![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Jongens, jullie beginnen écht te overdrijven hoor, dit lijkt meer en meer op een klopjacht ![]()
![]() |
![]() |
#23 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Trouwens, dat topic is terug gewist, zie ik.
Proficiat, helemaal tegen de vrije meningsuiting en volkomen politiek gekleurd. Ik kan fout zijn, maar zo voelt het wél aan
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Gaan we de NWO-draad eens volspammen met teksten waar copyrights op staan? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Staat er op foto's ook geen copyright ???
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is cru gesteld maar hoe kan u weten dat een forumgast geen toestemming heeft om die teksten te posten? Want als u gasten gaat bannen op basis van vermoedens is het einde wel helemaal zoek. Laatst gewijzigd door daiwa : 7 februari 2009 om 14:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister
|
![]() Zoal ik al eerder gesteld heb doet men in Nederland niet moeilijk over overname van teksten als er een link naar het origineel is.
Er is een uitzondering: het dagblad "Trouw". Die willen eerst even een mailtje hebben over wat waar hoe voordat ze toestemmen. Tijdens kantooruren heb je binnen een paar uur antwoord en dat is voor zover ik van anderen hoor, altijd positief. Kom ik dus met een integrale overname van een tekst uit 'Trouw" dan kan de forumbeheerder ervan uitgaan dat ik toestemming hiervoor heb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaatrecht is een uitzondering op het auteursrecht. Een klein citaat overnemen is wel toegestaan, mits bronvermelding en een link naar de oorspronkelijke tekst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Van enkele websites weten we dat ze met copyleft werken, zoals bijvoorbeeld Indymedia. Dit wil zeggen dat mits bronvermelding, hun berichten mogen overgenomen worden. Maar de moderatie heeft geen tijd om dit allemaal uit te zoeken voor elke copy-paste. Kort samengevat: U mag dus in een discussie altijd linken naar een andere site (als die sites legaal zijn) of een citaat overnemen, om uw argumenten te versterken. Berichten volledig overnemen is meestal geen meerwaarde en meestal een overtreding van de wetgeving of het reglement, en doet u dus best niet. Het is namelijk de bedoeling dat u op dit discussieforum uw eigen mening weergeeft en zelf argumenteert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
U mag enkel berichten overnemen van websites die uitdrukkelijk vermelden dat het is toegestaan. En daarbij zal u onze andere regels in acht moeten nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Karma : 9 februari 2009 om 12:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() .
Laatst gewijzigd door abou Anis : 9 februari 2009 om 12:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Staatssecretaris
|
![]() Indien die discussie op de link in regel is met de wetgeving en ons reglement. Als er in uw link ook auteursrechtenschendingen staan, mag u er niet naar linken. U mag wel linken naar nieuwswebsites zelf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hehehe, vind ik ook wel.
![]() |
#36 | |
Minister
|
![]() Citaat:
als ik link naar een buitenlandse site (hetzij forum of wat dan ook) en daar vinden volgens de wetten en regels van het land waar deze site gevestigd is, geen auteursrechtovertredingen plaats (bedenkende: men is onschuldig totdat het tegendeel bevestigd is door een rechter) maar volgens de Belgische regels en wetten zouden die zaken wel in strijd zijn met Belgische regels en wetten (volgens de forum-beheerders), dan mag ik die link niet plaatsen? Geldt dit ook voor zaken betreffende de discriminatie- en racisme wetten? Ik kan mij indenken dat ik een link geef naar een discussie in de USA waar heel veel meer vrijheid van meningsuiting bestaat dan in Europa, waardoor elementen waarmee ik de lezers confronteer via de link, onrechtmatig zijn volgens de Belgische wet. Uw bezorgdheid komt, zo maak ik uit uw schrijven op, voort uit het feit dat U diverse malen op de vingers bent getikt door auteursrechthebbenden. Het zou ook kunnen voorkomen dat u op de vingers wordt getikt door de anti-discriminatie organisaties. Vandaar mijn tweede vraag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Europees Commissaris
|
![]() Goed ... help me even ... is de discussie in regel met de wetgeving? Ik ben namelijk geen advocaat en ben daar dus niet van op de hoogte. Het wetboek is dikker dan de bijbel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Europees Commissaris
|
![]() 't wordt wel moeilijk om nog te linken precies. Enkel officiële nieuwswebsites. Amai ... dan moet men zowat negentig procent van de mogelijkheden schrappen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
|
![]() Verder kreeg ik een waarschuwing van de moderatie omdat ik een draad verkeerd startte, nl de draad "waar is topic: 'overal zijn moslims boos' gestart door circe?"
Heb hier dan toch wel mijn bedenkingen over eerlijk gezegd. De draad van Circe was namelijk gepost op "maatschappelijke discussies" en was daar verdwenen. Het was dus logisch dat de vraag daar werd gesteld vermits het enkel de lezers van "maatschappelijke discussies" waren die de draad mogelijks hadden gezien en wisten waar hij eventueel naartoe was. Goed ... mijn eerste waarschuwing dus. Wel raar ... ik startte eerder ook al wel eens een draad op een verkeerde plaats (niet bewust) en kreeg daar nog nooit een waarschuwing voor. De spelregels zijn blijkbaar veranderd. Laatst gewijzigd door Karma : 10 februari 2009 om 11:48. |
![]() |
![]() |