![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En over die twee termijnen regeling weet ik nog altijd niet of voor of tegen ben, er zijn dingen pro en contra voor te zeggen Laatst gewijzigd door toccata : 15 februari 2009 om 00:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Burger
|
![]() In ieder geval; groen is van doen;
dankzij groen zijn er nog een beetje bossen in vlaanderen! en niet te vergeten; ze hebben meerdere keren hun nek uitgestoken voor oplossingen... op een bepaald moment, waren ze één van de meest gehate of geliefde partijen van vlaanderen; vooral bij de extremisten... wacht maar tot ldd gaat regeren, ze hebben prachtige theorieen, maar zullen waarschijnlijk ook op hun bek gaan...en niet een klein beetje! |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Burger
|
![]() peace.police voelt zich verantwoordelijk om het licht aan te houden voor GROEN
en het licht uit te doen bij vlaams belang! Groen is van doen of nodig om ons eens wakker te schudden; vooral de boeren in vlaanderen, ze spuiten er nog altijd op los, de rivieren zitten nog altijd vol met pesticieden... |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
tja, als je dat als beginsel aanneemt in je partij, dan is het afwijken van dat beginsel wel redelijk pijnlijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() Een partij als groen! zal altijd een deel kiezers blijven lokken. Het is een waardig alternief op de "linkerzijde" (voor zover ge dat nog zo kunt noemen).
Dat dergelijke partijen volgens sommigen meer naar rechts moeten vind ik ongelooflijke larie. Het gedachtegoed waar Groen! voor staat is nu éénmaal niet compatibel met platte rechts-conservatieve klap. Het echte groene gedachtegoed is bij uitstek links en progressief. Dat kost hen misschien wat "goedkope" stemmen van mensen die ook voor groen! zouden kiezen al was het maar omdat ze graag hun hond en de boompjes in de tuin zien, maar dat vind ik net de charme van groen!. Geen sell-out, trouw blijven aan hun idealen. Laatst gewijzigd door moser : 15 februari 2009 om 12:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is net het probleem van Groen!. Ze doen aan koppelverkoop en dat slikken vele mensen niet.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 15 februari 2009 om 12:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
Mijn verwijt aan Groen! is juist dat ze die bredere visie jarenlang hebben verwaarloosd. De omdoping van Agalev naar Groen! was daar de pijnlijke veruiterlijking van. In de plaats daarvan kwam wel een heel discours over allochtonen, waarvan steeds meer Groenen - Staes, Vogels, Almaci e.a. - zijn gaan inzien dat het geen antwoorden bood op de noden en vragen van een groot deel van het publiek. Wat die misstap betreft, heb je gelijk. Men heeft ook nooit duidelijk gemaakt hoe die visie op allochtonen in het bredere ecologische plaatje paste. Ook weer omdat men dat brede plaatje veronachtzaamde. Niets belet mensen overigens een zorg voor het leefmilieu ook aan andere visies te koppelen. Je kunt toch moeilijk aan Groen! verwijten dat er geen "rechts"-groen van de grond komt en dat ze zich daarom louter op de materiële zorg voor het milieu moeten richten, om alle "groenen" onderdak te bieden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tevens zou een grotere realiteitszin ook kunnen helpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Realiteitszin lijkt mij verder geen pluspunt om het electoraal te maken, aangezien het electoraat zelf slechts zeer zelden zo'n zin aan de dag legt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Volledig mee eens, behalve m.b.t. dat laatste: het electoraat is een abstractie van individuen, gedeeltelijk gedetermineerd door hun sociale achtergrond en leefgemeenschap, die meestal irrationeel zijn, of in het ander geval zo divers dat de uitslag vaak irrationeel lijkt. Het is geen fenomeen op zich. Bovendien mag dat géén excuus zijn om geen realiteitszin aan de dag te leggen, zoals je voordien eigenlijk zelf ook indirect bevestigde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder wou ik nog opmerken dat indien je op den duur een zodanig extreem standpunt gaat verkondigen, je tenslotte met de kiesdrempel geconfronteerd zult worden. De ambitie van een politieke partij moet toch zijn verkozen te raken en daardoor de mogelijkheid te hebben haar programma uit te voeren. Rekening houden met de mening van het potentieel electoraat is dan ook strikt noodzakelijk; doorvoor hoeft de politieke partij in kwestie de essentie van haar programme toch niet noodzakelijk te verloochenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Als Groen! eens een groene partij zou zijn ipv een extreem linkse, zouden ze al een pak meer stemmen krijgen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Parlementslid
|
![]() Groen en SP.A zijn communicerende vaten. Als de ene onpopulair wordt, stijgt de andere.
Dane, volledig akkoord. Groen is compleet verkeerd gelopen door extreemlinks te worden. Waren ze bij het milieu gebleven en op andere vlakken gematigd en centristisch, dan waren ze veel groter geworden dan ze nu ooit zullen zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Terloops: ik weet niet in hoeverre dit representatief is maar ik merk hetzelfde probleem in mijn gemeente: kandidaat-medewerkers genoeg maar men slaagt er niet in om ze vast te houden. Ik gun GROEN! verder best een plaats boven de kiesdrempel maar het komt mij over dat men op die manier toch een beetje speelt met de toekomst van de partij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De specifieke plaats zei hij niet.
Ook Tavernier reageerde vandaag in die zin. Hij vond wel dat de jeugd een kans mocht krijgen maar verstond niet waarom GROEN ervaren en ondervindingrijke politici zomaar negeerde. Ook het feit dat GROEN een overloper van SPIRIT zomaar tot lijsttrekker bombardeerde was bij hem in het verkeerde keelgat geschoten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Verder weet ik niet of Caron een aanwinst zal zijn, laat ik zeggen dat ik er zware twijfels bij heb dat iemand die overstapt uit een partij die zich link-liberaal noemt de eerste plaats krijgt, zeker wanneer onze partij al niet zwemt in verkiesbare plaatsen. Laatst gewijzigd door toccata : 19 februari 2009 om 13:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Vreemdeling
|
![]() raar, in de laatste serieuze peiling stonden ze er nochtans goed voor, nu stoppen de belangrijksten van hun boegbeelden ermee ?
raar :s ik vind dat groen een betere functie kan uitvoeren in de oppositie, echt grote kwaliteiten heeft die partij niet. maar als oppositie kunnen ze meer betekenen, het is zeer belangrijk dat het ecologische thema niet verloren gaat ![]() Laatst gewijzigd door yasper : 25 februari 2009 om 22:36. |
![]() |
![]() |