Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 februari 2009, 22:38   #21
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Ik vind thuis ook te divers, al die kleurtjes doen pijn aan me ogen.

Wat is er mis met witte behangpapier?
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2009, 22:38   #22
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Heeft Gezond Vlaanderen eigenlijk een unieke fysieke entiteit of gaat het hier om een construct?
shshsht! ggg,
®Monsanto
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2009, 22:42   #23
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Halal vlees ken ik....
Halal groenten en fruit? Wat is dat? lol
Halal fruit kan een appel zijn die geschild word door een Iman terwijl ie gebeden opzegt.

Halal groenten kunnen aardappelen zijn waarvan ze in frietjes worden gesneden door een Iman terwijl ie gebeden opzegt.
Oud 19 februari 2009, 09:53   #24
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Ik vind thuis ook te divers, al die kleurtjes doen pijn aan me ogen.

Wat is er mis met witte behangpapier?
U vindt de uitvinding van de kleurentelevisie dus maar niks...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2009, 10:09   #25
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gezond Vlaanderen Bekijk bericht
Als je de serie "Thuis" vergelijkt met 10 jaar geleden herken je de serie nietmeer.Als je "Familie" vergelijkt met 10 jaar geleden herken je duidelijk nog de verhaallijn...

MOETEN er steeds bij "Thuis" grenzen worden overschreden?
-Lesbische dokteres...(Ann)
-sedert kort ook een homo erbij ('Lenny')

Als ik naar een dokter ga of een vriend of vriendin ga ik ook eerst niet vragen of hij /zij lesbisch of homo is! Dat maakt mij geen moer uit! Het is pas provocerend als deze personen ermee gaan opscheppen zoals "ik ben gay" "ik ben een pot"...is dat echt nodig??

Doordat openbaarlijk "Ann" (lesbisch) en "Lenny" (homo) zich zo tonen op tv en ervoor uit komen,is provocatie.Dit kan nooit ten goede komen aan algemene ontwikkeling en samenleving.Je ziet het resultaat: een pak meer jongeren worden gepest op school omwille van hun..."foute" geaardheid.De tv gaat het dan nog wat meer "promoten"!

Dan maar naar "Familie" kijken,tenminste niet om de haverklap gezeik over lebiennes en homo's!

Zie je er wat toonbaar uit?

Wel dan moet je meedoen aan Tom Lenaerts' nieuwe programma. Dit is een uitstekende sollicitatie.
Oud 19 februari 2009, 11:47   #26
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
U vindt de uitvinding van de kleurentelevisie dus maar niks...
Bestaat dat?
Oud 20 februari 2009, 09:12   #27
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus Bekijk bericht
Bestaat dat?
Ja, het werd uitgevonden in de tijd waarin Anderlecht op voetbalgebied nog iets betekende...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2009, 10:58   #28
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je de serie "Thuis" vergelijkt met 10 jaar geleden herken je de serie nietmeer.Als je "Familie" vergelijkt met 10 jaar geleden herken je duidelijk nog de verhaallijn...

Als ik naar een dokter ga of een vriend of vriendin ga ik ook eerst niet vragen of hij /zij lesbisch of homo is! Dat maakt mij geen moer uit! Het is pas provocerend als deze personen ermee gaan opscheppen zoals "ik ben gay" "ik ben een pot"...is dat echt nodig??

Doordat openbaarlijk "Ann" (lesbisch) en "Lenny" (homo) zich zo tonen op tv en ervoor uit komen,is provocatie.Dit kan nooit ten goede komen aan algemene ontwikkeling en samenleving.Je ziet het resultaat: een pak meer jongeren worden gepest op school omwille van hun..."foute" geaardheid.De tv gaat het dan nog wat meer "promoten"!

Dan maar naar "Familie" kijken,tenminste niet om de haverklap gezeik over lebiennes en homo's!
Los van deze opmerking valt het inderdaad sterk op dat 'Thuis' de laatste jaren sterk de neiging heeft om 'taboedoorbrekend' te willen zijn. Er mag geen actie van Gelijke Kansen, Volksgezondheid voorbij gaan, of het sijpelt door naar het scenario: alcoholisme -check-, homoseksualiteit -check-, migranten -check-, illegale vluchtelingen -check-, homo-adoptie -check-, geestelijke gezondheid -check-. Bleef men vroeger nog bij relatief algemene onderwerpen, die nog konden getuigen van de 'spiegelfunctie' van de televisie, dan is het nu wel duidelijk dat er af en toe verhaallijnen worden getelefoneerd. De manier waarop de adoptieprocedures van Kind & Gezin van naaldje tot draadje aan bod komen, getuigt van de volksverheffende opdracht die het programma zich stelt: het is nu eenmaal een openbare instelling of niet, inclusief hotline naar (vermoed ik) het departement van Van Brempt. Hier ten huize ossaert -moeder de vrouw is een relatief trouwe kijker- lopen zelfs pronostieken welk onderwerp het volgende zal zijn: nu dat Marianne blijkbaar aan een nog onbekende aandoening lijdt, wordt het maar even afwachten welke ziekte nu weer bespreekbaar moet worden gemaakt. Iemand een idee?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2009, 11:08   #29
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert Bekijk bericht
Hier ten huize ossaert -moeder de vrouw is een relatief trouwe kijker- lopen zelfs pronostieken welk onderwerp het volgende zal zijn: nu dat Marianne blijkbaar aan een nog onbekende aandoening lijdt, wordt het maar even afwachten welke ziekte nu weer bespreekbaar moet worden gemaakt. Iemand een idee?
Ten huize Firestone wordt gegokt op organen donoren, daar Marianne nu een niertransplantatie nodig heeft.

