Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 februari 2009, 14:12   #21
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Met mij gaat het goed, dank je.

Natuurlijk mag je daarover praten. Maar dan graag eens op basis van feiten.
Lees nog eens je eigen bericht, en lees welk beeld jij ophangt van de "gemiddelde" allochtoon.
Toeval wil, dat van alle allochtonen die ik ken, er geen enkele in de verste verte aan jouw beeld beantwoordt.
Het toeval wil dat de feiten er zijn, en dat die feiten de politieke klasse zorgen beginnen te baren, of jij nu toevallig keurige allochtoontjes kent of niet.
Gilette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2009, 14:39   #22
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilette Bekijk bericht
Het toeval wil dat de feiten er zijn, en dat die feiten de politieke klasse zorgen beginnen te baren, of jij nu toevallig keurige allochtoontjes kent of niet.
Als je feiten kent, geef ze gerust. Met bron graag, dan kunnen we nagaan of de feiten correct werden weergegeven.

(Waarom refereer je naar allochtonen met een verkleinwoord? Omdat ze feitelijk kleiner zijn? Of heb je een andere bedoeling?)
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2009, 14:47   #23
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je feiten kent, geef ze gerust. Met bron graag, dan kunnen we nagaan of de feiten correct werden weergegeven.

(Waarom refereer je naar allochtonen met een verkleinwoord? Omdat ze feitelijk kleiner zijn? Of heb je een andere bedoeling?)
De feiten worden vermeld in het artikel en de samenstelling van de Brusselse bevolking na 50 jaar verrijking kennen we intussen ook al. Waarom denk je dat de linkse kerk de term 'aandachtswijken' bedacht heeft? Ooit al een linkse jongen een wijk van een gespaard Vlaams dorp 'aandachtswijk' horen noemen?
Oud 14 februari 2009, 16:53   #24
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Artisjok, niet ik maar de gemiddelde moslim zelf hangt al of niet een beeld op.
Ik heb het over die jongeren die in de criminaliteit verzeild raken , daar gaat de topic over en waar ik toevallig zowel met jongeren, ouders als beleid mee te maken kreeg en dus praat ik uit ervaring.
Mag dat of wilt u vooral niet weten hoe die realiteit is?
Juist omdat de opvoeding primair is raken die jongeren in de criminaliteit, ouders die meer doen ongeacht origine zien hun kinderen veel minder snel het foute pad opgaan en helaas zie je dit meer bij traditionele moslims dan bij anderen of is ook die vaststelling volgens jou' discriminatie' die naar racisme ruikt?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2009, 17:52   #25
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Artisjok, niet ik maar de gemiddelde moslim zelf hangt al of niet een beeld op.
Ik heb het over die jongeren die in de criminaliteit verzeild raken , daar gaat de topic over en waar ik toevallig zowel met jongeren, ouders als beleid mee te maken kreeg en dus praat ik uit ervaring.
Mag dat of wilt u vooral niet weten hoe die realiteit is?
Juist omdat de opvoeding primair is raken die jongeren in de criminaliteit, ouders die meer doen ongeacht origine zien hun kinderen veel minder snel het foute pad opgaan en helaas zie je dit meer bij traditionele moslims dan bij anderen of is ook die vaststelling volgens jou' discriminatie' die naar racisme ruikt?
De gemiidelde Moslim, voor zover die bestaat, hangt het beeld, zoals beschreven in jouw bericht, niet op; dat doe jij.

Ik wil best weten hoe de realiteit is, zolang jij beseft dat jij, met je ervaring, niet hebt kennis gemaakt met een representatief deel van een bevolkingsgroep.

Als die groep jongeren in de criminaliteit geraken doordat hun opvoeding primair is, waarom geraken jongeren van andere bevolkingsgroepen dan in de criminaliteit?

Misschien kunnen we eerst eens afspreken over wie deze discussie gaat. Over minderjarigen, over allochtone minderjarigen of over minderjarige Moslims.
Oud 14 februari 2009, 18:04   #26
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
De gemiidelde Moslim, voor zover die bestaat, hangt het beeld, zoals beschreven in jouw bericht, niet op; dat doe jij.
Nee dat doet Alice niet. Alice duidt enkel het beeld dat de moslimgemeenschap van zichzelf geeft. Fraai is dat beeld niet, niet hier en elders in Europa ook niet.
De perceptie over bv de Scandinavische gemeenschap is compleet anders. Dat komt o.a. omdat ze zich niet om de regelmaat in het nieuws werken met negatieve feiten zoals bvb de problematiek van hangjongeren, saccochentrekkers of busterroristen.

