Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2009, 01:52   #1
jones
Banneling

jones's schermafbeelding

Standaard "Bijna alle jonge criminelen in Brussel vrijgelaten"

Citaat:
Slechts 5% van de minderjarige criminelen in de Brusselse politiezone Ukkel, Watermaal-Bosvoorde, Oudergem krijgt een sanctie voor de gepleegde feiten. Dat zegt Brussels parlementslid Didier Gosuin (MR), tevens burgemeester van Oudergem. Gosuin pleit voor meer sancties en meer financiële middelen voor de jeugdparketten.

Criminaliteit met een derde gestegen
Het aantal delicten gepleegd door jongeren tussen 14 en 17 jaar oud is in het Brussels gewest in de periode 2004-2007 met 32,7% gestegen, van 4.715 naar 6.258 feiten, dixit Gosuin, die zich beroept op officiële cijfers. Meer dan 20% van de gewapende overvallen is gepleegd door een minderjarige alleen, in bendeverband loopt dat op tot 30%.

Daders steeds jonger
"Dit soort van criminaliteit neemt de afgelopen jaren toe. De daders worden bovendien steeds jonger", zegt Gosuin. Het parlementslid besloot daarom het fenomeen in zijn eigen politiezone (Ukkel, Watermaal-Bosvoorde, Oudergem) te onderzoeken met betrekking tot de periode tussen 1 oktober 2007 en 31 mei 2008.

Eén aanhouding
In de politiezone waren er in die periode 53 arrestaties voor diefstal met geweld of bedreiging. Zevenentwintig van deze diefstallen werden gepleegd door minderjarigen (51%). Drieëntwintig van die minderjarigen werden ter beschikking gesteld van het parket, van wie er één werd aangehouden.

Uit de cijfers blijkt ook dat er 76 arrestaties waren voor diefstallen in woningen of auto's, zonder gebruik van geweld maar met verzwarende omstandigheden. Zevenenveertig daarvan werden gepleegd door minderjarigen (61%). Zesentwintig van hen werden ter beschikking gesteld van het gerecht, slechts drie werden aangehouden.

Amper vijf procent krijgt sanctie
Minderjarigen worden dus bijna zo goed als altijd vrijgelaten. Slechts 5 procent krijgt een sanctie, zegt Gosuin. Hoewel het slechts om cijfers van één zone gaat, zijn die volgens Gosuin representatief voor het gebrek aan reactie van de overheid op dergelijke criminele feiten door jongeren.

Politie gedemotiveerd
Recidive, demotivatie bij de politie, een gebrek aan respect voor de slachtoffers zijn volgens Gosuin het gevolg. Hij pleit dan ook voor onmiddellijke sancties in alle gevallen. "Dat hoeft daarom niet meteen de opsluiting in een gesloten centrum te betekenen, maar wel bijvoorbeeld sociale of familiale begeleiding." Er moet gezorgd worden voor omkadering. Gosuin vraagt daarvoor meer middelen, onder andere voor de jeugdparketten. (belga/eb)
In een stad waar de meerderheid bestaat uit vreemdelingen met tal van problemen , is er niemand die er nog van verschiet van zulke artikels
jones is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2009, 02:19   #2
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jones Bekijk bericht
In een stad waar de meerderheid bestaat uit vreemdelingen met tal van problemen , is er niemand die er nog van verschiet van zulke artikels

Ik al lang niet meer.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2009, 06:12   #3
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Alleen mensen die normen en waarden hebben verschieten daar nog echt van...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2009, 12:11   #4
Plantival
Banneling

Standaard

*knip*

Oproepen tot geweld is bij wet verboden.

Laatst gewijzigd door Starfire : 13 februari 2009 om 12:49.
Plantival is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2009, 12:13   #5
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Pilletje vergeten, Plantival?
Het zijn criminelen akkoord maar jou voorstel zet echt geen zoden aan de dijk.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2009, 12:32   #6
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Straffeloosheid zal dat jonge volkje geen twee keer doen nadenken om fratsen te blijvn uithalen.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2009, 12:36   #7
Fabke
Partijlid

Standaard

daarom ook dat ik een voorstander ben voor het intrekken van een paar maand kinderbijslag als er een minderjarige een criminele daad doet.

de ouders zijn verantwoordelijk en vaak laten ze hun kinderen teveel vrijheid.

pas als ze aan het geld zitten, zullen de ouders hun verantwoordelijkheid nemen.

