![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Alleen mensen die normen en waarden hebben verschieten daar nog echt van...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() *knip*
Oproepen tot geweld is bij wet verboden. Laatst gewijzigd door Starfire : 13 februari 2009 om 12:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pilletje vergeten, Plantival?
Het zijn criminelen akkoord maar jou voorstel zet echt geen zoden aan de dijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Straffeloosheid zal dat jonge volkje geen twee keer doen nadenken om fratsen te blijvn uithalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Partijlid
|
![]() daarom ook dat ik een voorstander ben voor het intrekken van een paar maand kinderbijslag als er een minderjarige een criminele daad doet.
de ouders zijn verantwoordelijk en vaak laten ze hun kinderen teveel vrijheid. pas als ze aan het geld zitten, zullen de ouders hun verantwoordelijkheid nemen. heb vorige keer een vraag gekregen of ik een kind heb, nee, maar ik heb het ondertussen al een paar keer verteld aan "ouders" en die gaven me gelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het probleem zit echt bij de ouders!
Opvoeding gaat over primaire noden, dak kleding en eten en voor de rest moet de samenleving het maar uitzoeken. Genoeg gesprekken daarover met ouders gevoerd, vader zit in de vzw of land van thuiskomst waar een huis wordt gebouwd, moeder heeft de zelfredzaamheid van een vierjarige kleuter en de zoontjes hangen volslagen ongestraft de beest uit. Ondertussen blijven we die problemen massaal importeren omdat nergens wordt duidelijk gemaakt wat minimaal van iedere burger, ouder verwacht wordt. Je moet die jongeren in ene internaat zetten en ouders voor de kosten laten opdraaien en je zult zien hoe snel die problemen over zijn. Nu wordt 'niet opvoeden' beloond met middelen om eigendom aan te schaffen in de thuislanden! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() De waarheid is dat veel van die " kinderen " hun ouders er hun voeten aan vegen dat zij stelen, mishandelen en verkrachten, zolang ze er maar geen van hun eigen volk aanvallen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Wat doet deze draad onder I&I? Alsof enkel minderjarigen van allochtonen criminele feiten plegen. Ook autochtone minderjarigen plegen criminele feiten, maar dat wordt hier genegeerd.
Ouders zijn niet de alleen opvoeders van hun kinderen, tenzij ze hun kinderen in de kelder opsluiten en zo elke andere invloed verhinderen. Ze zijn wel de voornamelijke opvoeders. Een goede opvoeding geven, is geen garantie dat kinderen nooit criminele daden zullen stellen. Of durft er hier iemand beweren dat de ouders van de dader van de sigarettenmoord in Oostende één van hun kinderen in die richting heeft opgevoed? De veralgemeningen lopen hier de spuigaten uit. Alsof alle allochtonen enkel kinderen hebben voor het kindergeld. Als Vlaamse vrouw met 6 kinderen, kreeg mijn moeder dit verwijt ook, tientallen jaren geleden. Sommige ouders maken fouten bij de opvoeding van hun kinderen. Uit domheid, luiheid of kwaadwillig, laat ik in het midden. Dit komt voor in alle groepen. Dezelfde vooroordelen worden hier weer herhaald. Ik laat in het midden of dit uit domheid is of kwaadwillig. Het ruikt naar racisme! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Als jongeren, ongeacht afkomst, criminele feiten plegen wil de Belgische staat deze reïntegreren.
Dus ja, deze hoort hier thuis.
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Artisjok gaat het nog een beetje?
Als jongerencriminaliteit meer voorkomt bij de ene groep dan bij de andere groep( kijk eens naar de gevangenispopulatie) mogen we daar nog over praten dan zonder dat jij over rcisme begint? Hiermee beledig je forummers en dat kan niet vind ik. En ja Artisjok, of je nu wilt of niet, primaire opvoeding wordt vanuit traditie en cultuur door de ene groep ouders meer toegepast dan door de andere groep ouders als jij daaruit besluit dat dit dus geldt voor alle ouders behorend tot die groep is dit jou interpretatie en niet wat mensen geschreven hebben. Leer zelf misschien eens niet veralgemenen voor je alwaar anderen ervan beschuldigt dit te doen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De basis komt altijd vanuit je opvoeding. Hoe je het ook draait en keert.
Het is de opvoeding van ouders/voogden waarop meningen gevormd worden. Natuurlijk gaat dat kind voor zichzelf denken eens dat wat ouder wordt. Maar het is natuurlijk aan de ouders dat kind tot dan in goede richtlijnen te "duwen". Als jij van baby tot je puberteit altijd alles gedaan kreeg, is het more likely dat jij je heel moeilijk kan passen in de maatschappij. Gewoonweg omdat je het dan enkel vanuit jouw kant bekijkt. Een goede discipline is een absolute must bij het opvoeden van kids. En dan heb ik zeker niet over een strenge hand, maar er van jongs af full continu met bezig zijn; ze bijleren. Ze motiveren en nog meer, ze complimenteren. Een kind moet zich ten alle tijden gewenst voelen. Maar moet ook voelen dat andere mensen ook andere wensen hebben, haar/zijn plaats leren kennen. Ik ben ervan overtuigd dat de doorsnee moslim zijn/haar kind in het beste mogelijke wil opvoeden, maar merk toch ook op dat de meisjes snel volwassen moeten worden. Dat is langs de ene kant niet goed en langs de andere kant dan weer wel. Ik ga hier niet oordelen ofzo, maar ik bezie wel één grote meerderheidsgroep en vraag soms stil in me af: wat gaan die hun kids worden? En neen hoor, niets racisme langs mijn kant. Maar de ogen zien wat de ogen zien, Brussel is lang niet aangenaam meer. De Europese hoofdstad verdient beter. En het mag gezegd worden, de overgrote meerderheid zijn allochtonen of Belgen met een kleurtje. Wat doe je daar dan aan? In Molenbeek legt men al molotov coctails klaar in de vuilbak in geval er een patrouille komt. Ja stel je dan vragen zeg ik zo, de fluwelen handschoen werkt niet voor een bepaalde groep. De honing en melk ja, dat is een goed systeem, maar misschien gaan we daar wat te laks met om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Natuurlijk mag je daarover praten. Maar dan graag eens op basis van feiten. Lees nog eens je eigen bericht, en lees welk beeld jij ophangt van de "gemiddelde" allochtoon. Toeval wil, dat van alle allochtonen die ik ken, er geen enkele in de verste verte aan jouw beeld beantwoordt. |
|
![]() |
![]() |