M.a.w. ze oogsten wat ze zaaien.
Oud 14 februari 2009, 18:54   #27
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Artisjok, je beschuldigingen zijn volkomen onterecht; waar gaat deze topic over? Niet over de gemiddelde moslim maar over jonge criminelen, en ja; daar maken zoals in andere topic's al oeverloos is aangetoond door anderen verontrustend veel vooral Marokkaanse moslims deel van uit.
Hoe representatief dat deel is hangt niet van jou of mijn mening af maar van cijfers, gezien hun aandeel in o.a gesloten instellingen en Mol lijkt me niet dat je ook maar enigszins kunt stellen dat ik of anderen hun mening' ruikt naar racisme'.
Daarmee stigmatiseer jij mensen, want ook het gedeelte van de bevolking die dit niet meer pikt groeit, allesmaal mensen die 'ruiken naar racisme' of mensen die zich niet de mond laten snoeren door moraalridders?
Ook mijn moslimvrienden beantwoorden niet aan dit beeld wat een nogal bedenkelijk argument is om daarmee een bestaande en verontrustende problematiek te omzeilen.

Maar om je vraag te beantwoorden; ook bij andere groepen speelt opvoeding een grote rol, wat niet betekent dat de garantie voor ouders, ongeacht origine die wel serieus opvoeden inhoudt dat hun kinderen zeker nooit in criminaliteit kunnen verzeilen.
Zelfs jij moet die redenering enigszins kunnen volgen.

Laatst gewijzigd door alice : 14 februari 2009 om 18:55.
Oud 15 februari 2009, 10:07   #28
artisjok
Banneling

Standaard

Alice, de topic gaat inderdaad over minderjarige criminelen, daarom begrijp ik niet waarom hij werd opgestart onder I&I.

Als je kan aantonen welke groep welk deel uitmaakt van de minderjarige criminelen, doe het gerust. Met bron graag.
Geef je ook de cijfers naar waar je verwijst i.v.m. gesloten instellingen en Mol?

Heb ik het goed begrepen dat voor 1 groep, de oorzaak ligt bij de ouders en de opvoeding?

Citaat:
Het probleem zit echt bij de ouders!
Opvoeding gaat over primaire noden, dak kleding en eten en voor de rest moet de samenleving het maar uitzoeken.
Genoeg gesprekken daarover met ouders gevoerd, vader zit in de vzw of land van thuiskomst waar een huis wordt gebouwd, moeder heeft de zelfredzaamheid van een vierjarige kleuter en de zoontjes hangen volslagen ongestraft de beest uit.
en voor de andere groepen is dit al genuanceerder.

Citaat:
Maar om je vraag te beantwoorden; ook bij andere groepen speelt opvoeding een grote rol, wat niet betekent dat de garantie voor ouders, ongeacht origine die wel serieus opvoeden inhoudt dat hun kinderen zeker nooit in criminaliteit kunnen verzeilen.
Oud 15 februari 2009, 10:23   #29
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Alice, de topic gaat inderdaad over minderjarige criminelen, daarom begrijp ik niet waarom hij werd opgestart onder I&I.

Artisjok is nog nooit in Brussel geweest.

Laatst gewijzigd door Gilette : 15 februari 2009 om 10:26.
Oud 15 februari 2009, 13:48   #30
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Artisjok; misschien moet je' het Marokkanendrama 'van filosofe en journaliste Fleur Juergens in opdracht van de Nederlands politieacademie eens lezen of criminaliteit en criminalisering van Marion van San, daar staan alle gegevens in gepubliceerd waar je nood aan hebt.
Mijn bevindingen kloppen met hun vaststellingen, ik werkte drie jaar rond beeldvorming en dialoog en kwam dus wel met een 'representatief deel' in aanraking.
Lees het bericht een gisteren in Gazet van Antwerpen over de drugsvangsten in enkele 'aandachtswijken' en let dan vooral op de verhouding aanhoudingen en mensen met illegaal verblijf, dat zijn uiteraard geen Vlamingen.
IK weet niet wat jou ervaringen met de multiculturele werkelijkheid zijn, maar mijn mening gaat juist over jongeren waar het totaal mis mee loopt, en hun directe omgevingsinvloeden, de gevolgtrekking dat dit een beeld geeft van de 'gemiddelde moslim' is uiteraard voor je eigen rekening.
Wat ik bijzonder betreur is dat die jongeren niets opschieten met mensen die de realiteit van hun bestaan uit 'menslievendheid' ontkennen, juist dat maakt deel uit van het drama wat Fleur Jeurgens evenals de eeuwige cliché's over achterstand en gebrekkige kansen met onderzoek en cijfermateriaal volkomen onderuit trekt.
Vele leesplezier ermee.

