![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pff we kunnen ze in een weide zetten om te grazen. Veel meer valt er niet mee te doen. Of je nu naar schapen kijkt of koeien of ambtenaren, dat is krak hetzelfde.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 6 februari 2009 om 15:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De kleine zelfstandige die de kleine man in de straat helpt
![]()
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb niet getsjekt of het op de website staat of niet; maar als de ene het kan vinden, dan zal de andere .... (misschien pop ups niet blokkeren?) ..
Nu, onlangs moest ik ook toch lang wachten in de rij van aanschuivenden ... 'k Was wel kontent, want men heeft onlangs het spel versoepeld: met mijn auto van 4 jaar, een kilometerstand beneden 'k weet niet wat, en met de perfekte keuring, krijg ik een groene kaart voor TWEE jaren ! (zou dat nog één keer mogen, als de auto 6 jaar zal zijn ??) Voor de rest vind ik het ook wel klantvriendelijk van die gasten dat ze je per post verwittigen dat het zo ver is. Anders zou ik het wel eens durven vergeten, toch voor een maand of twee drie ... Eigenlijk zou men gepensionneerden moeten kunnen dat jobke laten doen in ruil voor een diensten-sjek van vb. 10 € . Of een illegale ... (spaart de staat een koppel vliegtuigtiketten en drinkgeld uit ... sorrie, flauwe grap)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Als ik kijk op de website zie ik het toch staan hoor, van die keuring voor verkoop.
Gewoon naar www.sbat.be gaan en klikken op keuringscentra en kijken naar de mogelijkheden : "Overzicht van de mogelijke keuringen in de keuringscentra " Dat is toch een duidelijk overzicht? Ik ga altijd naar de keuring van Wondelgem op maandag tijdens mijn middagpauze. (12u) en heb nog nooit langer dan 2u moeten wachten. Gewoonlijk iets meer dan een uur. Tsja, dat is allemaal niets. Ik ben ambtenaar (graas, graas ![]() Nooit ofte nimmer een brief van gekregen of enig document en dan pats een aangetekende brief met een boete. Als ze die boete effectief aanhouden, laat ik me falliet gaan. Met alle chinezen maar niet met de deze. Laatst gewijzigd door parcifal : 6 februari 2009 om 16:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() "Ja meneer, er is een wit vlekje op de S in uw nummerplaat, u moet dit laten bijwerken en eens terugkomen."
![]() |
![]() |
#27 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En dat je op het stort er een Premie tot 6.500 euro voor krijgt. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hadden ze nu eens gewoon op het webblad zwijnaarde gezet "niet voor tweedehands" of zo, het zou te zien zijn zonder eerst 148 blz te speuren. Maar ja...gewoon normaal is een beetje te simpel waarschijnlijk.
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En hoeveel rijden er in Belgie weeral rond zonder geldige autokeuring ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge gelooft die zever in de gazet toch niet zeker?
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veel, meestal ikzelf vanwege het veel te lang wachten.
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De gewone man die de kleine zelfstandige helpt is iets van lang geleden.
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
5 minuten werk om 3 uur aan te schuiven. Men kan het moeilijk aan elkander knopen dikwijls.
![]() |
![]() |
#34 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als het toch over autokeuring gaat...
Ik moet gaan dus ik rijd naar een vriendgaragist die mijn lichten juistzet en ik opweg. Het is aan mij, lichten staan niet juist. Ik terug naar mijn vriendgaragist. Die bekijkt die lichten en hij zegt, die staan juist. Ik terug naar de keuring, lichten staan niet juist. Ik terug naar vriendgaragist, instappen en meerijden vriendgaragist. Jamaar.. werk... geen tijd... Instappen! NU! Wij naar daar, het is aan mij, de lichten staan juist. Ik heb soms de indruk dat die keuring om te lachen is. Toen ik in de bouw werkte moest ik met de kamionet van het werk naar de keuring. Het is aan mij, lichten staan niet juist, kamionet afgekeurd. Ik rijd daarbuiten, ik rijd rond en ga terug aanschuiven. Het is aan mij, lichten staan juist, kamionet goedgekeurd. Laatst gewijzigd door HAMC : 6 februari 2009 om 18:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Daar moet je het toch niet voor laten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Ofzo, ik werkte alweer voor een bouwfirma die toch zo'n kamionet of tien had rijden.
Als het de tijd voor de keuring was dan moesten die wagens vrijdagavond naar de firma komen, maandagmorgen konden we die dan oppikken met een nieuw keuringsbewijs erbij. En dat allemaal terwijl het keuringstation zaterdag en zondag dicht is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2. Ambtenarij is in principe één van de mooiste en edelste zaken die men beroepsmatig kan. Werken ten dienste van de gemeenschap en betaald worden door de gemeenschap. Het Pruisisch model en de opvattingen hierover zijn een voorbeeld. 3. U kan gaan naar gelijk welke autokeuring in dit land, niet tevreden over Zwijnaarde, ga dan elders! Uw betoog klinkt vooral liberaal-populistisch gezaag �* la "het kost te veel", is het niet in geld dan zal het wel werktijd zijn of beide samen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben al vaak bij de autokeuring gepasseerd.
De laatste tijd heb ik wel de indruk dat het langer wachten is. En zo'n vier vijf jaar terug, werden mijn dieseltjes altijd afgekeurd wegens vuile uitlaat. Men deed dan "iets" in de garage, en men raadde me aan om de laatste 5 km voor de keuring aan heel hoge toeren te rijden, zodat de motor "uitgeblazen werd van roetdeeltjes". Sedert ik dat ook voor de eerste keuring doe, niet meer afgekeurd. Maar globaal genomen, heeft men mij nooit een rode kaart gegeven. De techniekers draaien soms zelf een beetje aan het wieltje om de lichten wat hoger of lager te zetten, maar hoe dan ook, ik werd er nog niet voor afgekeurd. Dus, buiten het onzinnige van die uitlaatgassen-historie, geen klagen van mij.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sinds ik hier woon is het al 2x binnen en buiten geweest, zonder gezever. Het scheelt echt van keuring tot keuring. |
|
![]() |
![]() |