heb vorige keer een vraag gekregen of ik een kind heb, nee, maar ik heb het ondertussen al een paar keer verteld aan "ouders" en die gaven me gelijk.
Fabke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2009, 12:47   #8
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het probleem zit echt bij de ouders!
Opvoeding gaat over primaire noden, dak kleding en eten en voor de rest moet de samenleving het maar uitzoeken.
Genoeg gesprekken daarover met ouders gevoerd, vader zit in de vzw of land van thuiskomst waar een huis wordt gebouwd, moeder heeft de zelfredzaamheid van een vierjarige kleuter en de zoontjes hangen volslagen ongestraft de beest uit.
Ondertussen blijven we die problemen massaal importeren omdat nergens wordt duidelijk gemaakt wat minimaal van iedere burger, ouder verwacht wordt.
Je moet die jongeren in ene internaat zetten en ouders voor de kosten laten opdraaien en je zult zien hoe snel die problemen over zijn.
Nu wordt 'niet opvoeden' beloond met middelen om eigendom aan te schaffen in de thuislanden!
Oud 13 februari 2009, 17:09   #9
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jones Bekijk bericht

Je vraagt je af hoe die linksen het woord verrijking nog in de mond durven te nemen.
Gilette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2009, 00:40   #10
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilette Bekijk bericht
Je vraagt je af hoe die linksen het woord verrijking nog in de mond durven te nemen.
Die criminelen verrijken zich toch ? Vandaar dat woord.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2009, 05:38   #11
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fabke Bekijk bericht
daarom ook dat ik een voorstander ben voor het intrekken van een paar maand kinderbijslag als er een minderjarige een criminele daad doet.

pas als ze aan het geld zitten, zullen de ouders hun verantwoordelijkheid nemen.

heb vorige keer een vraag gekregen of ik een kind heb, nee, maar ik heb het ondertussen al een paar keer verteld aan "ouders" en die gaven me gelijk.
De realiteit is vaak dat die kinderen vaak pas echt verwaarloosd worden als er geen kindergeld meer is. Ze worden vaak verstoten door de familie als ze teveel zijn.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2009, 08:15   #12
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
De realiteit is vaak dat die kinderen vaak pas echt verwaarloosd worden als er geen kindergeld meer is. Ze worden vaak verstoten door de familie als ze teveel zijn.
De waarheid is dat veel van die " kinderen " hun ouders er hun voeten aan vegen dat zij stelen, mishandelen en verkrachten, zolang ze er maar geen van hun eigen volk aanvallen.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2009, 09:06   #13
artisjok
Banneling

Standaard

Wat doet deze draad onder I&I? Alsof enkel minderjarigen van allochtonen criminele feiten plegen. Ook autochtone minderjarigen plegen criminele feiten, maar dat wordt hier genegeerd.
Ouders zijn niet de alleen opvoeders van hun kinderen, tenzij ze hun kinderen in de kelder opsluiten en zo elke andere invloed verhinderen. Ze zijn wel de voornamelijke opvoeders.
Een goede opvoeding geven, is geen garantie dat kinderen nooit criminele daden zullen stellen. Of durft er hier iemand beweren dat de ouders van de dader van de sigarettenmoord in Oostende één van hun kinderen in die richting heeft opgevoed?
De veralgemeningen lopen hier de spuigaten uit. Alsof alle allochtonen enkel kinderen hebben voor het kindergeld. Als Vlaamse vrouw met 6 kinderen, kreeg mijn moeder dit verwijt ook, tientallen jaren geleden.
Sommige ouders maken fouten bij de opvoeding van hun kinderen. Uit domheid, luiheid of kwaadwillig, laat ik in het midden. Dit komt voor in alle groepen.
Dezelfde vooroordelen worden hier weer herhaald. Ik laat in het midden of dit uit domheid is of kwaadwillig. Het ruikt naar racisme!
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2009, 09:24   #14
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Als jongeren, ongeacht afkomst, criminele feiten plegen wil de Belgische staat deze reïntegreren.
Dus ja, deze hoort hier thuis.
Oud 14 februari 2009, 09:43   #15
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wat doet deze draad onder I&I? Alsof enkel minderjarigen van allochtonen criminele feiten plegen. !

Het gaat over de situatie in Brussel, en daar nemen de verrijkerskinderen de meest prominente plaats in in de statistieken van jeudgcriminaliteit.
Gilette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2009, 10:36   #16
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Artisjok gaat het nog een beetje?
Als jongerencriminaliteit meer voorkomt bij de ene groep dan bij de andere groep( kijk eens naar de gevangenispopulatie) mogen we daar nog over praten dan zonder dat jij over rcisme begint?
Hiermee beledig je forummers en dat kan niet vind ik.
En ja Artisjok, of je nu wilt of niet, primaire opvoeding wordt vanuit traditie en cultuur door de ene groep ouders meer toegepast dan door de andere groep ouders als jij daaruit besluit dat dit dus geldt voor alle ouders behorend tot die groep is dit jou interpretatie en niet wat mensen geschreven hebben.
Leer zelf misschien eens niet veralgemenen voor je alwaar anderen ervan beschuldigt dit te doen?
Oud 14 februari 2009, 12:26   #17
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

