![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarom dat ik het niet zo heb met die dingen. Je moet er eerst de technische handleiding voor van uit het hoofd leren om te weten wat ge er aan hebt en uitzweefafstand, o,ooo de afstand in een loodrechte lijn naar beneden ja, die heb je.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
is naar het gebruik van dat geld. De grootste reden dat het huidig geldsysteem faalt is door kapitalisatie, franctioneel bankieren en het verdienen van geld op luchtplatformen. Vroeger was iedere munt gedekt door zijn waarde in goud. Nu is het zo dat het papieren geld, meer dan een honderdvoud (ik zou zelfs zeggen enkele duizendvouden) de waarde kapitaliseert van het goud dat dit geld maar eigenlijk draagt. De zaken waar de laatste jaren het meest geld aan verdiend geweest is, zijn die diensten die repetetief terugkeren en waar geld gemaakt wordt van iets wat er in principe niet is, waar geld gemaakt wordt van lucht. Citaat:
Europa of zelfs het mundiaal vlak. In het huidige, afbouwende geldsysteem is het inderdaad zo dat de inkomsten grotendeels voortkomen uit het buitenland. Evenwel komt hieraan een einde. Evenzeer komt een einde aan de ondersteuning van dat buitenland in de interne zaken van ons land. Dus komt het konkreet op neer dat we onze eigen boontjes mogen doppen, want ieder buurland zit met dezelfde problemen. Daarom moet ons land op eigen initiatief deze zaken doorvoeren. Voor onze interne handel kunnen we heel zeker beroepen op dit voorgesteld systeem. We doen het nu al met in zekere zin de dienstencheques. Citaat:
zijn geëvolueerd dat zij een aanslag plegen op de arbeidsplaatsen. Dat het niveau van de educatie en de welvaart dermate gegroeid is dat het maatschappelijke systeem zich moet aanpassen naar een alternatief. Meer, zelfs de oude methodes om de econonie terug aan te zwengelen, zoals bijvoorbeeld het invoeren van een oorlog of het fnuiken van de geldstromen door de elite, zullen falen doordat de mensen in de eerste plaats niet meer in staat zijn om te gaan vechten, of het nog veel minder zullen willen en ten tweede dat ze wel beter weten intussen. Als het maatschappelijk systeem niet verandert en de elitairen daaraan niet meewerken, zal uiteindelijk het gros van de bevolking de mosterd gaan halen waar zij beschikbaar is. En dat is bij Rijke Abraham. Dus hebben zij ook alle voordeel om de zaken te transformeren ten bate van hun eigen veiligheid. Want de bevolking zal de zaken niet op zijn beloop laten in de komende jaren. Men is slimmer geworden. Citaat:
van het systeem te vervullen, de rijksten, het systeem deze van allen dient te vervullen. Ook leidt het huidig systeem eerder naar afbraak van de leefomgeving, onder de mom van productiviteit, terwijl het eigelijk afstevend naar een vernietiging, waar zowel arm als rijk geen stand zullen kunnen inhouden. Bijvoorbeeld, om een cliché aan te halen. Nog steeds worden er iedere dag hectares van 300 jaar oude bomen geveld in het Amazoniënwoud voor houtwinning, maar ook door de lokale bevolking om landbouw te bedrijven. Het duurt duizenden jaren voordat dezelfde hoeveelheid, grote bomen daar opnieuw staat tot zuivering van de lucht. Immers een nieuwe aanplanting van bomen, levert belange niet dezelfde zuurstofproductiviteit. Het gevolg is dat de lucht onzuiver wordt, dat dit ook economisch een weerslag heeft want meer mensen zullen kampen met ziektes, wie weet lopen wij binnenkort rond met de zuurstoffles. Onze economie moet zich eveneens afstellen op de gedachte, wat we hier niet hebben moeten we ergens anders onderhouden ter behoud van ons eigen leefcomfort, gezondheid en zelfs overleven. Momenteel is ons economisch apparaat daar niet op afgesteld door de egoïstische, vaak kortzichtige visie om zo productief mogelijk geld te winnen, dat uiteindelijk de leefwereld ten gronde richt als een afbraakpolitiek. Citaat:
Citaat:
Want zou Jouw redevoering opgaan, zou bij iedere impasse, nooit een oplossing aangebracht worden doordat iedereen gedoemd zou zijn een falend orakel te zijn, alsmede een niet efficient genezer van de kwaal. Ik bied beiden. De toekomst zal mijn getuige zijn. En mijn woorden zullen nagalmen als de klokken van Rome. Ik heb niet altijd gelijk, maar meestal wel. Al zeg ik het zelf, ten spijte voor diegene die het bagateliseren, het benijden of liever zouden hebben dat het verzwegen wordt. Men noeme het verdwaasdheid, men noeme het ego, men noeme het zelfkennis. U zult zien, het zal geschieden wat ik schrijf. Laatst gewijzigd door JurgenD : 17 februari 2009 om 22:42. |
||||||
![]() |
![]() |