberjaren een interesse in de jonge geschiedenis van onze aardkloot.
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat gek is, de meeste mensen die anderen van iets proberen te overtuigen zijn maar wat blij als ze hun onomstotelijke bewijzen voor hetgeen ze beweren kunnen voorleggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Kijk misschien waren het er geen 6 miljoen, misschien waren het er 7 of 5. Maar maakt dat het minder erg of erger? Neen. Maar om de zaakjes te ontkennen en te minimaliseren dat lijkt me toch een sterk overdreven van ons heilig paterke. Die zo'n kwibus geloven zouden beter een beetje meer lezen ipv onzin te herkauwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
Dat vormt in deze materie een heel gevaarlijk pad beste abou Anis.
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Lees dan ook eens literatuur die afwijkt van het gemeen goed, u wordt er alleen maar rijker van ...
![]() |