De basis komt altijd vanuit je opvoeding. Hoe je het ook draait en keert.
Het is de opvoeding van ouders/voogden waarop meningen gevormd worden.
Natuurlijk gaat dat kind voor zichzelf denken eens dat wat ouder wordt.
Maar het is natuurlijk aan de ouders dat kind tot dan in goede richtlijnen te "duwen".
Als jij van baby tot je puberteit altijd alles gedaan kreeg, is het more likely dat jij je heel moeilijk kan passen in de maatschappij. Gewoonweg omdat je het dan enkel vanuit jouw kant bekijkt.
Een goede discipline is een absolute must bij het opvoeden van kids. En dan heb ik zeker niet over een strenge hand, maar er van jongs af full continu met bezig zijn; ze bijleren. Ze motiveren en nog meer, ze complimenteren.
Een kind moet zich ten alle tijden gewenst voelen. Maar moet ook voelen dat andere mensen ook andere wensen hebben, haar/zijn plaats leren kennen.

Ik ben ervan overtuigd dat de doorsnee moslim zijn/haar kind in het beste mogelijke wil opvoeden, maar merk toch ook op dat de meisjes snel volwassen moeten worden. Dat is langs de ene kant niet goed en langs de andere kant dan weer wel.
Ik ga hier niet oordelen ofzo, maar ik bezie wel één grote meerderheidsgroep en vraag soms stil in me af: wat gaan die hun kids worden?

En neen hoor, niets racisme langs mijn kant. Maar de ogen zien wat de ogen zien, Brussel is lang niet aangenaam meer. De Europese hoofdstad verdient beter. En het mag gezegd worden, de overgrote meerderheid zijn allochtonen of Belgen met een kleurtje.
Wat doe je daar dan aan? In Molenbeek legt men al molotov coctails klaar in de vuilbak in geval er een patrouille komt.
Ja stel je dan vragen zeg ik zo, de fluwelen handschoen werkt niet voor een bepaalde groep. De honing en melk ja, dat is een goed systeem, maar misschien gaan we daar wat te laks met om.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2009, 12:46   #18
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fabke Bekijk bericht

Kindergeld intrekken is idd de beste stap die de overheid kan nemen om zulk gedrag te bestrijden. Dat combineren met jeugdgevangenissen of werkkampen en strikt de straf uitzitten die de rechtbank ze oplegt.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2009, 12:48   #19
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wat doet deze draad onder I&I? Alsof enkel minderjarigen van allochtonen criminele feiten plegen. Ook autochtone minderjarigen plegen criminele feiten, maar dat wordt hier genegeerd.
Ouders zijn niet de alleen opvoeders van hun kinderen, tenzij ze hun kinderen in de kelder opsluiten en zo elke andere invloed verhinderen. Ze zijn wel de voornamelijke opvoeders.
Een goede opvoeding geven, is geen garantie dat kinderen nooit criminele daden zullen stellen. Of durft er hier iemand beweren dat de ouders van de dader van de sigarettenmoord in Oostende één van hun kinderen in die richting heeft opgevoed?
De veralgemeningen lopen hier de spuigaten uit. Alsof alle allochtonen enkel kinderen hebben voor het kindergeld. Als Vlaamse vrouw met 6 kinderen, kreeg mijn moeder dit verwijt ook, tientallen jaren geleden.
Sommige ouders maken fouten bij de opvoeding van hun kinderen. Uit domheid, luiheid of kwaadwillig, laat ik in het midden. Dit komt voor in alle groepen.
Dezelfde vooroordelen worden hier weer herhaald. Ik laat in het midden of dit uit domheid is of kwaadwillig. Het ruikt naar racisme!
Misschien omdat het overgrote merendeel van de meerderjarige criminelen allochtonen zijn?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2009, 14:07   #20
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Artisjok gaat het nog een beetje?
Als jongerencriminaliteit meer voorkomt bij de ene groep dan bij de andere groep( kijk eens naar de gevangenispopulatie) mogen we daar nog over praten dan zonder dat jij over rcisme begint?
Hiermee beledig je forummers en dat kan niet vind ik.
En ja Artisjok, of je nu wilt of niet, primaire opvoeding wordt vanuit traditie en cultuur door de ene groep ouders meer toegepast dan door de andere groep ouders als jij daaruit besluit dat dit dus geldt voor alle ouders behorend tot die groep is dit jou interpretatie en niet wat mensen geschreven hebben.
Leer zelf misschien eens niet veralgemenen voor je alwaar anderen ervan beschuldigt dit te doen?
Met mij gaat het goed, dank je.

Natuurlijk mag je daarover praten. Maar dan graag eens op basis van feiten.
Lees nog eens je eigen bericht, en lees welk beeld jij ophangt van de "gemiddelde" allochtoon.
Toeval wil, dat van alle allochtonen die ik ken, er geen enkele in de verste verte aan jouw beeld beantwoordt.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be