Laatst gewijzigd door alice : 15 februari 2009 om 13:49.
Oud 15 februari 2009, 20:28   #31
artisjok
Banneling

Standaard

Alice, Je beweert dat "daar maken zoals in andere topic's al oeverloos is aangetoond door anderen verontrustend veel vooral Marokkaanse moslims deel van uit." Kan je dan geen link geven? Je verwijst naar cijfers over gesloten instellingen en Mol, maar kan die ook niet geven.

Of je bij je werk rond beeldvorming en dialoog in contact kwam met een representatief deel van een groep, hangt ervan hoe je met hen in contact kwam, hoe je hen selecteerde. Als het bijvoorbeeld via een sociale dienst is, is dit zeker niet representatief.

In mijn zoektocht naar de studie van Marion van San vond ik dit :
http://users.belgacom.net/jacobs/criminaliteit.htm
Lees zeker ook het besluit (laatste alinea)

En? Heb ik het goed begrepen dat voor 1 groep, de oorzaak ligt bij de ouders en de opvoeding?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice
"Het probleem zit echt bij de ouders!
Opvoeding gaat over primaire noden, dak kleding en eten en voor de rest moet de samenleving het maar uitzoeken.
Genoeg gesprekken daarover met ouders gevoerd, vader zit in de vzw of land van thuiskomst waar een huis wordt gebouwd, moeder heeft de zelfredzaamheid van een vierjarige kleuter en de zoontjes hangen volslagen ongestraft de beest uit."

en voor de andere groepen is dit al genuanceerder.

Citaat:
"Maar om je vraag te beantwoorden; ook bij andere groepen speelt opvoeding een grote rol, wat niet betekent dat de garantie voor ouders, ongeacht origine die wel serieus opvoeden inhoudt dat hun kinderen zeker nooit in criminaliteit kunnen verzeilen."
Oud 15 februari 2009, 20:55   #32
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Artisjok,

Ga jij dan niet akkoord dat opvoeding een belangrijk element is?
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2009, 12:25   #33
ndob
Banneling

Standaard

Citaat:

Als je kan aantonen welke groep welk deel uitmaakt van de minderjarige criminelen, doe het gerust. Met bron graag.
Geef je ook de cijfers naar waar je verwijst i.v.m. gesloten instellingen en Mol?
Er is veel (zelf)censuur van overheidswege als het gaat over het verband "criminelen" en "allochtoon". Dus bronnen geven of citeren is onmogelijk.
ndob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2009, 14:42   #34
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met mij gaat het goed, dank je.

Natuurlijk mag je daarover praten. Maar dan graag eens op basis van feiten.
Lees nog eens je eigen bericht, en lees welk beeld jij ophangt van de "gemiddelde" allochtoon.
Toeval wil, dat van alle allochtonen die ik ken, er geen enkele in de verste verte aan jouw beeld beantwoordt.

Ik zou graag al die allochtone vriendjes van jouw eens zien.
en eens laten nagaan wat ze werkelijk al dan niet hebben uitgestoken.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2009, 19:01   #35
ndob
Banneling

Standaard

Citaat:
Blijkbaar zijn bij de lezers van HLN toch veel ervaringsdeskundigen:

Citaat:
Ik werk in een stadje in Wallonië waar redelijk veel krapuul woont. Ik werd ook eens lastig gevallen voor een sigaret en omdat ik dan altijd flitsen zie en denk van 'moesten ze mij nu doodsteken' ben ik altijd te braaf om een sigaret af te geven...gewoon omdat ik bang ben dat ze mij iets zullen aandoen. Ze zijn ook altijd in bendes en ik alleen...wat zou ik tegen hen kunnen beginnen?
Citaat:
heb zelf ook eens een slag in mijn gezicht gekregen door een bruine medemens omdat ik geen sigaret gaf, nogal moeilijk voor mij trouwens want ik rook niet...maar blijkbaar was ik een "racist"
Citaat:
geen medelijden met dit soort gasten. heb vroeger al genoeg dreigementen gekregen en klop gehad om dat ik een sigaret weigerde..als ik toevallig eens geen bijhad, stond 'k ook nog eens te liegen volgens hun. ooit een ferm shot in me zij gehad da'k dubbel plooide ervan. terwijl ze zelf stonden te roken. natuurlijk was ik de 'racist' en de 'vuile belg'. bij de flikken ook geen steun gekregen (ik had ze er een moeten geven). nu geef ik altijd ene, heb geen zin voor e mes in me pens. toch mooi niet?
Oud 16 februari 2009, 19:25   #36
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Artisjok,

Ga jij dan niet akkoord dat opvoeding een belangrijk element is?
Waarom vraag je dat? Heb ik iets geschreven waaruit zou blijken dat ik opvoeding een onbelangrijk element vind, of iets van die aard.