En wie weet zal het vergeten zoontje daar wel een rol in kunnen spelen ...

Laatst gewijzigd door Firestone : 20 februari 2009 om 11:09.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2009, 11:11   #30
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Ten huize Firestone wordt gegokt op organen donoren, daar Marianne nu een niertransplantatie nodig heeft.

En wie weet zal het vergeten zoontje daar wel een rol in kunnen spelen ...
Dat van die nieren heb ik gemist, blijkbaar. Het is nog niet aan bod gekomen, terwijl het de afgelopen maanden wel een paar keer in het nieuws kwam. Het zou dus best wel eens kunnen kloppen...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
Oud 20 februari 2009, 11:36   #31
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Thuis : miserie op een ander
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2009, 15:25   #32
ndob
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Thuis : miserie op een ander
² en niet de moeite van het kijken waard. nochtans ken ik er verschillende die er smalend over doen, maar toch elke dag kijken!
ndob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2009, 15:43   #33
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nick dobbelaere Bekijk bericht
² en niet de moeite van het kijken waard. nochtans ken ik er verschillende die er smalend over doen, maar toch elke dag kijken!
Ik ook, wat bezielt die mensen toch?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2009, 16:19   #34
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ik ook, wat bezielt die mensen toch?
Intellectuele honger, vermoed ik. 'Thuis' is eigenlijk een postmoderne, 21ste-eeuwse versie van 'Huis clos' van Sartre: een stuk of wat mensen, opgesloten in een relatief kleine afgesloten ruimte, die elkaar voortdurend op stang jagen, maar toch niet van elkaar los (kunnen) komen. L'enfer, c'est les autres. Fascinerend, zeg ik je.
Oud 20 februari 2009, 17:28   #35
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De akteurs van 'Thuis' hebben een gehomologeerd diploma vandaar...
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2009, 19:06   #36
Graziëlla
Schepen

Graziëlla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Weet je gezond Vlaanderen, je moet niet naar thuis kijken, je moet naar familie kijken! Dat is veel mooier! Dat gaat tenminste nog over normale Vlaamse mensen, in normale omstandigheden! Thuis trekt helemaal op niks. En ja, die homotoestanden werken mij oop op het systeem, en ook die Marrokaan en die Pool.
Oud 20 februari 2009, 19:21   #37
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert Bekijk bericht
Los van deze opmerking valt het inderdaad sterk op dat 'Thuis' de laatste jaren sterk de neiging heeft om 'taboedoorbrekend' te willen zijn. Er mag geen actie van Gelijke Kansen, Volksgezondheid voorbij gaan, of het sijpelt door naar het scenario: alcoholisme -check-, homoseksualiteit -check-, migranten -check-, illegale vluchtelingen -check-, homo-adoptie -check-, geestelijke gezondheid -check-.
Ik kijk zelf niet naar Thuis, noch naar familie, maar dit vind ik een eigenaardige opmerking: van al deze onderwerpen zijn er eigenlijk maar twee waar ik geen persoonlijke ervaring mee heb (niet zelf daarom, maar bij familie of vrienden). Zowat elke familie of vriendenkring heeft wel zijn alcoholicus, geestelijk zieke, migrant en/of homo. Statistisch gesproken moet er trouwens in Thuis een homo en een alcoholicus zitten (meer dan een overigens). Bovendien is het maar fictie, he.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2009, 19:30   #38
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graziëlla Bekijk bericht
Weet je gezond Vlaanderen, je moet niet naar thuis kijken, je moet naar familie kijken! Dat is veel mooier! Dat gaat tenminste nog over normale Vlaamse mensen, in normale omstandigheden! Thuis trekt helemaal op niks. En ja, die homotoestanden werken mij oop op het systeem, en ook die Marrokaan en die Pool.
In Familie doet er ook een lesbisch koppel mee ("Trudy" en haar vriendin, wiens naam ik kwijt ben), zelfs met een kind

Tis wel lang geleden dat ik het nog gezien heb, misschien zijn die na een klacht door Ongezond Vlaanderen al verbannen naar Canvas of zo?
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2009, 19:30   #39
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Weet je welke serie je eens moet bekijken? Queer as folk. Heel weinig diversiteit daar. Doen!
Oud 20 februari 2009, 19:32   #40
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Weet je welke serie je eens moet bekijken? Queer as folk. Heel weinig diversiteit daar. Doen!
Toch wel, de moeder van 1 van de hoofdpersonages is hetero, maar daar hoor ik Ongezond Vlaanderen niet over klagen.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be