![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik weet niet hoe het met hem is, ik ken zijn zuster en schoonbroer een beetje, maar die willen enkel kwijt dat hij niet terugkomt. Zijn zuster (29) is zwaar ziek, met 50% overlevingskans, zegt ze me. Twee jaar geleden stierf zijn 31-jarige vrouw aan kanker na een lange voorgeschiedenis:-# Vorig jaar pleegde zijn 11-jarig dochtertje drie zelfmoordpogingen: de derde slaagde (na de tweede lag ze een maand in de coma) De derde lukte. Hij is (was???) 42. ![]() Sterkte, duiveltje... Laatst gewijzigd door filosoof : 6 februari 2009 om 23:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Sorry.
Ik kan 't ni helpen. Zag het spontaan. Bij de volgende stembusgang, in elk hokje ... geen stembiljet, maar een rouwregister. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mijn visie is dat dit voornamelijk het gevolg is van onze eigen bezorgdheid maar ook van onze gemakzucht. Eigenlijk roepen en schreeuwen we van de daken dat er van alles moet worden georganiseerd om het de oude mens beter en gemakkelijker te maken met als gevolg dat er homes en dergelijke worden georganiseerd die de zorg van de oude mens op zich neemt. Allemaal mooi maar daarmee verschonen we onszelf om niet meer in familieverband voor elkaar te gaan zorgen. Steeds weer bemerk ik dat de oude mens (meestal) enkel en alleen maar kan terugvallen op familie. Kinderen spelen daar meestal de grootste rol in. Als die kinderen hun geweten sussen met het "deponeren" van één van hun ouders in een home dan is er wel een "zorg" maar eigenlijk valt de oudere in zijn gevoelsleven gewoon het grootste deel van de week op zichzelf ... in bepaalde gevallen uitzichtloos dus. Af en toe eens een vlug bezoekje is dan meestal enkel een pleister op de wonde. Mensen zonder kinderen zijn vaak nog het meest eenzaam, vooral eens men in het sukkelstraatje komt. VANDAAR MIJN OPROEP ... MENSEN ... ZORG GOED VOOR JE MOEDER OF VADER. ALS JE TWIJFELT OF JE HAAR OF HEM EEN BEZOEKJE ZOU BRENGEN OF NAAR EEN SPANNENDE FILM WIL KIJKEN ... KIES DAN VOOR HET EERSTE EN NEEM DE FILM GEWOON OP. OUDERE MENSEN (VOORAL ALS ZE ZELF NIET GOED MEER MOBIEL ZIJN) HEBBEN BEHOEFTE AAN DAGELIJKS CONTACT MET HUN DIERBAREN. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Senioren voelen zich uitgesloten uit onze maatschappij. Zie ook de reactie van veel oudere mensen op de toer die VTM is opgegaan. Ze vinden er zich niet meer in terug. Ik vind dat die generatie anders niet te klagen heeft hoor. ![]() Laatst gewijzigd door hotschizodiscocop : 7 februari 2009 om 10:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn schoonmoeder die ook in een rusthuis zit is ook erg eenzaam.
We doen wat we kunnen, maar we kunnen er ons bed niet gaan maken. Ze heeft redelijk vele bezoeken allerhande. En toch, om haar eenzaamheid een beetje te doorbreken laat ze de dokter maar komen. Niet dat er niks aan de hand is maar een oud mens heeft altijd wat aan de hand. De laatste 4 weken is de dokter 50 KEER bij haar geweest. Uiteraard die betaald waarschijnlijk zijn villa gewoon cash met zulke mensen. Maar het toont hoe die mensen daar vereenzamen. En verzorgers kunnen dat ook niet invullen ongeacht hoeveel ze hun best daarvoor doen. Tenslotte zijn het maar de verzorgers en niets meer dan dat. Vanuit die mensen bekeken natuurlijk.
![]() |
#26 |
Partijlid
|
![]() Hoi duveltje382,
Dit is erg en eigenlijk zijn daar gewoon geen woorden voor... ![]() Heel veel sterkte in de verwerking van dit verlies. Als zorgkundige / verpleegkundige in een woon- en zorgcentrum sta je soms zo machteloos in situaties waar financiële resultaten belangrijker worden dan een waardige oude dag... Als je dan iets dergelijks meemaakt moet dit overkomen alsof al je dagelijks werk voor niets is geweest... |
![]() |
![]() |