Dit schreef ik over opvoeden :
"Ouders zijn niet de alleen opvoeders van hun kinderen, tenzij ze hun kinderen in de kelder opsluiten en zo elke andere invloed verhinderen. Ze zijn wel de voornamelijke opvoeders.
Een goede opvoeding geven, is geen garantie dat kinderen nooit criminele daden zullen stellen. Of durft er hier iemand beweren dat de ouders van de dader van de sigarettenmoord in Oostende één van hun kinderen in die richting heeft opgevoed?"
en ook
"Sommige ouders maken fouten bij de opvoeding van hun kinderen. Uit domheid, luiheid of kwaadwillig, laat ik in het midden. Dit komt voor in alle groepen."
http://forum.politics.be/showthread....47#post3978647
Oud 16 februari 2009, 19:32   #37
ndob
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom vraag je dat? Heb ik iets geschreven waaruit zou blijken dat ik opvoeding een onbelangrijk element vind, of iets van die aard.

Dit schreef ik over opvoeden :
"Ouders zijn niet de alleen opvoeders van hun kinderen, tenzij ze hun kinderen in de kelder opsluiten en zo elke andere invloed verhinderen. Ze zijn wel de voornamelijke opvoeders.
Een goede opvoeding geven, is geen garantie dat kinderen nooit criminele daden zullen stellen. Of durft er hier iemand beweren dat de ouders van de dader van de sigarettenmoord in Oostende één van hun kinderen in die richting heeft opgevoed?"
en ook
"Sommige ouders maken fouten bij de opvoeding van hun kinderen. Uit domheid, luiheid of kwaadwillig, laat ik in het midden. Dit komt voor in alle groepen."
http://forum.politics.be/showthread....47#post3978647
ALLE ouders maken (wel eens) fouten bij de opvoeding.
Oud 16 februari 2009, 19:56   #38
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nick dobbelaere Bekijk bericht
Er is veel (zelf)censuur van overheidswege als het gaat over het verband "criminelen" en "allochtoon". Dus bronnen geven of citeren is onmogelijk.
Alice beweerde nochtans dat "...in andere topic's al oeverloos is aangetoond...." dan moet er toch iemand een link kunnen geven.
De gegevens zouden ook weer te vinden zijn in "criminaliteit en criminalisering" van Marion van San.
Ze verwees ook naar de cijfers van gesloten instellingen en Mol. Als zij de cijfers heeft, waar blijven ze?
Oud 16 februari 2009, 20:41   #39
ndob
Banneling

Standaard

Citaat:
Alice beweerde nochtans dat "...in andere topic's al oeverloos is aangetoond...." dan moet er toch iemand een link kunnen geven.
De gegevens zouden ook weer te vinden zijn in "criminaliteit en criminalisering" van Marion van San.
Ze verwees ook naar de cijfers van gesloten instellingen en Mol. Als zij de cijfers heeft, waar blijven ze?
U weet heel goed dat hier censuur aan het werk is:

- Marij Uit den Boogaart had enkele bedenkingen geuit en werd door Inquisiteur-über-Stalin Janssens buitengewerkt. Haar ervaringen op het veld strookten namelijk niet met het ideaal van Onderlijfje.

- de journalist bij GvA die verslag uitbracht over problemen met allochtonen in "De Ster", werd na interventie van Willockx en zelfs Stevaert ONTSLAGEN. Dat is de ware Sovjet-stijl.

Artisjok, ik weet heel goed dat ver van alle allochtone jongeren crimineel zijn. Maar je kan anderzijds niet ontkennen dat ze oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit.
Oud 17 februari 2009, 00:22   #40
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nick dobbelaere Bekijk bericht
- de journalist bij GvA die verslag uitbracht over problemen met allochtonen in "De Ster", werd na interventie van Willockx en zelfs Stevaert ONTSLAGEN. Dat is de ware Sovjet-stijl.

De sossen hadden dus weer eens heimwee naar hun stasi verleden.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be